Stránka 2 z 72
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 06:53
od vik2
olej budu delat po tech 8tis.. Ted sem tam daval Total Q 9000 5W-40, mam dodavatele za super ceny. 1l me stal 85kč.
Prekvapilo me jak brzo po vymene je ten olej hnedej. A jak hodne cernej je pri vypousteni. Zrejme je to u dieselu bezne.....
Vzduchovej je pekne drahej, tak zvazuju Green nebo KN. Navic nekdo predemnou rozrezal origo filtrbox(podobne jak to nekteri delaji na ladach), tak jsem ho aspon odstinil od motoru. Aby na nej nesel brdel z vrtule a pod...
Ventily jsem v manualu nasel ze po 20tis. km - ty jsem jeste nedelal.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 07:41
od Majo
gratulujem k SUVcku
fuj, nafta, ale no co uz, sup sanie na strechu a mozes smelo brodit
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 08:16
od Luděk Musil
Majo píše: sup sanie na strechu a mozes smelo brodit
Alebo ako Majo "člnkovat"
L.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 08:19
od vik2
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 10:58
od Marek
U naftových motorů je černání oleje hned po výměně normální jev a je to vlastně správně. Spalování nafty "na chudo" způsobuje vyšší produkci pevných částic (sazí) než u benzinových motorů. Saze se samozřejmě dostanou i do prostoru pod písty a rozptylují se v oleji. Není to na závadu a oleji to z hlediska jeho vlastností ani moc nevadí. Jen jej to zahusťuje, ale mazací a střihové vlastnosti jsou zachovány. Proto mají nafťáky větší olejové filtry, aby byly schopné ty saze odfiltrovat.
Horší by bylo, kdyby olej byl stále FRESH a saze se usazovaly někde v útrobách motoru. To by bylo známkou velmi mizerného oleje, který do sebe ty saze neumí rozpouštět.
Na to si musíš zvyknout, že olej bezprostředně po výměně je černý jako holinky. Aby nebyl, musel bys jej po výměně znovu vyměnit. Ten další olej už by byl čistý (chvíli). Ale jak říkám - na funkci to nemá vliv (ani na funkci rostlináře), čili černání oleje v naftových motorech je třeba brát jako normální a běžné (a správné).
Jinak ohledně vzduchového filtru - nevím, co je podle Tebe drahé, ale já umím vzduchový filtr na tento vůz sehnat v ceně kolem
200-250 Kč, což je pakatel. A když se budu hodně snažit a hledat, seženu ho pod dvě stovky
.
Jo a pozor - dělají se dva druhy (liší se délkou)!!!
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 12:18
od vik2
je to proste nezvyk, barva toho oleje. a taky jde mnohem hure umejt z rukou
Co se tyka filtru, meli jen "MANN" coz bude asi znackovej. Stall cca 600,-
Zezacatku clovek nema prehled, tak jsem ho vzal. Priste uz budu vyci zorientovanej....
Olejovej filtr velkej je, drahej taky (300,-), ale hlavne totalne nahovno umistenej...... Strcim tam jen jednu ruku(a to sem hubenour) a kdyz ho vyndavas polejes pul motoru vyjetym olejem......
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 15:08
od Marek
To polití motoru je záměr výrobce - co je v oleji, to nerezne
.
Podívej se sem:
http://autokelly.cz/#PATH=3761801;96;14 ... ST=0|LNG=0|
http://autokelly.cz/#PATH=3761801;96;14 ... ST=0|LNG=0|
-to je jen pro představu, za jaké peníze lze koupit filtry do Terrana II. A já to umím ještě o čtvrtinu níž.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát srp 19, 2011 20:41
od vik2
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon srp 22, 2011 08:13
od Marek
Jen tak mezi řečí - rozdíl mezi Maverickem a Terranem je v čem?
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon srp 22, 2011 08:17
od vik2
rozdil? jeden ma stitek Fordu, druhej Nissanu.
Identicka auta.
(oboje je Nissan)
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pon srp 22, 2011 11:09
od Marek
Takže vlastně totéž, jako rozdíl mezi Sharanem, Alhambrou a Galaxem
.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: stř srp 24, 2011 10:10
od vik2
JJ je to totez Jako Sharan a spol.......
mam na tebe jinej dotaz. Objasni prosim.....
Terrano 2.7TD(predpotopni) vs. Octa Tour 1.9TDi PD
Oba motory 74KW. Ale Octa ma myslim vetsi kroutak a je mnohem modernejsi.
Terrano tahne plynule od volnobehu. Turbo zabere v 1500ot. ale zadnej nakop.(proste dole se chova jako atmos. diesel)
Octa je do 1800ot. totalne nepouzitelna, pak nakop a postupne umirani.......Jasko to je ten motor takhle naladenej umyslne???? nebo to je nejakym nedostatkem??
Re: Terrano II. SLX
Napsal: stř srp 24, 2011 11:28
od Marek
Motory v Octavii Tour s kódem ATD nebo později AXR mají 240 Nm v rozmezí 1800-2400 otáček a 74kW na 4000 otáčkách.
Proč je Octavia v nižších otáčkách bez výkonu a pod 1500 rpm prakticky nejede je dáno elektronikou a pravděpodobně s ohledem na emise. V nižších otáčkách by navíc byl dost přetížený převodový a spojkový mechanismus - proto je tam ubráno.
Mechanické dieselové motory nejsou omezované žádnou elektronikou, proto jedou kontinuálněji (ovšem nedosahují zdaleka takových výkonových hodnot jako motory řízené). Ten turboefekt, který u Terrana postrádáš, tam samozřejmě je, ale není tak citelný jako u modernějších motorů. Pravděpodobně proto, že rozdíl točivého momentu ve volnoběhu a v maximu není tak velký jako u Octavie. Dejme tomu, že ve volnoběhu má Terrano (díky objemu válců) točivý moment třeba 150 Nm. V maximu má 210 Nm - čili rozdíl je pouhých 60 Nm - proto necítíš turboefekt. Proti tomu Octavia má ve volnoběhu (díky nižší kubatuře) třeba jen 100 Nm, v maximu potom 240 Nm - rozdíl je tedy 140 Nm, což se jako turboefekt projeví mnohem citelněji (taky díky hmotnosti auta, která je ve srovnání s Terranem o půl tuny jinde).
Re: Terrano II. SLX
Napsal: ned zář 04, 2011 19:47
od vik2
Re: Terrano II. SLX
Napsal: ned zář 04, 2011 20:03
od Marek
To křížení je nevídané. Kolik to je? To je v součtu obou stran skoro půl metru, jak to tak vidím, ne?