Stránka 2 z 2
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pát srp 19, 2011 18:40
od Crocodile
Tak dneska jsme zase zkoušeli všechno možný. Nakonec jsme rozdělali celou pojistkovou skřín, no
bylo tam dost bordelu, hodně zoxidovaný, hnus. Tak jsme to opravili, což nějakou dobu dalo, připájeli co bylo potřeba, dali dokupy, celou pojistkovku zpátky. Zapojíme zpátky všechny svazky kabelů a zkusíme stěrače, ostřikovače, světla...a nic se neděje. Zkusíme nastartovat, to jde. Další půlhodiny řešíme co se stalo, jestli jde od baterky proud a podobně. No a pak si soused (starší pán, už vlastně v důchodu, ale opravář) všimne že jsem zapomněl zapojit jeden svazek kabelů do pojistkovky. A tak ho tam dáme. A zkusíme stěrače, ostřikovače, všechno jde, jen nejde nastartovat. A zase dokola. Nakonec jsme zjistili že při zapojování těch kabelů se vypojil jinej svazek. A od té doby vše funguje.
Takže chyba u stěračů byla v cyklovači a u ostřikovače v pojistkovce.
Jen nebyl dořešen otáčkoměr. Víc k němu ve vedlejším tématu.
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 13:50
od valda1971
Někde úplně jinde (nemělo to nic společného s tématem a nemohu to najít ☺) kdosi psal, jak si do 01 přidělal cyklovač z Fiat125p, měl to ošklivě našroubované na pravé straně u dveří, za jízdy na to nemohl došáhnout. Mně se u mého služebního Fiata cykl.také moc zamlouval (na svou dobu špica), tak při likvidaci vozu jsem jej vzal a dal do své 01. Velmi dobře se dá napasovat do prostoru určenému pro jakési rádio, myslím, že to vypadá dobře a je to v dosahu řidiče. Vyndal jsem tu záslepku, upravil široký otvor pro ovládací kolečko, provrtal dirky oproti cyklovači - ten poté zespodu vsunul do onoho prostoru a sešroubováním celé dotáhnul. Musí se prodloužit kabely, ale to není problém. Původní cyklovač zůstal jako záloha na svém místě, kdyby tento dal na cestě "výpověď", jen se ohnout pod palubku a prohodit konektory jež jsou stejné. Cykly u polského jsou měnitelné - 1,5-3-6-12-24vteřin
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 14:05
od Luděk Musil
Tu samou polskou Unitru mám ve své 04. Jen místo umístění je jiné - mám jej ukryt pod mřížkou pro reproduktor u levé ruky - také pěkně v dosahu.
Jediná věc, která mě u něj štve, že několik prvních "taktů" dělá jen na "půl huby" = dva cykly na jedno setření. Až se trošku ohřeje - tak stírá bez problémů na první sepnutí, studený při prvním sepnutí zvedne stěrače tak o 5 cm, což nestačí, teprve při dalším sepnutí to dojede. L.
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 14:15
od valda1971
Tak já mám štěstí. Leta 1989-1992 v poláku, od té doby dodnes v 01 bezporuchově. Tedy doufám, poslední leta už si nepamatuji, že bych jel v dešti......
Zvednu stěrače a odskouším jej
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 18:05
od Pepa
Ta polská Unitra dlouho sloužila v 01, když odešla a jinou sem nesehnal provedl sem pitvu a okopíroval schema, jenom to kolečko sem nahradil potenciometrem takže interval stírání je plynule nastavitelný
. Vlastní výrobu mám ve všech třech autech a bez problémů funguje. Kdyby se tomu chtěl věnovat někdo znalý elektroniky a upravit schema do srozumitelné podoby rád pošlu nákresy.
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 21:58
od MartasBrno
Valdo, díky za fotku umístění. Sám jsem to namontoval podle Tůmy, tedy dost kompromisně na levý papundeklový kryt vedle levé nohy. Dostat se k otvírání kapoty ne silně nepohodlná záležitost. Je sice problém, že v tom víčku mají lidi vypínače na mlhovku, ale tohle řešení dost láká. Nemuselo se nic kuchat v palubce, aby se tam ta škatule vešla?
Re: Stěrač a ostřikovač
Napsal: pon dub 23, 2012 23:13
od valda1971
Ne, nic jsem nekuchal. Jen jde o to prodloužení kabelů od cyklovače, to je jednoduché myslím i pro elektroamatéra. Kam se ztíží přístup v mém řešení je k pravému peru na uvolnění tachometru - ale jak často to člověk potřebuje......?
Já mám vypínač+kontrolku mlhovky na stejném víčku místo středového popelníku. To se ale chystám (už dlouho) odstranit - vrátit popelník - mám nový nepoužívaný(z hlediska původnosti) a věci k mlhovce dát na dolní část palubky - nalevo už mám pár let vypínač všech světel mimo potkávacích - takové "samodomo" denní svícení