Stránka 2 z 2

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pát srp 19, 2011 18:40
od Crocodile
Tak dneska jsme zase zkoušeli všechno možný. Nakonec jsme rozdělali celou pojistkovou skřín, no :D bylo tam dost bordelu, hodně zoxidovaný, hnus. Tak jsme to opravili, což nějakou dobu dalo, připájeli co bylo potřeba, dali dokupy, celou pojistkovku zpátky. Zapojíme zpátky všechny svazky kabelů a zkusíme stěrače, ostřikovače, světla...a nic se neděje. Zkusíme nastartovat, to jde. Další půlhodiny řešíme co se stalo, jestli jde od baterky proud a podobně. No a pak si soused (starší pán, už vlastně v důchodu, ale opravář) všimne že jsem zapomněl zapojit jeden svazek kabelů do pojistkovky. A tak ho tam dáme. A zkusíme stěrače, ostřikovače, všechno jde, jen nejde nastartovat. A zase dokola. Nakonec jsme zjistili že při zapojování těch kabelů se vypojil jinej svazek. A od té doby vše funguje.
Takže chyba u stěračů byla v cyklovači a u ostřikovače v pojistkovce.
Jen nebyl dořešen otáčkoměr. Víc k němu ve vedlejším tématu.

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 13:50
od valda1971
Někde úplně jinde (nemělo to nic společného s tématem a nemohu to najít ☺) kdosi psal, jak si do 01 přidělal cyklovač z Fiat125p, měl to ošklivě našroubované na pravé straně u dveří, za jízdy na to nemohl došáhnout. Mně se u mého služebního Fiata cykl.také moc zamlouval (na svou dobu špica), tak při likvidaci vozu jsem jej vzal a dal do své 01. Velmi dobře se dá napasovat do prostoru určenému pro jakési rádio, myslím, že to vypadá dobře a je to v dosahu řidiče. Vyndal jsem tu záslepku, upravil široký otvor pro ovládací kolečko, provrtal dirky oproti cyklovači - ten poté zespodu vsunul do onoho prostoru a sešroubováním celé dotáhnul. Musí se prodloužit kabely, ale to není problém. Původní cyklovač zůstal jako záloha na svém místě, kdyby tento dal na cestě "výpověď", jen se ohnout pod palubku a prohodit konektory jež jsou stejné. Cykly u polského jsou měnitelné - 1,5-3-6-12-24vteřin

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 14:05
od Luděk Musil
Tu samou polskou Unitru mám ve své 04. Jen místo umístění je jiné - mám jej ukryt pod mřížkou pro reproduktor u levé ruky - také pěkně v dosahu.
Jediná věc, která mě u něj štve, že několik prvních "taktů" dělá jen na "půl huby" = dva cykly na jedno setření. Až se trošku ohřeje - tak stírá bez problémů na první sepnutí, studený při prvním sepnutí zvedne stěrače tak o 5 cm, což nestačí, teprve při dalším sepnutí to dojede. L.

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 14:15
od valda1971
Tak já mám štěstí. Leta 1989-1992 v poláku, od té doby dodnes v 01 bezporuchově. Tedy doufám, poslední leta už si nepamatuji, že bych jel v dešti...... :) Zvednu stěrače a odskouším jej :D

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 18:05
od Pepa
Ta polská Unitra dlouho sloužila v 01, když odešla a jinou sem nesehnal provedl sem pitvu a okopíroval schema, jenom to kolečko sem nahradil potenciometrem takže interval stírání je plynule nastavitelný :D . Vlastní výrobu mám ve všech třech autech a bez problémů funguje. Kdyby se tomu chtěl věnovat někdo znalý elektroniky a upravit schema do srozumitelné podoby rád pošlu nákresy.

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 21:58
od MartasBrno
Valdo, díky za fotku umístění. Sám jsem to namontoval podle Tůmy, tedy dost kompromisně na levý papundeklový kryt vedle levé nohy. Dostat se k otvírání kapoty ne silně nepohodlná záležitost. Je sice problém, že v tom víčku mají lidi vypínače na mlhovku, ale tohle řešení dost láká. Nemuselo se nic kuchat v palubce, aby se tam ta škatule vešla?

Re: Stěrač a ostřikovač

Napsal: pon dub 23, 2012 23:13
od valda1971
Ne, nic jsem nekuchal. Jen jde o to prodloužení kabelů od cyklovače, to je jednoduché myslím i pro elektroamatéra. Kam se ztíží přístup v mém řešení je k pravému peru na uvolnění tachometru - ale jak často to člověk potřebuje......?
Já mám vypínač+kontrolku mlhovky na stejném víčku místo středového popelníku. To se ale chystám (už dlouho) odstranit - vrátit popelník - mám nový nepoužívaný(z hlediska původnosti) a věci k mlhovce dát na dolní část palubky - nalevo už mám pár let vypínač všech světel mimo potkávacích - takové "samodomo" denní svícení :rolleyes: