Stránka 2 z 2

Napsal: sob dub 23, 2011 16:05
od Acibuk
Jednak proto, že tam není voda:) Výfuková trubka vede výměníkem, který ohřívá vzduch a následně je foukán ven od motoru a autem ten horký vzduch putuje prahem. Když máš ten výměník prorezlý, což se celkem stává, dýcháš v autě výfukové plyny.

Napsal: sob dub 23, 2011 17:49
od MartasBrno
Tak ten výměník chápu, čili problém je jeho malý výkon, možná i velké ztráty "po cestě", ale čekal bych rychlej nástup... Teplo to teda fouká jen prahem do prostoru nohou? Na okno je vedenej nějak vzduch?

Napsal: sob dub 23, 2011 20:11
od Acibuk
Nevím, jak je to s ofukem noh - já mám všechny díry zavařený, kromě té u okna, čímž je dosaženo alespoň tepla na okně. Ale tak vem si, jakou teplotu mají výfukové svody, a z nich lapáš teplo. Brouci mají motor zpravida 30 nebo 34 koní.

Napsal: ned dub 24, 2011 09:40
od MartasBrno
No, tak asi nic moc, viděl jsem výměník z trabanta, ten byl tak trochu k pobavení, ale blbej nebyl - ohříval se z obou kolen hned za přírubama z válců...

Napsal: ned dub 24, 2011 09:48
od Acibuk
Tam je to stejně, ale topníky mám jako nový, trubky taky, a stejně jsem v tom autě moc tepla nezažil.

Napsal: ned dub 24, 2011 10:03
od MartasBrno
Hmm, kdyby to bylo na ježdění, asi bych zkoušel tunit nějaký izolace těch trubek/hadic co teplo vedou, jestli je šance že to něčemu pomůže...

Napsal: ned dub 24, 2011 11:50
od Hurikán
Acibuk píše:Když máš ten výměník prorezlý, což se celkem stává, dýcháš v autě výfukové plyny.
To bude asi příplatková výbava řady Hen-line. :mrgreen: :lol: :lol:

Napsal: ned dub 24, 2011 12:28
od Křečík Barbuška
Podle toho co čtu, tak jsou tato vozidla přímo dělaná do vlhkých podzimů a tuhých zim :mrgreen: .

Napsal: ned dub 24, 2011 13:06
od Acibuk
ne nadarmo mi říkají v rodině "zmrzneš v tom jak Němci u Stalingradu".

Napsal: ned dub 24, 2011 17:37
od Petr HC
Acibuk píše:ne nadarmo mi říkají v rodině "zmrzneš v tom jak Němci u Stalingradu".
U Š - Populara r.v. 1938 jsme s bráchou udělali výměník na výfuk, vycpaný měděnými špónami, zvenku izolovaný asbestovou šňůrou (tenkrát se asbest dával všude možně) a na výstupu teplého vzduchu v kabině bys neudržel ruku.

Napsal: pon dub 25, 2011 21:56
od Honza 21061
Tak to vypadá na nějakou rodovou záležitost Brouků - asi Porsche někde udělal chybu... Soudruzi z NDR tentokrát chybu neudělali, utěsněný Trabant a když byl navíc ještě s tím přídavným profukem od svodů (novější ročníky 601), topil doslova jako kráva!
Slabé topení bych čekal u aut které netopí od výfuku, ale od žeber chlazení. Trabant topil přes pvní tlumič výfuku, byl to současně výměník.

Možná u Brouka je problém s dlouhou cestou horkého vzduchu do kabiny a jestli tuším správně, ty topný hadice má pod motorem venku mimo jakékoliv ochranné plechy.

Vypozoroval jsem tam jednu zvláštnost: když se "otevřely nohy", začala být v autě šílená zima všude. Když se výfuky u nohou zavřely, najednou v autě začalo být teplo. Sice nefoukalo nic na nohy, ale to "něco" byla stejně zima, když byl výdech otevřen. :D
Asi dobře věděli, proč dávali do 411 bufika... :roll: Ale po těch letech stejně chtít, aby fungoval. No, možná by i fungoval.

Napsal: stř dub 27, 2011 06:42
od Acibuk
Bufík se dával montoval jako přídavná záležitost, pokud vím. Mezi broukaři o něj bývá celkem bitka, cena se pohybuje kolem pěti u originálního.