Stránka 2 z 10

Napsal: sob kvě 21, 2011 15:39
od Roman
"Bohužel by do tohoto modelového roku nešel nabastlit pětikvalt." Preco nie?

Inac chladic vzadu mal zaujimavo rieseny Renault R8 (aj R10) - mal ho za motorom pri zadnom cele a mriezku v kapote podobne ako skodovky, ale bola tam naviac nejaka prepazka (uz si to nepamatam, motor z R8 som vyhadzoval asi pred tridsiatimi rokmi) taketo riesenie by sa asi do skodovky nepomestilo....

Napsal: sob kvě 21, 2011 17:01
od zelvotron

"Bohužel by do tohoto modelového roku nešel nabastlit pětikvalt." Preco nie?
U úzký kastle je nutná úprava kastle :P

Napsal: sob kvě 21, 2011 20:13
od Roman
"U úzký kastle je nutná úprava kastle" dotycny ale pise ze :"nesel nabastlit" a teda nabastlit sa tam da, s velmi malymi upravami karoserie, robil som to tak preto sa divym.....Keby napisal, ze sa neda namontovat bez uprav, tak som ticho :D

Napsal: ned kvě 22, 2011 11:27
od Puhi
honza a čo takto chladič zo spodu zadnej kapoty ala 911? :mrgreen: síce neviem presne koľko tam má schade miesta, ale snáď by to nebol úplne odveci nápad :roll:

Napsal: ned kvě 22, 2011 12:07
od jackal
Kdysi jsem míval škodovky 100 a 1000 a origo větrák jsem měnil za felďáckej z nafťáka a nikdy problém nebyl,teda pokud jsem ho nezapoměl zapnout(byl na ruční spínač). Na š120 bych to udělal jinak než do boku.Posunul bych k zadnímu čelu a přívod vzduchu bych asi vedl pres zadní kapotu nějakým nasávačem a zadním čelem by pak teplý vzduch šel ven. A určitě bych tam nedával chladič origo ale šel bych cestou zahraniční produkce a rozměrově vhodnějšího tvaru.

Napsal: ned kvě 22, 2011 12:16
od MartasBrno
A já bych na to nesahal a jezdil stejně, jako ty šťastlivci, kterým to funguje. Maximálně, pokud někdo ví, že je dobrý dát teplotní čidlo ne na chladič, ale na motor, tak toto je zajímavá úprava, ale jinak asi nic.

Napsal: ned kvě 22, 2011 12:35
od Marek
Ono je především třeba mít na paměti, že modely 100 a 110, které měly chladiče vzadu v motorovém prostoru, měly náporový tunel. Ten v karosériích 105 / 120 není. Takže vrazit dozadu chladič je věc jedna a sehnat pro něj dostatek chladicího vzduchu je věc druhá. Pokud ten vzduch nedostaneš do chladiče, žádná (ani ta nejvýkonnější) vrtule Ti nepomůže.

Napsal: pon kvě 23, 2011 20:29
od Honza 21061
Marku, ten náporový tunel byl dost sporná věc. Vím, že v průběhu výroby se tvar blatníků u těch otvorů změnil - místo jakéhosi tvarování, které mělo asi zlepšovat za jízdy ten nápor, se srovnaly. A pak tu jsou poznatky, že naopak ten tunel vzduch z chladiče při vyšších rychlostech nasával "proti větráku". Kdyby se tam udělaly ty kapsy, jako měl vzadu např. Renault Alpine, tak by se náporem dodaný vzduch určitě zlepšil. 8)

Chladič na víku motoru by byl efektní, ale v motoru na levé straně si o jeho připojení doslova říkají vývody hadic z motoru a po určité úpravě i hadice expanzní nádržky. Prakticky by se nemuselo v tomhle směru nic dodělávat.
Kdyby šel chladič umístit dostatečně nízko (ale je tam výztuha) a vyndaly krycí plechy, tak by se vyřešil i přísun vzduchu pro větrák. A kdyby se udělal do plechu jen otvor a vzadu se přihnul našikmo kousek plechu, tak by teoreticky ze spodku za jízdy mohlo jít o něco víc vzduchu náporem.

Napsal: stř kvě 25, 2011 21:21
od Vašátor
Honzo, celý je to blbost. Soudruzi to měli vyřešené dobře, jen nepočítali s tím, že jsou lidé hovada a nemění chladící kapalinu v předepsaném termínu. U Škodovky je totiž ten problém, že veškerej bordel v chladící kapalině se usazuje pod termostatem - u čtvrtého válce a to až do takové míry, že je průchod od 4 válce k termostatu totálně zarostlý. V případě že sice chladič předěláš, ale tento otvor nevyčistíš, stejně budeš vařit a zbytečně se trápit proč to nechladí. Kdysi dávno, kdy jsme jako kluci ještě neznali moderní čističe chladících soustav, jsme spáchali kacířskou myšlenku a nalili do chladící soustavy moooc Calgonu. Pak se chvíli jezdilo až do té doby, kdy se motor nebyl schopný uchladit. Poté stačilo vymontovat chladič a prolít jej vodou. Kdyby jsi viděl kolik vodních kamenů z něj vypadalo ... od té doby škodovka v létě chladila, v zimě topila. Dnes bych už takto drasticky motor neproplachoval - za 150kč se dá koupit čistiš, chce to jen ho tam nechat opravdu dlouho a ne jak předepisuje výrobce 20min. To je naprd... Případné úniky vody dořešit přípravkem pro ucpání netěsností chladiče. k mému údivu to zatěsnilo i gumový O-kroužek trubky od vodní pumpy Fiatu Punto.

Napsal: čtv kvě 26, 2011 08:32
od Teepee
Jak jsem psal svou zkušenost, souhlasím s Vašátorem. Chlazení Škodovky umí fungovat dobře, resp. normálně, tak jak mi funguje u každého auta po Škodovce následujícím, jen ten spínač na palubku jsem už nikde nikdy nedělal.
Dnes bych šel cestou elektronického spínače, který sepne větrák na základě signálu z čidla teploty motoru pro budík na palubce. Než bych k systému získal důvěru, nechal bych si někde v dosahu řidiče ruční spínač a časem ho třeba úplně zrušil. Nebo udělat mezikus se šroubením pro klasické čidlo a prdnout ho někam "do hadice" u motoru.

A předesílám, že jsem v létě jezdil hlava nehlava, v pěti lidech a bagáží na týden po dálnici, nebyl problém. Táhlý kopec (kdo zná Loděnice-Rudná) na čtyřku 140km/h (určitě přes 4000 ot/min)a chlazení opět nic. (jinak opačně, dole kopcom jsem na tachometru vyloudil 175km/h).
A tak dál, Škodovka jezdila jak divá a doufám, že si někdy do stejné sednu a zkusím si, jaké byly mé řidičské začátky s vozem Škoda 130L.

Napsal: čtv kvě 26, 2011 09:33
od Dusan
Ako som pisal pichni tam ladacky termostat bude dochadzať k plynulemu zmiešavanu teplej a studenej kvapaliny. NAviac pokial nebudes vypustat casto system by ten termostat mohol vydrzat dlho.

Napsal: čtv kvě 26, 2011 18:24
od Honza 21061
No dobrá uvidíme. Kdyžtak u vás mám tolik piva, kolik vody soudruzi nalili do chladicí soustavy Škodovky. :D
Souhlasím s Teepeem, stotřicítka lítá jako urvaná. To je naprosto špičková kára. Strejda ji měl a já na ní mohl nechat oči. Nejlepší výbava, ta sportovní červená barva, on na tom ještě měl pár úprav... Škoda, že už je sešrotovaná. Ukecával jsem ho takovou dobu aby mi ji prodal a pak už jsem neměl zájem. Motor z ní ale dodnes jezdí.
Teď mám v oku spíš užovkovitou GLS, ještě čtyřokou se sportovní maskou a chromy. Nebo 130 GL, ale tam bych to čtyřočko chtěl dobastlit (ale podle knih bez úpravy kastle nelze). Pak je ve hře stále ještě Wartburg a VW1600. A v Trnavě bych se už s něčím takovým chtěl ukázat. 8)

Napsal: pát kvě 27, 2011 07:03
od Teepee
Honza 21061 píše:No dobrá uvidíme. Kdyžtak u vás mám tolik piva, kolik vody soudruzi nalili do chladicí soustavy Škodovky. :D
Souhlasím s Teepeem, stotřicítka lítá jako urvaná. To je naprosto špičková kára. Strejda ji měl a já na ní mohl nechat oči. Nejlepší výbava, ta sportovní červená barva, on na tom ještě měl pár úprav... Škoda, že už je sešrotovaná. Ukecával jsem ho takovou dobu aby mi ji prodal a pak už jsem neměl zájem. Motor z ní ale dodnes jezdí.
Teď mám v oku spíš užovkovitou GLS, ještě čtyřokou se sportovní maskou a chromy. Nebo 130 GL, ale tam bych to čtyřočko chtěl dobastlit (ale podle knih bez úpravy kastle nelze). Pak je ve hře stále ještě Wartburg a VW1600. A v Trnavě bych se už s něčím takovým chtěl ukázat. 8)
Já teda nevím jak máš se škodovkama zkušenost, ale jel jsem jednou v užovce (řídil) a ta se oproti 130L nedala udržet na silnici. Konstrukce zadní nápravy s šikmým ramenem je prostě úplně něco jiného než ta trubka k převodovce. A nejen na jízdu, ale asi to i nepřenáší hluk, protože ta naše 130L byla úplně tichounká, oproti jiným stodvácám. (je to taky tím že měla vytlumené kapsy zadních blatníků, na zadním okně tlumící dečku atp.). Navíc bych už vůbec neřešil jiné než hřebenové řízení.
No měl jsem taky tu nejlepší výbavu, vypadala vevnitř jako Rapid. Ale člověk míní, život mění, padla za obět mého přechodu k LADám, neb když si táta koupil Felíciji, tak se o ní postaral bratr.

Napsal: pát kvě 27, 2011 12:27
od Honza 21061
Já tvrdím, že se jezdit dá se vším, samozřejmě užovka má o něco horší vlastnosti - proč by jinak rozšiřovali rozchod. :D První modely s úhlovou zadní nápravou zase byly náchylné na prosedání ramen. (to typické "rozcapení" zadních kol) Model 1987 už měl ramena vyztužená a strejda měl nějakou vlastní úpravu těch původních ramen. Ona Škodovka má všeobecně problém s tím držením směru, když jede člověk sám a nemá nic v kufru.
eMkové verze se mi z pohledu milovníka chromů moc nelíbí tím šizením na výbavě, a jak by řekl mistr Škodovek M.R.Cedrych, i výpravě. Neudělat u 120 GLS čtyřočko a tu sportovní masku, byl doslova hřích a nezachránil to ani trapný chromový rámeček zadního čela. To samé rámy oken. Úplně nejlepší v tomhle byla 120 GLS do modelu 80. Luxusní chromové "brejle" kolem světlometů, spičková prochromovaná sportovní maska, zbytek kastle samý chrom, ve výbavě dokonce zdvojená houkačka a údajně některé V.I.P kousky měly i hodiny. 8) Tu bych bral hned a vůbec by mi nevadil užovkoidní podvozek a maticové řízení! (do roku 83 byl v "X" motorech -LS,GLS- zamontován i chladič oleje)

Napsal: sob kvě 28, 2011 12:42
od Puhi
a taká možno trochu od veci otázka, prečo preboha nekúpiš napr. 2101 za pár korún, keď ti treba len nejakú rachotinu na jazdenie? netreba nič prerábať a budeš jazdiť pokiaľ totálne nezhnije :lol: