Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Když ne elektrika, tak tedy pára? http://www.youtube.com/watch?v=0OtFnnmJtSs sice pod tím topí benzínem, ale to nevadí, pod elektrárnou se taky topí uhlím. Turbína má účinnost 35% solární panel snad 11%, tak co na tom sejde že el. motor má účinnost 90% když ho stejně poháním elektrikou, kterou vyrobím s tak mizernou účinností.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: Elektromobily
Macgyver, ano, takhle by moderní auta klidně mohly vypadat
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
Tak to je ale masakr.
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_m ... re=related
Mazec. Což takhle dát si Žigula na páru? Ty výhody co tam popisujou jsou docela krutý.
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_m ... re=related
Mazec. Což takhle dát si Žigula na páru? Ty výhody co tam popisujou jsou docela krutý.
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Ne, tak mluvenej angličtině nerozumim prakticky ani slovo...
Ta pára by se mohla uplatnit spíš na železnici, pořádnej moderní kotel, turbína, alternátor... Kde jenom jsme tuto probírali, co, K-L a Michale?
Ta pára by se mohla uplatnit spíš na železnici, pořádnej moderní kotel, turbína, alternátor... Kde jenom jsme tuto probírali, co, K-L a Michale?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
Tak to co tam říkaj, když převyprávím a přibarvím je vlastně to, že pro to, abys vyrobil páru, nemusíš pálit právě natural 95 s 3,5% biolihu abys udělal dobře úniji, ale stačí ti na to raciol za 10,-. Čili pokud by v tom byla řkněme turbína s účinností dvakrát větší než spalovák, tak jezdíš zhruba za pětinový náklady, což je fajnový ne? Nehledě na emise, který se dají optimalizovat líp než u motoru.
Jinak teda mrzí mně, že tady na minulé straně zase nějaký lotři kazili morálku. Bůh s vámi. Aji s námi, teda, radši
EDIT:
Jo, říkaj tam teda konkrétně to, že místo spalování v motoru, je tam topeniště (furnace - pec, kotel, ...) kde se vyrábí pára pro pohon pístovýho motoru. Jde o to, že ten "kotlík" má mnohem větší účinnost a mnohem dokonalejší spalování s lepšími, čistšími zplodinami, než spalování v motoru, diky čemuž to funguje úsporně. Ta druhá věc je v tom, že jak jsem psal, jako výchozí palivo lze použít snad všechno, co teče a hoří , což je super.
Akorát mi není jasný, jakou to teda má účinnost. A čím je teda přesně daná, protože klasickej ohřev vody, není důvod, aby byl neefektivní... ale to využití páry v pístovým motoru, no, nevím nevím. Pak ještě to chce upřesnit představu, kolik je potřeba vyrábět té páry, pod jakým tlakem... za jakých teplot... Pro lepší představu.
Jinak teda mrzí mně, že tady na minulé straně zase nějaký lotři kazili morálku. Bůh s vámi. Aji s námi, teda, radši
EDIT:
Jo, říkaj tam teda konkrétně to, že místo spalování v motoru, je tam topeniště (furnace - pec, kotel, ...) kde se vyrábí pára pro pohon pístovýho motoru. Jde o to, že ten "kotlík" má mnohem větší účinnost a mnohem dokonalejší spalování s lepšími, čistšími zplodinami, než spalování v motoru, diky čemuž to funguje úsporně. Ta druhá věc je v tom, že jak jsem psal, jako výchozí palivo lze použít snad všechno, co teče a hoří , což je super.
Akorát mi není jasný, jakou to teda má účinnost. A čím je teda přesně daná, protože klasickej ohřev vody, není důvod, aby byl neefektivní... ale to využití páry v pístovým motoru, no, nevím nevím. Pak ještě to chce upřesnit představu, kolik je potřeba vyrábět té páry, pod jakým tlakem... za jakých teplot... Pro lepší představu.
Re: Elektromobily
To je názor opravdu svérázný. Spalovací motor má účinnost 30% a elektromotor 90%. Čína, která na rozdíl od EU a USA disponuje dostatkem hotovosti, již dnes dotuje pořízení elektromobilu částkou 400000 Kč/ks. Jistě ví, co dělá. Benzín a nafta už půjde jenom nahoru.Marek píše:Jsem proti elektrickému pohonu ve vozidlech a nevidím v tom budoucnost.
V budoucnu budou menší auta pohánět elektromotory a budou se dobíjet. Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík. A spalovací motory? Ano, budou na něj jezdit sanitky, hasiči, policie a těžká technika. Palivo bude syntetické a drahé. Běžnému motoristovi se rozhodně nevyplatí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
Ted Pritchard's Steam engine:
The two litres of water used to generate steam in the Pritchard power unit are condensed in a radiator and used again. A 16 litre reserve tank is refilled only occasionally. Compare this with the 90 litres water tank of the Stanley Steamer, which had to be filled about every 300 kilometres.
The steam generator supplies steam to drive the engine proper, a two-cylinder 90' vee. Described as a one-stroke, it has steam inlets at both the top and bottom of the cylinders, so that the piston is driven on both the upstroke and downstroke. This particular cycle gives the two-cylinder one-stroke engine just as many power strokes as a conventional eight-cylinder four-stroke engine.
The two litres of water used to generate steam in the Pritchard power unit are condensed in a radiator and used again. A 16 litre reserve tank is refilled only occasionally. Compare this with the 90 litres water tank of the Stanley Steamer, which had to be filled about every 300 kilometres.
The steam generator supplies steam to drive the engine proper, a two-cylinder 90' vee. Described as a one-stroke, it has steam inlets at both the top and bottom of the cylinders, so that the piston is driven on both the upstroke and downstroke. This particular cycle gives the two-cylinder one-stroke engine just as many power strokes as a conventional eight-cylinder four-stroke engine.
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Ne, tak psanej angličtině taky moc nerozumim
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobily
Volně, přibližně:
Parní okruh obsahuje dva litry vody v uzavřeném cyklu, co se odpaří zase kondenzuje, čili doplňování vody do 16ti litrové nádrže je jen vyjímečné. Porovnejte s motorem Staneley Streamer (viz google ), který sežere 90 litrů vody za 300km
Parní generátor dodává páru do dvouválcového motoru uspořádaného do V s úhlem 90°. Tento jednodobý stroj mápá vstupy páry na obou koncích válců, čili píst je tlačen z obou stran, nahoru i dolů. Díky tomuto uspořádání má tento jednodobý parní dvouválec do V tolik pracovních dob, jako klasický čtyřdobý osmiválec.
Re: Elektromobily
Dík za překlad, to je tedy mazec!
Jo a škoda, že nejsou už Bludištáci, Laďuša by to tu měl pořádne vosolit, včetně sama sebe, je to samé OT ,
založil jsem to jako téma na Elektromobily! a né paro stroje
Jo a škoda, že nejsou už Bludištáci, Laďuša by to tu měl pořádne vosolit, včetně sama sebe, je to samé OT ,
založil jsem to jako téma na Elektromobily! a né paro stroje
®; Člen LKCS
Re: Elektromobily
Oo jeto s tým dobíjaním pekné, ale také auto sa nedá použiť na nieakú ďalekú jazdu, len na nieaké behanie po meste. A to je trebárs mne úplne zbytočné, lebo na behanie po meste si vystačím s vlastnými nohami, alebo s MHD. Auto potrebujem na ďaleké cesty.
V tomto som, aj keď asi poprvý raz zajedno s Markom a tiež nevidím budúcnosť v elektroautách. Lebo sa nedajú použiť na dlhé trasy. Nabiť baterku nieje záležitosť max. 5 minút ako natankovanie paliva do nádrže. Plus ešte patália s batériami. Tratia kapacitu a ničia sa dlhým stáním bez nabíjania, treba ich každých x rokov meniť.
Čo sa budúcnosti týka, tak podľa mňa sa ropa bude používať, pokiaľ nedojde úplne a potom budú buď vyrábať naftu a benzín z niečoho iného ( vraj sa to dá z uhlia ) , alebo sa bude používať iné tekuté palivo, ako je trebárs lieh, ktoré ide vyrobiť z niečoho iného ako je ropa.
V tomto som, aj keď asi poprvý raz zajedno s Markom a tiež nevidím budúcnosť v elektroautách. Lebo sa nedajú použiť na dlhé trasy. Nabiť baterku nieje záležitosť max. 5 minút ako natankovanie paliva do nádrže. Plus ešte patália s batériami. Tratia kapacitu a ničia sa dlhým stáním bez nabíjania, treba ich každých x rokov meniť.
Čo sa budúcnosti týka, tak podľa mňa sa ropa bude používať, pokiaľ nedojde úplne a potom budú buď vyrábať naftu a benzín z niečoho iného ( vraj sa to dá z uhlia ) , alebo sa bude používať iné tekuté palivo, ako je trebárs lieh, ktoré ide vyrobiť z niečoho iného ako je ropa.
Re: Elektromobily
Elektromobily nemají budoucnost podle mě v žádném případě. Tedy pokud by to mělo zůstat tak, jak je to teď. Dobíjení několik hodin (nepřípustné), dojezd pár desítek kilometrů (bez užitku) a jiné nesmysly, jako 100% (ne-)recyklovatelnost nepoužitelných akumulátorů, obrovská jejich hmotnost, zmenšení vnitřního prostoru ve vozidle díky potřebě někam ty baterky dát, atd atd atd.....veliz píše:To je názor opravdu svérázný. Spalovací motor má účinnost 30% a elektromotor 90%. Čína, která na rozdíl od EU a USA disponuje dostatkem hotovosti, již dnes dotuje pořízení elektromobilu částkou 400000 Kč/ks. Jistě ví, co dělá. Benzín a nafta už půjde jenom nahoru.Marek píše:Jsem proti elektrickému pohonu ve vozidlech a nevidím v tom budoucnost.
V budoucnu budou menší auta pohánět elektromotory a budou se dobíjet. Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík. A spalovací motory? Ano, budou na něj jezdit sanitky, hasiči, policie a těžká technika. Palivo bude syntetické a drahé. Běžnému motoristovi se rozhodně nevyplatí.
Neumím si představit naložit babu a děti do elektromobilu a jet do Chorvatska k moři na dovolenou. To tam pojedu týden, protože každých max. 150 km budu muset zastavit a 12 hodin dobíjet baterie. Dojedu tam, otočím se a pojedu týden zpátky, protože dovolenou mám na dva týdny. To je mi panečku výhodnost elektromobilů jako prase .
Čistě teoreticky: Aby dojezd elektromobilu byl srovnatelný s běžnými vozidly vybavenými spalovacím motorem (přes 1000 km na nádrž), musely by takové elektrovozy být vybavené akumulátorovými bateriemi o velikosti nákladního auta a hmotnosti 1500 kilogramů!!! To mi opravdu reálné nepřipadá. Navíc je třeba zohlednit, že takto velká baterie by se dobíjela déle než 100 hodin.
Navíc výroba elektřiny se v ČR uskutečňuje ze dvou třetin prostřednictvím uhelných elektráren, které při výrobě elektřiny k nabití baterií do jednoho takového elektromobilu vyprodukují nesrovnatelně více škodlivých látek než spalovací motor jednoho osobního vozidla - to je jednoduchou matematikou spočítatelné. Tak kde je výhoda???
Naposledy upravil(a) Marek dne pon úno 06, 2012 13:22, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
To se mi nějak nezdá, takže vodíkem by se vyráběla pára v kotli, tou by se roztáčela turbína, za turbínou by byl generátor a ten vyráběl elektriku pro motor? To už můžu rovnou jet místo benzínu na vodík.veliz píše:Větší auta budou pohánět rovněž elektromotory, ale budou s sebou vozit vlastní elektrárnu spalující vodík.
A vůbec, než se tady začnem bavit o elektromobilech, chce to nejdřív zmáknout termojadernou fůzi
A až se bude jezdit místo na ropu na elektriku, tak se těším na zavedení spotřebí daně
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Ach jo, máme tady další z témat, kde se točí furt jedno a to samý dokolečka...
Samozřejmě, že v současnej podobě to moc význam nemá. Ale on je tady taky vývoj a pokrok, že? Hele "auta" se spalovacím motorem v roce 1900: žralo to jako prase, neexistovaly benzínky, pro běžnýho člověka naprosto nedostupný.
A konec konců, víte co? Mě to je šumák. Já nemam problém ani s benzíňákama, ani s budoucíma elektro. Až to dospěje do stádia, že elektroauta budou dojíždět stovky kilometrů a nabíjet se za hodinu, přičemž baterie nezaberou většinu kufru, zatimco na benzíňáky bude daň jako prase a litr paliva bude nejmíň za stovku, tak se budu bavit pohledem na ty ortodoxní, jak se jim křiví tvář
A ekologie, to je zase něco úplně jinýho. To je takovej vymyšlenej strašáček, o kterým to ve skutečnosti rozhodně neni. Nehledě na to, že z komínů moderních elektráren rozhodně moc svinstva neleze (a co teprv z jaderek, že) a i tak je sympatičtější koncentrovaná emise z vysokých komínů na malým území než jednotlivý vejfuky na hlavním tahu městem
Samozřejmě, že v současnej podobě to moc význam nemá. Ale on je tady taky vývoj a pokrok, že? Hele "auta" se spalovacím motorem v roce 1900: žralo to jako prase, neexistovaly benzínky, pro běžnýho člověka naprosto nedostupný.
A konec konců, víte co? Mě to je šumák. Já nemam problém ani s benzíňákama, ani s budoucíma elektro. Až to dospěje do stádia, že elektroauta budou dojíždět stovky kilometrů a nabíjet se za hodinu, přičemž baterie nezaberou většinu kufru, zatimco na benzíňáky bude daň jako prase a litr paliva bude nejmíň za stovku, tak se budu bavit pohledem na ty ortodoxní, jak se jim křiví tvář
A ekologie, to je zase něco úplně jinýho. To je takovej vymyšlenej strašáček, o kterým to ve skutečnosti rozhodně neni. Nehledě na to, že z komínů moderních elektráren rozhodně moc svinstva neleze (a co teprv z jaderek, že) a i tak je sympatičtější koncentrovaná emise z vysokých komínů na malým území než jednotlivý vejfuky na hlavním tahu městem
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektromobily
Já ale nejsem ortodoxní. Já jen tvrdím, že elektromobily pro mě v současné době jsou totálně mimo mísu. A protože ropy je stále dost (to jen světová lobby drží ceny vysoko), nemusím se do konce svého mizerného života zajímat o jiná paliva. A moc se obávám, že ani za těch 40 let nebudou elektromobily o moc dál, než jsou teď.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)