Stránka 2 z 2
Napsal: sob črc 02, 2011 19:12
od Michael 4x4
Komu chýba cúvačka, tak existuje redukcia zo 7pólovej zásuvky v aute na 13 pólovú zásuvku na prívese. Mám tak nosič bicyklov (aj s cúvačkou). Ale je to dosť nespoľahlivé, neviem či všetky, alebo len môj.
Napriek tomu, nedávno som robil kompletne novú kabeláž na svetlá na vlečke a zatiaľ s ňou nie je žiaden problém, aby sa niečo uvoľňovalo a podobne. Ale ešte to nepreveril čas...
Napsal: ned črc 10, 2011 09:56
od plavec
Jaký přívěs můžu zapojit? Kdyby to někdo řešil, je to popsáno zde:
http://www.agados.cz/infobox/jaky-prive ... to-zapojit Co mě je ale vlastně divný, tak se to běžně porušuje, když třeba táhnu na kouli porouchaný auto (třeba už jen formana) tak jsem překročil povolený zatížení koule 400kg. Nicméně zatím se to nikdy neutrhlo a i za fáčkem jsem tahal ladu do servisu každou chvíli, ale ono se to vlastně nesmí.
Napsal: ned črc 10, 2011 11:09
od Drobek81
vzdyt to mas napsane jasne v tom zakone...copak auto je kategorie O1, příp. O2?
Zakon nepocita s tim, ze budes vlect za tazne zarizeni - kazdej povoz by mel snad mit misto pro pripojeni oka uz z vyroby. Nicmene zrovna u takoveho facka je problem, ze nejvytizenejsi predni oko je zpravidla natolik postizeno korozi, ze ve finale nelze pouzit bez prodlouzeni nosniku.
Napsal: ned črc 10, 2011 12:37
od veliz
plavec píše:Jaký přívěs můžu zapojit? Kdyby to někdo řešil, je to popsáno zde:
http://www.agados.cz/infobox/jaky-prive ... to-zapojit Co mě je ale vlastně divný, tak se to běžně porušuje, když třeba táhnu na kouli porouchaný auto (třeba už jen formana) tak jsem překročil povolený zatížení koule 400kg. Nicméně zatím se to nikdy neutrhlo a i za fáčkem jsem tahal ladu do servisu každou chvíli, ale ono se to vlastně nesmí.
Povolené zatížení tažného zařízení 400 kg se obvykle vztahuje na nebrzděný přívěs. Vozidlo vlečené na laně je vozidlo brzděné (pokud by nemělo v pořádku brzdy, nesmělo by se vléct vůbec), na které se vztahuje vyšší přípustná hmotnost, např. 950 kg. I tak ale většina vozidel neutáhne vozidlo stejné hmotnostní kategorie, jako je tažné vozidlo. Pokud vozidlo nemá tažné zařízení a vleče za tažné oko, platí údaj výrobce vozidla. Pokud tedy vleče např. Fabia HTP Fabii HTP, porušuje zákon. Pokud by vlekla Fabia 2,0MPi nenaloženou Fabii HTP, mohlo by to být OK.
Napsal: pon črc 11, 2011 12:30
od MartasBrno
veliz, takže když táhnu žigulem žigula, je to špatně? To snad ne... A jak si poradit v situaci, když mám na žigulu schválené TZ, které je namontované do tažných ok, které tím pádem nejdou jako tažná oka použít? Řešení vidím v tažení za TZ. Je někde napsané, že se TZ nesmí táhnout druhé auto na laně?
Ještě jeden případ - jsou lidi, kteří si koupili tažnou tyč za osobák, která se zapřáhne do TZ a slouží k odtahu jiného osobáku...
Napsal: pon črc 11, 2011 12:46
od Laďuša
Ono to nebude tak jednoznačný. Plno váhy auta jde do země a ne na ňáký tažný oko nebo kouli tažnýho. Na uvedení auta do pohybu je potřeba menší energie, než na zvednutí do vzduchu. Však má přes tunu, ale po rovině se dá tlačit celkem bez námahy.
Napsal: pon črc 11, 2011 13:09
od MartasBrno
Napsal: pát črc 15, 2011 15:55
od zelvotron
MartasBrno píše:zelvotron píše:Celá ta sedmipólová zásuvka je naprd, si nepamatuju kdy bych připojil vozejk a neměl s tím problémy že něco nesvítí.
Myslím, že to je zanedbanou údržbou. Poměrně často půjčuju svůj vozík blízkým lidem a permanentně se opakují následující potíže, samozřejmě vždy, když se zapojuje vozík, který už ml být na cestě, nejlíp včera...
první je, že některá tažná jsou tak konstruovaná, že jakákoliv koroze nebo nečistota je znefunkční a rozhbat je znamená veliké úsilí a pečlivou práci s čištěním. Druhá půlka problému je zásuvka, která, ač zaklopená, je zaliskaná, ať už z kterékoliv strany. Konec od vozíku může být sebečistší, ale když se o to na autě nikdo nestará... a když to montážnící neutěsní a připojí to kablíčky jak vlas... Jinak ten systém není zlej v principu, problém je s výrobci, s uživateli a s montážníky. je teda fakt, že těch kontaktů se hodí víc, ale podle pravidel se montuje přídavníá zásuvka, což mám vyzkoušené. Literatura to popisuje docela jasně a přidat druhou zásuvku není problém. Blbé je jen to, že takto dovybavených vozidel je minimum. S tou couvačkou nevím, kouknu do literatury - předpisy by měly říkat, co je na jakém typu vozidla přípustné a co nikoliv.
Ad Veliz: Hrozně se těším, až budou auta a přívěsy fungovat nějak šikovně a přitom spolehlivě, třeba systémem se sběrnicí. Ale stejně upřímně se děsím přechodů ze starého na nový systém. Prosím, jaké systémy se mají perspektivně používat a jak to reálně funguje a vypadá? Nebo se zatím stále všeude a na vše dává 7/13polový systém? Jak je na tom zbytek Evropy?
Sám vozík používám pravidelně občasně neměl jsem problém, který bych si sám nezavinil, jako je prasklé sklo na lampě a následná koroze vnitřku. S připojením ale nikdy nic.
No právě, zařízení který vyžaduje přehnanou (=jakoukoliv
) údržbu je z principu špatný.
Druhá věc je ta, jak tu zásuvku v praxi nabastlí servisy na svazek vodičů ke světlům. Ještě jsem neviděl, že by třeba táhli k zásuvce zvlášť vodič od pravýho světla, přitom takhle zapojená zásuvka (jen na levou obrysovku) odporuje předpisů a je jich tak zapojených 99%.
Napsal: sob črc 16, 2011 22:19
od veliz
MartasBrno píše:veliz, takže když táhnu žigulem žigula, je to špatně? To snad ne... A jak si poradit v situaci, když mám na žigulu schválené TZ, které je namontované do tažných ok, které tím pádem nejdou jako tažná oka použít? Řešení vidím v tažení za TZ. Je někde napsané, že se TZ nesmí táhnout druhé auto na laně?
Ještě jeden případ - jsou lidi, kteří si koupili tažnou tyč za osobák, která se zapřáhne do TZ a slouží k odtahu jiného osobáku...
Pokud má auto tažné zařízení, pak je celkem logické, že se lano chytí za kouli. Pokud má tažnou tyč, tím lépe. Pokud nemá TZ, táhne se za oko. Podstatné je to, že by se ve všech těchto případech měly dodržet maximální přípustné hmotnosti uvedené v TP.
Pokud platí údaje uvedené v Tůmovi na str. 349 pro VAZ 2101, tj. nebrzděný přívěs 470kg, brzděný 600kg, pak žigula žigulem legálně táhnout nelze.