Stránka 2 z 2
Napsal: sob dub 23, 2011 16:05
od Acibuk
Jednak proto, že tam není voda:) Výfuková trubka vede výměníkem, který ohřívá vzduch a následně je foukán ven od motoru a autem ten horký vzduch putuje prahem. Když máš ten výměník prorezlý, což se celkem stává, dýcháš v autě výfukové plyny.
Napsal: sob dub 23, 2011 17:49
od MartasBrno
Tak ten výměník chápu, čili problém je jeho malý výkon, možná i velké ztráty "po cestě", ale čekal bych rychlej nástup... Teplo to teda fouká jen prahem do prostoru nohou? Na okno je vedenej nějak vzduch?
Napsal: sob dub 23, 2011 20:11
od Acibuk
Nevím, jak je to s ofukem noh - já mám všechny díry zavařený, kromě té u okna, čímž je dosaženo alespoň tepla na okně. Ale tak vem si, jakou teplotu mají výfukové svody, a z nich lapáš teplo. Brouci mají motor zpravida 30 nebo 34 koní.
Napsal: ned dub 24, 2011 09:40
od MartasBrno
No, tak asi nic moc, viděl jsem výměník z trabanta, ten byl tak trochu k pobavení, ale blbej nebyl - ohříval se z obou kolen hned za přírubama z válců...
Napsal: ned dub 24, 2011 09:48
od Acibuk
Tam je to stejně, ale topníky mám jako nový, trubky taky, a stejně jsem v tom autě moc tepla nezažil.
Napsal: ned dub 24, 2011 10:03
od MartasBrno
Hmm, kdyby to bylo na ježdění, asi bych zkoušel tunit nějaký izolace těch trubek/hadic co teplo vedou, jestli je šance že to něčemu pomůže...
Napsal: ned dub 24, 2011 11:50
od Hurikán
Acibuk píše:Když máš ten výměník prorezlý, což se celkem stává, dýcháš v autě výfukové plyny.
To bude asi příplatková výbava řady Hen-line.

Napsal: ned dub 24, 2011 12:28
od Křečík Barbuška
Podle toho co čtu, tak jsou tato vozidla přímo dělaná do vlhkých podzimů a tuhých zim

.
Napsal: ned dub 24, 2011 13:06
od Acibuk
ne nadarmo mi říkají v rodině "zmrzneš v tom jak Němci u Stalingradu".
Napsal: ned dub 24, 2011 17:37
od Petr HC
Acibuk píše:ne nadarmo mi říkají v rodině "zmrzneš v tom jak Němci u Stalingradu".
U Š - Populara r.v. 1938 jsme s bráchou udělali výměník na výfuk, vycpaný měděnými špónami, zvenku izolovaný asbestovou šňůrou (tenkrát se asbest dával všude možně) a na výstupu teplého vzduchu v kabině bys neudržel ruku.
Napsal: pon dub 25, 2011 21:56
od Honza 21061
Tak to vypadá na nějakou rodovou záležitost Brouků - asi Porsche někde udělal chybu... Soudruzi z NDR tentokrát chybu neudělali, utěsněný Trabant a když byl navíc ještě s tím přídavným profukem od svodů (novější ročníky 601), topil doslova jako kráva!
Slabé topení bych čekal u aut které netopí od výfuku, ale od žeber chlazení. Trabant topil přes pvní tlumič výfuku, byl to současně výměník.
Možná u Brouka je problém s dlouhou cestou horkého vzduchu do kabiny a jestli tuším správně, ty topný hadice má pod motorem venku mimo jakékoliv ochranné plechy.
Vypozoroval jsem tam jednu zvláštnost: když se "otevřely nohy", začala být v autě šílená zima všude. Když se výfuky u nohou zavřely, najednou v autě začalo být teplo. Sice nefoukalo nic na nohy, ale to "něco" byla stejně zima, když byl výdech otevřen.

Asi dobře věděli, proč dávali do 411 bufika...

Ale po těch letech stejně chtít, aby fungoval. No, možná by i fungoval.
Napsal: stř dub 27, 2011 06:42
od Acibuk
Bufík se dával montoval jako přídavná záležitost, pokud vím. Mezi broukaři o něj bývá celkem bitka, cena se pohybuje kolem pěti u originálního.