Stránka 2 z 2

Napsal: úte črc 05, 2011 19:58
od Petr HC
Vašátor píše:... JENŽE :!: vznik plazmového výboje nesouvisí se svíčkou. Vzniká ve speciálně navrženém zapalování.
Toto je jen reklamní sráčovina. Kde se ten výkon vezme? To je snad perpetuum mobile? Vysvětlete mi někdo, jak z běžného zapalování vymáčknete 1000kw, které se navíc objeví až ve svíčce ....
Přečetl jsem si pozorně první příspěvek a souhlasím s Vašátorem. Něco na plazmovém zapalování může být - ale energie (práce) výboje na svíčce se jednak udává ve Ws ev.v J (uvolní-li se tato energie za zlomek sekundy,pak je možné, že okamžitý výkon - tentokrát udaný ve W nebo J/s bude mnohonásobně vyšší) ,to zaprvé. Zadruhé - autor
příspěvku "zplácal" několik věcí dohromady, což dokazuje věta :
<<<Nahromaděná energie je přitom soustředěna v zabudovaném kondenzátoru, a signál z rozdělovače ji oproti běžným svíčkám uvolní již za dvě nanosekundy. Jiskra je zároveň až desetkrát mohutnější>>>
Kde je ten zabudovaný kondenzátor (který by musel mít kapacitu min. desítek mikrofaradů a elektrickou pevnost řádu kilovoltů) a kde je zařízení, které mu tu energii (mezi jednotlivými zážehy) dodá ?
Autor navíc jedním dechem tvrdí,že energie (tedy mohutnost jiskry) je 1000 kW ku 50 W
, což je poměr 1:20000 a vzápětí dodává, že jiskra je 10x mohutnější.
Pokud je něco podobného ve vývoji, pak by to mohla být obdoba fotoblesku, kde se kondenzátor pro hlavní výboj nabíjí VN měničem a hlavní výboj se posléze spouští pomocnou řídící elektrodou, což by mohl být ten signál z rozdělovače jak je psáno výše.
Ale je to jen moje (třeba mylné) pochopení toho o co asi jde.
Rozhodně to ale nebude ta "zázračná" svíčka z prvního příspěvku
P.S: pokud jde o vysoce výkonné motory na čistý ethanol, tak o tom budou hodně vědět "pretěkári" na vodních kluzácích, kteří mimochodem jezdí své závody na jedovnické nádrži +/- týden od našeho srazu.

Napsal: stř črc 06, 2011 02:00
od popest
To je docela sranda jak se občas některým věcem dávají taková vznešená jména. :-) Plazmové zapalování... No, to můžeme říct i o běžném zapalování co máme v Ladě. To co vzniká na svíčce je totiž vždycky plazma.

Ale jinak určitě super, hlavně co se týče spalování těch alternativních paliv jak tam psal.

Napsal: čtv črc 14, 2011 13:25
od dusin
Vykašlete se na plasmu,budoucnost je v Laseru 8) Platí to v řezání plechu,teď to začne platit i u aut
http://auto.idnes.cz/laserove-zapalovan ... tomoto_vok

Napsal: pát črc 15, 2011 17:30
od popest
To zní docela zajímavě :-)

Napsal: ned črc 17, 2011 20:41
od Jarda
Když už chtějí podvádět zákazníky, tak by si měli dát práci s vymyšlením alespoň trochu věrohodné pohádky. To, co je na výše uvedeném odkaze, je naprostá, na první pohled zřejmá lež.

Ať už se uvádí energie el. výboje v jednotkách takových, nebo makových, tu energii tam musí dodat zapalovací cívka (cívky). Je nemožné, aby tytéž zapalovací cívky dodaly 20 000x více energie (a navíc jen proto, že se změní k nim připojená svíčka).

Jak už bylo řečeno výše, plazma vzniká při každém elektrickém výboji, tedy při činnosti kažé zapalovací automobilové svíčky. (Např. vodivá cesta blesku při bouřce je také tvořena plasmou.)

Ne jednom místě se píše o dlouho trvajícím zážehu skládajícím se z tisíců výbojů (Co by jim dodalo energii. Při 6000ot/min dochází u čtyřtaktního čtyřválce k 50 zážehům za sekundu, kdyby se každý zážeh měl skládat z tisíců výbojů, jaký čas nám zbývá na jeden výboj - to je naprosto nereálné), na dalším místě zase tvrdí, že se energie uvolní za 2ns - docela drsný rozpor.

Energii uvolní signál z rozdělovače - blbost, z rozdělovače jde u starších aut el. energie, která zajistí přeskočení jiskry mezi elektrodami svíčky, nikoli signál. Ostatně kdy by se měla ta energie pro tisíce výbojů na kondenzátoru hromadit?

Zapalování směsi v celém okolí elektrod (na obrázku jakoby záření kolem elektrod) je také nesmysl. El. výboj jde vždy cestou nejmenšího odporu, čili vždy nejkratší cestou. Nikdy se nebude šířit z jedné elektrody na druhou obloukem, nebo se šířit všesměrově do volného prostoru, jak je zobrazeno.

I při obyčejné svíčce je směs donucena vybuchnout v celém svém objemu. Stále jde o zapalování z jednoho místa, takže ke zvýšení rychlosti hoření nemůže dojít. Není k tomu důvod.

Pokud by došlo opravdu k rychlejšímu hoření a tím, jak je uvedeno, k vyššímu tlaku, pak to jistě nedodá vyšší výkon, protože díky vyšší rychlosti hoření bude ten vyšší tlak působit po ktratší dobu. množství uvolněné energie zůstane naprosto stejné.

"Testy ukázaly že spotřeba paliva může dosáhnout 6 - 7% při běžném provozu." - může, čili nemusí, pokud tedy s těmito svíčkami neušetříte žádné palivo, není co reklamovat.

Je obdivuhodné, kolik nesmyslů a lží se dá vměstnat do tak kratičkého textu.

Napsal: pon črc 18, 2011 13:34
od dusin
No,a když už tu tak debatujem,přesunul bych to do volných tlachů a dále bych vznesl dotaz:
jak to,že na svíčky s iridiovým hrotem to na benál jede líp než na klasiku(dokonce podpořeno grafem z brzdy-umožnili lehce jiné nastavení předstihu) ale v momentu použití jinší směsi-obohacené o přídavné vstřikování N2O+benzín navíc svíčka s iridiovým hrotem steče,klasika to snese.V momentě vstřiku N2o se i snižuje předstih cca o 6°.Co jsem slyšel tak stejné výsledky byly dosaženy i se svíčkou s platinovou elektrodou.
Můj postřeh je,že oproti klasice mají obě dvě svíčky podstatně slabší hrot....

Napsal: pon črc 18, 2011 23:23
od MartasBrno
Já bych ten ksind až po dusinuv dotaz smazal. Jeho dotaz je první reálně zajímavý.