Stránka 2 z 2

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: sob říj 15, 2011 08:50
od michal konečný
Zdravím všechny lpg fandy.Mám sice felicii 1.3mpi ale myslím že spoustu věcí je shodných.Prosím o radu.Mám systém BRC s reduktorem AT90 E bez krokového motorku.Auto mi po výměně membrán začalo docela slušně žrát.Poradí mi prosím někdo jak seřídit sotřebu.Prakticky nic než ruční nastavení prý udajně není.

díky moc
Bassoon píše:Zdravím,
hledal jsem po celem forum ale v tom novém kabátě se moc nevyznám. Mám ladu 2105 s motorem 1500. Před týdnem jsem byl na přestavbě na LPG, mám spotřebu kolem 10,5 litru. zdá se mi to nějak moc snažím se jezdit z lehkou nohou a hlavně plynule, Před přestavbou jsem měl spotřebu na benzín 7,5 l. Je tam karburator Ozon. Auto jezdí bez problému při přestavbě vyčistili kraburátor a technik zvýšil volnoběh na nějakých 1100 ot/min a prý přidal více vzduchu na karburátoru. Je pravda že auto jezdí plynuleji ale čekal jsem spotřebu kolem 9l/100km.
Chci se zeptat jakou máte vy spotřebu a popřípádě nějaké rady.
Díky moc

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: sob říj 15, 2011 12:56
od Marek
Zavři škrticí šroub na hadici. Jeho optimální polohu musíš vychytat dlouhodobým zkoušením. Nesmí se zavřít moc, protože motor ztratí výkon. Pokud je naopak moc otevřený, výkon to nezvýší, spotřebu však poměrně značně.

U řízeného motoru bych ovšem samozřejmě doporučoval krokový motorek - je přesný, řízený elektronicky a z hlediska spolehlivosti, výkonu a spotřeby je to nejlepší, co může být.

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: ned říj 16, 2011 11:16
od Saša
S BRC jezdím od roku 1991 . Zásadní vliv na spotřebu má čistota (propustnost) vzduchového filtru - to ovšem platí pro i pro jiné systémy .
Pokud po výměně membrán došlo k zvýšení spotřeby bude zřejmně špatně nastaven šroub nesprávně nazývaný volnoběhu . Je to ten který se nachází na reduktoru a "dolaďují" se jim volnoběžné otáčky . Na AT90P je jeden a na AT90E jsou dva zčehoš jeden na imbus . Pod tímhle šroubem je totiž pružina která přes páku tlačí na "velkou" membránu a určuje její "předpětí" proti podtlaku který jí ovládá . Laicky řečeno pokud je předpětí malé bude také potřeba menší podtlak k její vychýlení a tím větší dávce plynu . Prostě i mírné přidání plynu dá velkou dávku LPG .
Popis nastavení je spíš na rozhovor a né na psaní (nerad a hlavně pomalu píšu) .
Pokud jsi ale tímhle šroubem nastavoval volnoběh , jistě jsi si všimnul že jde nastavit "jakoby" do dvou poloh kdy má motor požadované otáčky . Prostě když s ním točíš tak v určitý moment jdou otáčky nahoru a pak dolu a mezitím je třeba otáčka "bez odezvy" . Snaž se to nastavit tak aby moment kdy jdou otáčky již dolu byl šroub ve fázi zašroubovávání , nikoli povolování .
Systém BRC je jeden z velmi dobrých a dokonce nabízí možnost zapojení eliminující stupeň znečištění filtru vzduchu a tím zabezpečit stále stejnou bohatost směsi . Bohužel se toto zapojení nevyužívá .

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: ned říj 16, 2011 14:32
od michal konečný
Tak jsem to udělal dle těchto rad a auto jede o dost lépe a má pravidelný chod motoru což předtím nemělo.Filtr mám asi měsíc starý.Myslím že to bude ok.Díky za rady.Jinak spotřebu mývám po městě 10l,kombinace 9l a dálky za 8l.

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: pon říj 17, 2011 14:58
od Luděk Musil
U felicie 1,3 MPi by jsi ty spotřeby u LPG měl mít aspoň o litr menší. Felicie, se kterou jezdí otec má podle palubáku průměr 5,7 (skutečnost asi 6,3), ale to je extrém - otec klasický příklad klobouku.
.
.
.
I když .... čtu to znova - Tebou uvedené spotřeby jsou PŘED opravou. Uvidíme, jaká bude další spotřeba po natankování čerstvé dávky plynu. L.

Re: Lpg - spotreba 2105

Napsal: stř úno 29, 2012 18:51
od Bassoon
zdravim chtěl bych se zeptat ohledně těch dvou šroubu na te hadici od LPG ve tvary Y, jaký poměr by měli mít šrouby mezi sebou jestli oba dva stejně povolený a nebo třeba když na první komoru mám o 2,5 otáčky povolené tak na druhou komoru třeba jenom 1,5 otáčky. jeslti to jde nějak tak přibližně říct? díky moc