Patrac píše:těžko povědět.. 8V je lepší do města. budemít i menší spořebu je lepší na to předjíždění a tak. Pokud bych s tím ale jezdil třeba 50/50 město mimoměsto tak už bych šel do 16V. ale to je můj názor. 16V bude mít vyšší spotřebu do města. naproti tomu 8V bude mít vyšší spotřebu na dálnici.. ale nebude tod nějak extra jak ty rozdíly. obecně.
ja se predem omlouvam, neb sem nedelal nejake velke studium kolem teto problematiky, ale nektere veci jdou nejak proti sobe.
do mesta me jiste vyhodu auto s mensi kubaturou. mensi spotreba pri studenem motoru atd, nevic i pomerne slaby motor ve meste neni trapen k hranicim svych moznosti. ale zase mensi kubatura se musi vic roztacet a 16V zvlast. zalezi pak dost na tom, jake jsou prevody. od vetsi kubatury cekem konstatni vykon s nizkymi otackami, coz mi sedi na delsi cesty.
jiste vime, ze s 1.7 se da dlouha cesta zajet s mensi spotrebou nez s 1.3, kdyz se snazime s obema auty jet stejne rychle.
rozdil kubatur je maly a je tedy otazkou, jak moc velky vliv ma 8v proti 16v.
osobne bych si dal neco jako 1.6 16v, coz bouhuzel neni
ale asi bych volil spis 16v, prece jen je to modernejsi motor a kdyz to nebudu honit, tak budu mit dobrou spotrebu s 1,4 a kdyz to roztocim, tak budu mit i solidni vykon. jiste tyhle dve veci jdou proti sobe. 16v bude mit peknejsi zvuk a kultivovanejsi chod
no, tak sem vlastne nic noveho nenapsal, ale aspon sem se vypovidal