Stránka 2 z 3
Re: Fiat Punto
Napsal: sob dub 28, 2012 12:05
od Atex
Re: Fiat Punto
Napsal: sob dub 28, 2012 20:56
od Ivo
A budeš ten kus katu, co jsi vyřezel dávat zpátky na panty, aby se to dalo otevřít?
Re: Fiat Punto
Napsal: stř kvě 02, 2012 18:54
od Atex
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 07:06
od vik2
takze do 5000ot. se motor chova jako pred chipem??
a v kolika mas tedy omezovac??
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 13:52
od Atex
vik2 píše:takze do 5000ot. se motor chova jako pred chipem??
a v kolika mas tedy omezovac??
Ano připadá mi to tak, omezovač je čipem posunutý z 6900 na 7200 ot/min. Možná jsem jen čekal neco jiného, to se pozná na nějakých sprintech snad.
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 13:58
od vik2
mozna ten motor je uz v serii blizko limitu. Aby se nezkracovala zivotnost. Tlak turba se neda zvedat donekonecna. 1.2bar neni malo...
Pri tech upravach Stage 2, 3 ... nemenej se uz nejake komponenty v motoru za silnejsi?
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 14:28
od Atex
vik2 píše:mozna ten motor je uz v serii blizko limitu. Aby se nezkracovala zivotnost. Tlak turba se neda zvedat donekonecna. 1.2bar neni malo...
Pri tech upravach Stage 2, 3 ... nemenej se uz nejake komponenty v motoru za silnejsi?
Tlak 1.2 je pro tento motor uplně běžný, takhle.. Tlak turba je u originálu řízen ŘJ přes ventil Pierburg, podle manuálu může pracovní tlak krátkodobě vyletět až na 1.8baru (když ve správných otáčkách sešlápneš podlahu), 1.2 je normální nastavená hodnota. Pro správnou funkci byl doporučován manuální regulátor tlaku turba, zřejmně proto, že s takovým tlakem čip neumí pracovat.
Když bylo auto v úplné sérii, tak jsem tlak 1.2 ani neviděl, vždycky tam bylo 1.4 - 1.5baru.
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 19:27
od vik2
tak to sem teda netusil. zajimave.
Re: Fiat Punto
Napsal: čtv kvě 03, 2012 20:16
od Atex
O víkendu s tím jedu do práce, tak tam nastavím těch 1.35, jsem teda zvědav. Mám trochu strach, abych neodkrádloval turbínu.
Re: Fiat Punto
Napsal: pát kvě 04, 2012 07:18
od vik2
pro kazde turbo existuji nejake technicke hodnoty, ktere udavaji max. nastavitelnej tlak apod...
Trebas ja mam jako max. hodnotu tlaku turba uvedeno 1,02bar (pouze
)
v kolika otackach mas nastup turba?? (ten tzv. turbo efekt, kdy motor znatelne zatahne)
Re: Fiat Punto
Napsal: pát kvě 04, 2012 14:03
od Atex
vik2 píše:pro kazde turbo existuji nejake technicke hodnoty, ktere udavaji max. nastavitelnej tlak apod...
Trebas ja mam jako max. hodnotu tlaku turba uvedeno 1,02bar (pouze
)
v kolika otackach mas nastup turba?? (ten tzv. turbo efekt, kdy motor znatelne zatahne)
No u Dieselu je to jinak, Fiaty jtd mají pracovní tlak 0.75bar, TDi mají taky snad 1bar né? Heh znatelně zatáhne, ono u toho auta je to tak, že do začátku plnění ten motor nic nedělá
Přes 2500 ot/min už se turbo dostává do obrátek, někde jsem četl je naplno jí roztočíš až přes 2700. Ale tam jde vidět že se s tím motor jestě trochu trápí. Teprve při překročení 3000 přichází "znatelný zátah". Asi 200% nárust výkonu a ještě víc krouťáku.
Jůůůůů
http://www.auta5p.eu/katalog/fiat/punto_18.php
Re: Fiat Punto
Napsal: stř kvě 30, 2012 07:20
od vik2
tak co se mu stalo na sraze?
Re: Fiat Punto
Napsal: stř kvě 30, 2012 14:21
od Atex
Bylo to propadle lozisko, lamely na pritlacnem taliri se jednoduse prolomily a lozisko slo skrz. Mohlo se to stat kdykoliv, i pri vyjezdu ze zahrady, ale muselo se to stat 350km od domu a pred celym klubem, parada..
Re: Fiat Punto
Napsal: stř kvě 30, 2012 14:23
od Luděk Musil
No vidíš to ... a někteří se to málem ani nedozvěděli ... jako třeba já až druhej den
. L.
Re: Fiat Punto
Napsal: stř kvě 30, 2012 14:28
od Atex
Ludku ver mi ze jsi jeden z opravnu mala, kdo to nevedel. Pri krkolomnem seznamovani s nemci, stacilo vlastne jedno slovo.. "Punto", okamzity vybuch smichu a vsichni vedeli kdo jsem