Stránka 2 z 2

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 12:08
od Teepee
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=312
Je-li obrázek funkce ABS v odkazu korektní (obrázek majoritního podílu ABS čerpadel), tak i přes VAGem otevřené ventily nevím, jak dojde k propláchnutí odbočky k položce 3b - akumulátoru tlaku a tudíž tam stejně asi trochu staré kapaliny zůstává.
Ale i tak je to jen o možnostech:
1. neměnit kapalinu vůbec, protože než to dělat napůl, tak to raději nedělat vůbec
2. vyměnit kapalinu bez aktivace ventilů, tudíž v paralelním vedení pumpy a akumulátoru tlaku zůstane stará kapalina, která je při první zásahu ABS vtlačena do nově vyměněné kapaliny a tuto částečně znehodnotí
3. vyměnit kapalinu s aktivací ventilů, tudíž v paralelním vedení akumulátoru tlaku zůstane stará kapalina, která je při první aktivaci vmíchána do nově vyměněné kapaliny a tuto částečně znehodnotí, i když o něco méně než v bodě 2. Toto je zpravidla možné jen v servisu.

Do skládačky mi tedy chybí, jak je odbočka k akumulátoru tlaku zaplavena kapalinou po vyrobení ABS pumpy a jakým způsobem je pak "naprojektována" výměna kapaliny v odbočce. Zřejmě proto, že je obrázek značně schematický a akumulátor tlaku funguje ještě nějak jinak.

Každopádně, zatím cítím jako nejefektivnější a nejjistější bod 2.
Kapalinu vyměním svépomocí a aktivací ABS při jízdě ji nechám smíchat se starou kapalinou v ABS, než abych se na to vykašlal úplně (bod 1.). Našel jsem k tomu i diskuzi: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=15865
Pokud to dám do servisu (bod 3.), kde mi třeba kapalinu ani nevymění, nebo vymění a na aktivaci ventilů se vyprdnou, tak to nemám šanci poznat. Prostě nemám doma kompletní diagnostické vybavení, ve kterém bych, možná, po návštěvě servisu vyčetl, kdy byl naposledy aktivován režim otevření ventilů v ABS. K tomu samozřejmě abych měl přístroj na určení bodu varu kapaliny, abych zjistil zda se s tím vůbec zaobírali a i tak nemám jistotu, jestli jen nevycucli nádobku a nežgrcli tam trochu nové kapaliny. I když mít doma diagnostiku, vyměním to sám s otevřením ventilů.

Nebo uniklo mi něco? Třeba to, že v servisech jsou dnes už všichni jen poctiví a mohu se na jejich kvalitní práci spolehnout?
Nebo že VAG na Peugeota koupím za pár korun a zprovozním ho doma levou zadní?
Pak by mi stejně chybělo to udělátko, o kterém je původně toto vlákno.
:dontknow:

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 18:46
od Vašátor
Před půl rokem jsem byl v autorizovaném servisu Ford. Krom měření různých ptákovin měřili i brzdovou kapalinu (auto staré 3 roky). Bod varu v pořádku a když jsem se ptal, tak prej brzdovou kapalinu nemění ... že prej ani po 8mi letech není dle bodu varu potřeba měnit... já bych teda každopádně měnil :mrgreen:

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 19:30
od Marek
To jsi tam asi mluvil s vrátným nebo svačinářkou. Školený mechanik by totiž takovou kokotinu nemohl ani žertem vyslovit.....

Ve všech manuálech světových automobilek stojí, že životnost brzdové kapaliny je maximálně dva roky. Přes to nejede vlak.

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 19:49
od Vašátor
Hmm...když myslíš, že nepoznám mechanika od vrátného, tak jsem asi mluvil i platil (můj zákazník) tomu vrátnému, no :mrgreen:

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 19:53
od Tommel
Ve Fordu v Brně jsou celkem lenošní, kamaradovi nechtěli na počkaní udělat novej klič na Escorta, řekli si za to 4tisice a trvalo by to 2 dni, nakonec to udělali v zamečnictví v Brně za 500,- na počkani :D

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 20:32
od Marek
Značkové servisy mají vždy dost času a poněkud mimozemské ceny :-).

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 21:47
od Hurikán
Tommel - nebyl to Carent?

Marku, jo, často to platí, ale rozhodně ne vždy. Když jsme dřív jezdili do jednoho opravdu značkového servisu Ford (chrom a sklo, káva zdarma...), tak práce byla vždy udělaná rychle a kvalitně. A ani cenově nešlo o žádnou vraždu. A velmi dobře si vzpomínám, jak jsme těsně před cestou do zahraničí zjistili jeden problém na brzdách, tak navečer den před odjezdem jsme do servisu zavolali, domluvili se, druhý den ráno se auto přistavilo a v poledne jsem auto vyzvedával a odjížděl. Ke všemu jsem si zapoměl vzít ssebou peníze, ale ani to nebyl problém. Přejímací technik z toho sice radost neměl, ale pak mávnul rukou a řekl, ať jedu a že se tam mám zastavit až se vrátíme. Žádný doklad o nezaplacení, nic. Prostě jen tak na důvěru. A rozhodně se nejednalo jen o nějakých pár stovek.

Takže rozhodně neházet všechny do jednoho pytle! Je to jako všude jinde. Jsou servisy dobré, průměrné, horší a i ty špatné. Je to zkrátka o lidech. ;)

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: čtv kvě 03, 2012 22:08
od popest
Tak třeba u mého Megana z roku 99 s ABS lze brzdy odvzdušnit i pedálem, akorát se musí dodržet pořadí odvzdušňování jednotlivých kol, které je dáno výrobcem brzd. Montoval se tam totiž buď Bendix nebo Lucas.

Re: Udělátko pro výměnu brzdové kapaliny

Napsal: pát kvě 04, 2012 07:51
od vodis
S Hurikánem souhlasim. Když jsem fabku, tak servis Okim v Lovosicích byl naprosto v pohodě, výbornej přístup jak při prodeji auta, tak potom při následným servisu, zapůjčení auta při opravě bylo bez sebemenších potíží. Naopak proti tomu Autostop v Rakovníku, kterej mám skoro za rohem, je úplně tragickej. Když jsem třeba potřeboval koupit lakovou tužku, tak mě baba v socialistický puntíkatý zástěře vyhnala, protože jsem nevěděl kód barvy, znal jsem jen její název. Člověk je tam jako otravnej hmyz. Nemluvě o tom, že třeba po opravě přední části auta včetně výměny předního světla nebylo tohle vůbec zapojený, by mě zajímalo, jak ho seřizovali...