Stránka 2 z 5
Re: LPG do 2013, ANO, či NE?
Napsal: pon pro 19, 2011 17:48
od Johny21013
No, co já vím, tak otec říkal a říká, že se Žigulem se pod 8 nedostanu, ale byl bych velmi rád, kdyby platil opak
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pon pro 19, 2011 18:31
od MartasBrno
Já mám celoroční průměr právě těch 8. Je v tom převážně kilometricky několik cest v létě na tábory a dovolené a k tomu celý rok nepravidelný městský provoz. VAZ 2101 1200 karburátor Ozon.
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pon pro 19, 2011 19:37
od Johny21013
Já mám ještě ten první karburátor, co se dával do 01, koupil sem to s ním totiž, rozdělovač je též z 01, ale předělávat to nebudu, protože se mi nechce shánět origo karburátor, origo rozdělovač již s podtlakem mám doma
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: čtv pro 22, 2011 23:27
od MartasBrno
Toho ozona bys sehnal snadno, je ve všech žigulech vyrobených po roce XY, hádám cca 78 - 80. Já jsem vypozoroval jeden hroznej jev právě v zimním provozu, kdy opravdu dost záleží na délce trasy. Dřív jsem jezdil 10km, to nebyl problém, dlouhodobě by to šlo praktikovat, teď jezdím 5km - autobusem. Na spotřebě se to zkrácení trasy projevilo zvýšením spotřeby tak o litr. Ale nemám to změřeno přesně, nestálo mi to za to laborování, na prd... Auto v zimě používám na převoz všeho toho, co nespolkne MHD s přiměřeně malým úsilím, anebo tehdy, když MHD jede dvakrát do hodiny, což je dost tristní stav, když se honí každá čtvrthodina.
Poznáš sám, jaký druh provozu se u tebe ustálí, ale jestli to inklinuje k veteránu, pak je to jasné. Garáž, anebo pěkné teplé počasí. Případně příležotostná vyjížďka.
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 00:40
od mayo456
Ozon sa začal dávať do 2101 v roku 80. Moja z Januára 1980 je jedna z prvých ktoré dostali Ozon. Weber zožerie to je fakt...
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:06
od Johny21013
A má ten Ozon oproti tomu 2101ničkovýmu nějaký extra výhody?
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:15
od Hurikán
Má. Jestliže máš třeba trochu těžší nohu, tak s ozonem budeš jezdit o něco za míň, než s weberem. Je to ale vykoupeno malou nevýhodou v podobě trošku flegmatického tahu motoru v nízkých a středních otáčkách. U ozonu prostě musíš počkat, až vzroste podtlak v sání natolik, aby se automaticky otevřela druhá komora. U weberu ji otevíráš ručně (spíš nožně
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) a tak do motoru karbec dodává velké množství směsi, díky čemuž je motor v nižších otáškách sice trošku agilnější, ale jako daň má vyšší spotřebu. Navíc pro weber je jiný rozdělovač, než pro ozon!!! Vzájemně se liší charakteristikou regulace předstihu. Sice můžeš jezdit s kombinací ozon a rozdělovač pro weber, nebo opačně, ale auto špatně pojede a bude mít vysokou spotřebu.
Snad to z mého výkladu pochopíš. Není sice technicky 100% správný, ale v této zjednodušené verzi je snazší na pochopení.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:19
od Johny21013
Jasný, já vím, že k Ozonu je potřeba rozdělovač s podtlakem i principielně chápu ovládání 2hé klapky podtlakem, přece jenom Tůmy mám několikrát přečtenýho
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak díky za to srovnání pružnosti motoru a spotřeby, to sem přesně potřeboval. Takže tam nechám Weber, protože mám trochu vlastnost držet motor v nižším spektru otáček. Nejsu však žádný pekař, to zas ne
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:28
od Laďuša
Ovšem pokud je karburátor dobře seřízenej, pak rozdíl mezi výkonama je prakticky neznatelnej, kdežto ta spotřeba už trochu znatelná je
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:31
od Hurikán
Ano, ve vyšších a vysokých otáčkách není rozdíl mezi karby skoro žádný. To ale neplatí u nižších a středních otáček. Celkově je potřeba pro jízdu s weberem trošku víc citu než u ozonu. Pokud cit chybí, tak je velký rozdíl ve spotřebě mezi jednotlivými typy karbů.
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:32
od Křečík Barbuška
Ten výkonnostní rozdíl je poměrně zanedbatelný. Výhodou ozonu je menší rozptyl hodnoty spotřeby na způsobu jízdy a možnost dalšího rozšíření o soustavu ekonomizéru, pokud ji již nemá.
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:39
od Johny21013
Takže to udělám asi takle, až bude auto v provozu, zkusím i Ozon a rozdělovač s podtlakem a uvidím, co mi bude víc vyhovovat
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak díky všem za poznatky
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:44
od mayo456
ozaj keď už sa tak bavíme koľko vám žerie lada s ozonom v meste pri normálnej a svižnej jazde?
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: pát pro 23, 2011 20:56
od Křečík Barbuška
Ve městě neexistuje něco jako normální jízda, buď se jezdí svižně a nebo naopak plazmo, obé jest "mimo normu".
Re: LPG do 21013, ANO, či NE?
Napsal: sob pro 24, 2011 10:47
od MartasBrno
Podívej, Ruda nad Moravou. Tam stejně nikde žádné město není, nejbližší je Brno nebo Praha.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zajímá tě provoz meziměsto, nejlíp za dobrého počasí. V zimě bych to netrápil, v těch horách u vás... Deset let jsme jezdili do Branné na dovolenou a dělali výlety po okolí. Auto je dobré na léto, ale na zimu je lepší vlak.