Elektromobily

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od MacGyver »

Když ne elektrika, tak tedy pára? :D http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs sice pod tím topí benzínem, ale to nevadí, pod elektrárnou se taky topí uhlím. Turbína má účinnost 35% solární panel snad 11%, tak co na tom sejde že el. motor má účinnost 90% když ho stejně poháním elektrikou, kterou vyrobím s tak mizernou účinností.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marťas »

Macgyver, ano, takhle by moderní auta klidně mohly vypadat :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od MartasBrno »

Tak to je ale masakr.
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_m ... re=related
Mazec. Což takhle dát si Žigula na páru? Ty výhody co tam popisujou jsou docela krutý.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Ne, tak mluvenej angličtině nerozumim prakticky ani slovo... :(
Ta pára by se mohla uplatnit spíš na železnici, pořádnej moderní kotel, turbína, alternátor... Kde jenom jsme tuto probírali, co, K-L a Michale? :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od MartasBrno »

Tak to co tam říkaj, když převyprávím a přibarvím je vlastně to, že pro to, abys vyrobil páru, nemusíš pálit právě natural 95 s 3,5% biolihu abys udělal dobře úniji, ale stačí ti na to raciol za 10,-. Čili pokud by v tom byla řkněme turbína s účinností dvakrát větší než spalovák, tak jezdíš zhruba za pětinový náklady, což je fajnový ne? Nehledě na emise, který se dají optimalizovat líp než u motoru.

Jinak teda mrzí mně, že tady na minulé straně zase nějaký lotři kazili morálku. Bůh s vámi. Aji s námi, teda, radši :-)

EDIT:
Jo, říkaj tam teda konkrétně to, že místo spalování v motoru, je tam topeniště (furnace - pec, kotel, ...) kde se vyrábí pára pro pohon pístovýho motoru. Jde o to, že ten "kotlík" má mnohem větší účinnost a mnohem dokonalejší spalování s lepšími, čistšími zplodinami, než spalování v motoru, diky čemuž to funguje úsporně. Ta druhá věc je v tom, že jak jsem psal, jako výchozí palivo lze použít snad všechno, co teče a hoří :-), což je super.

Akorát mi není jasný, jakou to teda má účinnost. A čím je teda přesně daná, protože klasickej ohřev vody, není důvod, aby byl neefektivní... ale to využití páry v pístovým motoru, no, nevím nevím. Pak ještě to chce upřesnit představu, kolik je potřeba vyrábět té páry, pod jakým tlakem... za jakých teplot... Pro lepší představu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Elektromobily

Příspěvek od veliz »

Marek píše:Jsem proti elektrickému pohonu ve vozidlech a nevidím v tom budoucnost.
To je názor opravdu svérázný. Spalovací motor má účinnost 30% a elektromotor 90%. Čína, která na rozdíl od EU a USA disponuje dostatkem hotovosti, již dnes dotuje pořízení elektromobilu částkou 400000 Kč/ks. Jistě ví, co dělá. Benzín a nafta už půjde jenom nahoru.

V budoucnu budou menší auta pohánět elektromotory a budou se dobíjet. Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík. A spalovací motory? Ano, budou na něj jezdit sanitky, hasiči, policie a těžká technika. Palivo bude syntetické a drahé. Běžnému motoristovi se rozhodně nevyplatí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od MartasBrno »

Ted Pritchard's Steam engine:

The two litres of water used to generate steam in the Pritchard power unit are condensed in a radiator and used again. A 16 litre reserve tank is refilled only occasionally. Compare this with the 90 litres water tank of the Stanley Steamer, which had to be filled about every 300 kilometres.

The steam generator supplies steam to drive the engine proper, a two-cylinder 90' vee. Described as a one-stroke, it has steam inlets at both the top and bottom of the cylinders, so that the piston is driven on both the upstroke and downstroke. This particular cycle gives the two-cylinder one-stroke engine just as many power strokes as a conventional eight-cylinder four-stroke engine.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Ne, tak psanej angličtině taky moc nerozumim :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Elektromobily

Příspěvek od MartasBrno »

:-D
Volně, přibližně:
Parní okruh obsahuje dva litry vody v uzavřeném cyklu, co se odpaří zase kondenzuje, čili doplňování vody do 16ti litrové nádrže je jen vyjímečné. Porovnejte s motorem Staneley Streamer (viz google :-) ), který sežere 90 litrů vody za 300km :-)

Parní generátor dodává páru do dvouválcového motoru uspořádaného do V s úhlem 90°. Tento jednodobý stroj mápá vstupy páry na obou koncích válců, čili píst je tlačen z obou stran, nahoru i dolů. Díky tomuto uspořádání má tento jednodobý parní dvouválec do V tolik pracovních dob, jako klasický čtyřdobý osmiválec.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Elektromobily

Příspěvek od Raduz »

Dík za překlad, to je tedy mazec!

Jo a škoda, že nejsou už Bludištáci, Laďuša by to tu měl pořádne vosolit, včetně sama sebe, je to samé OT :mrgreen: ,
založil jsem to jako téma na Elektromobily! :axe: a né paro stroje :mrgreen:
®; Člen LKCS
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: Elektromobily

Příspěvek od Sid »

Oo jeto s tým dobíjaním pekné, ale také auto sa nedá použiť na nieakú ďalekú jazdu, len na nieaké behanie po meste. A to je trebárs mne úplne zbytočné, lebo na behanie po meste si vystačím s vlastnými nohami, alebo s MHD. Auto potrebujem na ďaleké cesty.
V tomto som, aj keď asi poprvý raz zajedno s Markom a tiež nevidím budúcnosť v elektroautách. Lebo sa nedajú použiť na dlhé trasy. Nabiť baterku nieje záležitosť max. 5 minút ako natankovanie paliva do nádrže. Plus ešte patália s batériami. Tratia kapacitu a ničia sa dlhým stáním bez nabíjania, treba ich každých x rokov meniť.
Čo sa budúcnosti týka, tak podľa mňa sa ropa bude používať, pokiaľ nedojde úplne a potom budú buď vyrábať naftu a benzín z niečoho iného ( vraj sa to dá z uhlia ) , alebo sa bude používať iné tekuté palivo, ako je trebárs lieh, ktoré ide vyrobiť z niečoho iného ako je ropa.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marek »

veliz píše:
Marek píše:Jsem proti elektrickému pohonu ve vozidlech a nevidím v tom budoucnost.
To je názor opravdu svérázný. Spalovací motor má účinnost 30% a elektromotor 90%. Čína, která na rozdíl od EU a USA disponuje dostatkem hotovosti, již dnes dotuje pořízení elektromobilu částkou 400000 Kč/ks. Jistě ví, co dělá. Benzín a nafta už půjde jenom nahoru.

V budoucnu budou menší auta pohánět elektromotory a budou se dobíjet. Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík. A spalovací motory? Ano, budou na něj jezdit sanitky, hasiči, policie a těžká technika. Palivo bude syntetické a drahé. Běžnému motoristovi se rozhodně nevyplatí.
Elektromobily nemají budoucnost podle mě v žádném případě. Tedy pokud by to mělo zůstat tak, jak je to teď. Dobíjení několik hodin (nepřípustné), dojezd pár desítek kilometrů (bez užitku) a jiné nesmysly, jako 100% (ne-)recyklovatelnost nepoužitelných akumulátorů, obrovská jejich hmotnost, zmenšení vnitřního prostoru ve vozidle díky potřebě někam ty baterky dát, atd atd atd.....

Neumím si představit naložit babu a děti do elektromobilu a jet do Chorvatska k moři na dovolenou. To tam pojedu týden, protože každých max. 150 km budu muset zastavit a 12 hodin dobíjet baterie. Dojedu tam, otočím se a pojedu týden zpátky, protože dovolenou mám na dva týdny. To je mi panečku výhodnost elektromobilů jako prase :-D.

Čistě teoreticky: Aby dojezd elektromobilu byl srovnatelný s běžnými vozidly vybavenými spalovacím motorem (přes 1000 km na nádrž), musely by takové elektrovozy být vybavené akumulátorovými bateriemi o velikosti nákladního auta a hmotnosti 1500 kilogramů!!! To mi opravdu reálné nepřipadá. Navíc je třeba zohlednit, že takto velká baterie by se dobíjela déle než 100 hodin.

Navíc výroba elektřiny se v ČR uskutečňuje ze dvou třetin prostřednictvím uhelných elektráren, které při výrobě elektřiny k nabití baterií do jednoho takového elektromobilu vyprodukují nesrovnatelně více škodlivých látek než spalovací motor jednoho osobního vozidla - to je jednoduchou matematikou spočítatelné. Tak kde je výhoda???
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 06, 2012 13:22, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od MacGyver »

veliz píše:Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík.
To se mi nějak nezdá, takže vodíkem by se vyráběla pára v kotli, tou by se roztáčela turbína, za turbínou by byl generátor a ten vyráběl elektriku pro motor? To už můžu rovnou jet místo benzínu na vodík.

A vůbec, než se tady začnem bavit o elektromobilech, chce to nejdřív zmáknout termojadernou fůzi :D

A až se bude jezdit místo na ropu na elektriku, tak se těším na zavedení spotřebí daně :D
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12130
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Ach jo, máme tady další z témat, kde se točí furt jedno a to samý dokolečka... :roll:

Samozřejmě, že v současnej podobě to moc význam nemá. Ale on je tady taky vývoj a pokrok, že? Hele "auta" se spalovacím motorem v roce 1900: žralo to jako prase, neexistovaly benzínky, pro běžnýho člověka naprosto nedostupný.
A konec konců, víte co? Mě to je šumák. Já nemam problém ani s benzíňákama, ani s budoucíma elektro. Až to dospěje do stádia, že elektroauta budou dojíždět stovky kilometrů a nabíjet se za hodinu, přičemž baterie nezaberou většinu kufru, zatimco na benzíňáky bude daň jako prase a litr paliva bude nejmíň za stovku, tak se budu bavit pohledem na ty ortodoxní, jak se jim křiví tvář :mrgreen:
A ekologie, to je zase něco úplně jinýho. To je takovej vymyšlenej strašáček, o kterým to ve skutečnosti rozhodně neni. Nehledě na to, že z komínů moderních elektráren rozhodně moc svinstva neleze (a co teprv z jaderek, že) a i tak je sympatičtější koncentrovaná emise z vysokých komínů na malým území než jednotlivý vejfuky na hlavním tahu městem ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Elektromobily

Příspěvek od Marek »

Já ale nejsem ortodoxní. Já jen tvrdím, že elektromobily pro mě v současné době jsou totálně mimo mísu. A protože ropy je stále dost (to jen světová lobby drží ceny vysoko), nemusím se do konce svého mizerného života zajímat o jiná paliva. A moc se obávám, že ani za těch 40 let nebudou elektromobily o moc dál, než jsou teď.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“