Stránka 2 z 2

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: úte kvě 01, 2012 13:33
od Jelen
Taky jsem se koukal a taky mam cívku horkou. Třeba to bude normální.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: úte kvě 01, 2012 21:12
od MartasBrno
No, nevím, jestli se podaří utřídit myšlenky...
Tak to, že bylo špatné dobíjení - přebíjení je zřejmě problém toho opraveného ukostření regulátoru. Jestli dobíjí na volnoběh neřeknu, ale myslím, že něco málo by mělo. Jestli utáhne světla váhám.

Silné přebíjení může být příčinou poškození spotřebičů. Čili cívku to mohlo nakousnout, může mít mezizávitový zkrat. Ten se dá odhalit ampermetrem zařazeným paralelně k rozepnutým kontaktům, při zapnutém zapalování. Proud cívkou naroste na hodnotu asi 4A, přesněji spočteme jako podíl 12V/odpor primáru podle literatury.

Pojistky samy o sobě hřejí - ano, hřejí tak, jak jsou zatížené^2. Když rozsvítím světla, příslušné pojistky hřejí tak, že nepálí, prsty na nich v pohodě udržím, ale jsou více než vlažné.
Pokud nevíš o příčině vytavené pojistky kvůli zlému kontaktu pojistky, protože kontakt je čistý a zřejmě byl i pevný, bude problém v konektoru z horní strany. Je do něj, pokud se nepletu víc kabelů, a spoj je namáhaný i proudem, který pokračuje druhým kabelem dál, ne nutně přes pojistku... Nemám teď před očima jak jsou kabely tažené, tak promiň.
Jsou kabely vedoucí do pojistky č.1 poškozené vyhřátím mědi? Má měď jinou barvu než ostatní přívody?

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: stř kvě 02, 2012 08:23
od dandy
Luděk Musil píše:ta moje byla také velmi teplá. Prsty se na ní daly udržet max. 3 vteřiny. Odhaduji ji tak na 60 - 70 stupňů Celsia.
Jelen píše:taky mam cívku horkou
Aspoň viem, že je to v určitej norme, ďakujem
MartasBrno píše:vytavené pojistky
poistka vydržala
MartasBrno píše:Proud cívkou naroste na hodnotu asi 4A
Merané na baterke takmer 6A
Merané na poistke všetky spotrebiče samostatne max. 3,5A, spolu (bez spotrebiča na zásuvke a zapaľovača) cca 5A a so zapnutým zapaľovaním takmer 5A - čiže evidentne cievka je mimo poistku
MartasBrno píše:Je do něj, pokud se nepletu víc kabelů, a spoj je namáhaný i proudem, který pokračuje druhým kabelem dál, ne nutně přes pojistku...
Áno, idú tam dva hrubšie ružové káble, podľa schémy jeden do spínačky (svorka 30), druhý na alternátor (svorka30).
Podobne ružový ide aj na húkačku a v tej spleti káblov pod nádobkami na brzd. kvapalinu to je ťažko rozpoznať ktorý kam ide. Húkačka však ide cez poistku.
MartasBrno píše:Jsou kabely vedoucí do pojistky č.1 poškozené vyhřátím mědi?
Nie, káble vyzerajú OK, izolácia je rovnako ružová aj pri tom pripečenom konektore

Takže to vyzerá tak, že to spôsobilo to prebíjanie a aj po oprave ukostrenia reglera to ešte dodymilo. Uvidím čo to bude robiť a možno pre istotu vymením poistkovú skrinku, dám všetky poistky nové (keď zoženiem), nové uhlíky do altíka (keď zoženiem)

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: stř kvě 02, 2012 10:25
od Dusan
Uhliky do altika s apredavaju s plastovym drziakom caa 2E alebo skoc do skodovky a pytaj uhliky do reglera favorita mali by byt take iste.... akurat ich treba zapajkovat. Do stareho drziaka a ten by nemal byt roztopeny.. caa 50centov jeden uhlik

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: stř kvě 02, 2012 16:58
od dandy
Zatial skúsim zohnať originál. Ale díky za tip.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: stř kvě 02, 2012 19:42
od Vašátor
Nastavení dobíjení je jednoduché, ampérmetr nepotřebuješ, pouze voltmetr. Sundáš kryt regulátoru, na autobaterii připojíš voltmetr, nastartuješ, zapneš potkávací světla, zvedneš otáčky a koukáš na voltmetr. Ten by měl ukazovat 13,8-14,2V (krajně 13,5-14,5V). Napětí se přenastavuje lehkým přestavením síly pružinky držící kotvu regulátoru - respektive lehce přihneš plech držící pružinku. Toď je celé a jak jednoduché. Zkontrolovat při vyšších otáčkách, vypnout motor, našroubovat kryt regleru, nastartovat a opět skontrolovat (některé reglery po našroubování krytu ukazují o chlup jinak). Před šroubováním deklu se motor vypíná kvůli tomu, aby sis nespálil při neopatrné práci pojistku dobíjení :mrgreen:

Na volnoběh to bude dobíjet tak tak a to pouze v případě, že bude baterie plně nabitá.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: stř kvě 02, 2012 21:49
od MartasBrno
Ještě k tomu odběru - po zapnutí zapalování se zapne napájení cívky přes přerušovač, napájení dobíjení, čili buzení alternátoru a kontrolky v palubce.
No a k tomu ladění regulátoru, jeden kus mi po naladění a nandání deklu zvednul dobíjecí napětí o 0,7V. Celkem brutální vliv.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: čtv kvě 03, 2012 07:35
od Petr HC
MartasBrno píše:Ještě k tomu odběru - po zapnutí zapalování se zapne napájení cívky přes přerušovač,.....
Ono ale záleží na tom, jestli se motor zastavil se sepnutým nebo rozepnutým kontaktem přerušovače. To souvisí i s tím "rozpálením" cívky. Při zapnutém zapalování, motoru v klidu a sepnutém přerušovači je na cívce příkon cca U*U/R a to je 144/3, tedy skoro 50 W a to je už jako slušná páječka.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: čtv kvě 03, 2012 08:04
od dvk
Takhle nám kdysi bouchla cívka ve Fiatu 600D. Mama najela v servisu na zvedák, chcíplo jí to, ale už to tak nechala a zapalování zapomněla vypnout. Po cca půlhodině se cívka doslova rozprskla motorovým prostorem. Takže na to bacha.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: čtv kvě 03, 2012 10:17
od Dusan
Vsetky regulatory pp380 co idu do lady po zalozeni krytu dobijanu viac treba stym pocitat.... inak ak by ste davali pozor kontakty su zaistene matickou a v plaste a kontaktorch su trojuholnikove otvory ... ak tam vlozite skritkovac daju sa jemne posuvat kontakty. Inak je dolezite aby kontakty boli voci sebe rovnobezne...takze AKEKOLVEK OHYBANIE kontaktov je NEPRIPUSTNE. A kontakty musia byt od seba vziadlene o konstantnu hodnotu. Do spruzinky a jej drziaku by som tiez nevrtal nieje to vlastne nutne. Kontakty sa cistia pilnikom ziadny brusny papier.. to plati aj pre kladivko.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: čtv kvě 03, 2012 11:47
od Vašátor
Dušane, já bych s tebou zas až tak nesouhlasil. Regulačních relé mi už prošlo rukama celkem dost a ne u všech se vliv osazení plechového deklu projevil. U některých (většiny) se hodnota napětí bez/s deklem rovnala. U jiných, jak píše Marťas, byl rozdíl i víc jak 0,5V. A že není nutné nastavovat přítlačnou sílu pružinky držící kotvu? Vždyť pouze tímto se nastavují hodnoty dobíjení. Vzdálenost kontaktů je hlavně pro správnou funkci relé - aby se zbytečně neopalovaly kontakty, aby se v případě malé vzdálenosti nevyžhavilo relé...atp.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: čtv kvě 03, 2012 22:54
od MartasBrno
No, mám dojem, že seřízení se fakt dělá tak, že se kontakty nastaví na tabulkové spáry a hodnota napětí se dojustuje kleštěmi předepnutím pružinky. Ty trojúhelníčky znám, ale předpokládám že je to jen pomůcka pro nastavení na výrobní lince. Ten posun napětí při zadeklování musí být - jedná se o magnetický obvod, kde se magnetický tok uzavírá i přes ocelový kryt, přičemž těch vzduchových mezer tam několik je... a tvoří něco na způsob děliče...

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pát kvě 04, 2012 12:14
od Vašátor
O magnetický obvod se sice jedná, nicméně dekl je na těsnění a je nabarven, tudíž se nejedná o uzavřený magnetický obvod. Problém s posunem napětí bude nejspíš díky tomu, že kryt již není vodivě oddělen, ale přes šroubky ukostřen.

Re: prehriata poistka č.1

Napsal: pát kvě 04, 2012 20:47
od dandy
:D No tu sa to "zvrhlo" na vysoko odbornú debatu :D
Vašátor píše: Napětí se přenastavuje lehkým přestavením síly pružinky držící kotvu regulátoru - respektive lehce přihneš plech držící pružinku.
Ešte raz premeriam a uvidím. Zdá sa to ozaj jednoduché. Dám sa prekvapiť voltmetrom s novými káblami. Našťastie v sysláte sa nájde ešte jedna funglovka z Bulharska.