Stránka 2 z 2
Napsal: sob úno 26, 2011 11:07
od Marek
To ventily nebudou... Aby to mohly dělat vůle ventilů, musela by být při 20°C vůle menší než 0,10 mm. Pokud byly vůle v pořádku (nebo mírně vyšší), nemůže to způsobovat otevření zastudena.
Napsal: sob úno 26, 2011 13:23
od Jan Vaníček
Dle zkušeností, pokud se jedná o motor MPI může zlobit i čidlo teploty, které nedá správnou informaci ŘJ pro "zapnutí sytiče".
Napsal: sob úno 26, 2011 22:27
od veliz
To jsem si říkal taky, jenže on psal čidlo teploty OK. Já bych asi nejprve zkontroloval konektory v motorovém prostoru, jestli tam není nějaká oxidace. Třeba v tom, co vede do zapalovacího modulu.
Napsal: ned úno 27, 2011 08:23
od JmJ
Ze je cidlo teploty ok, muze znamenat jen to, ze dava hodnotu v povolenem rozsahu. Uz to nemusi znamenato to, ze v -20 dava cidlo +10.
Napsal: ned úno 27, 2011 09:35
od veliz
Kdybych kontroloval čidlo teploty, zaměřil bych se především na hodnoty, které předává do ŘJ. Pokud bych prohlásil, že čidlo teploty je OK, pak by to bylo právě na základě těchto hodnot.
Napsal: ned úno 27, 2011 10:22
od Petr HC
veliz píše:Kdybych kontroloval čidlo teploty, zaměřil bych se především na hodnoty, které předává do ŘJ. Pokud bych prohlásil, že čidlo teploty je OK, pak by to bylo právě na základě těchto hodnot.
Zde jsou napětí předávaná do ŘJ Bosch u Lady 2112. Pro Felinu se to asi moc lišit nebude.
Čidlo je termistor NTC v serii s odporem v ŘJ napájeném 5V stab. (napětí na čidle bude se vzrůstem teploty klesat).
Pokud se bude podstatně lišit, vede to na jeho závadu.
Napsal: ned úno 27, 2011 14:22
od Jarda
Když si dával ty nové svíčky, upravil si vzdálenost kontaktů?
Napsal: ned úno 27, 2011 15:49
od Marek
Jarda píše:Když si dával ty nové svíčky, upravil si vzdálenost kontaktů?
Pro Felicii 1,3 MPi jsou doporučené svíčky BRISK DR15TC s výměnným intervalem 60.000 km. Mají tři elektrody a odtrh (vzdálenost kontaktů) se na nich neupravuje po celou dobu jejich životnosti. Je to nastaveno výrobcem.
Napsal: ned úno 27, 2011 20:47
od dandy
Marek píše:Jarda píše:Když si dával ty nové svíčky, upravil si vzdálenost kontaktů?
Pro Felicii 1,3 MPi jsou doporučené svíčky BRISK DR15TC s výměnným intervalem 60.000 km. Mají tři elektrody a odtrh (vzdálenost kontaktů) se na nich neupravuje po celou dobu jejich životnosti. Je to nastaveno výrobcem.
Tieto sviečky som tam aj pôvodne mal a teraz som ich tam dal znova - nové. Od nastavenia ventilov som absolvoval 6 úplne studených štartov pri teplotách -2°c až +5°c a štartuje to ako vymenené. Chod motora za studena je oveľa rovnomernejší, štartuje na všetky válce. Z toho dvakrát sa mi stalo, že hneď išiel na cca 750-800 ot/min, pričom vynechal štandardný 3-4 minútový "chod na sytič" cca 1000-1200ot/min.
Takže mi z toho vychádza asi už len ten snímač teploty, aby to bolo dokonalé. Aký je rozdiel medzi modrým a žltým snímačom?
Ako skontrolovať správnu činnosť čidla? Je totiž relatívne nové, mám ho od leta (má asi 5-6000km), keď som menil aj spínač ventilátora na chladiči. Možno má JMJ pravdu, že čidlo riadiacu jednotku neinformuje správne. PetrHC tu už čosi naznačil, ale ja si s elektrikou a avometom moc netykám.
Napsal: pon úno 28, 2011 09:20
od Marek
Modrý a žlutý snímač jsou vzájemně záměnné. Pouze zelený má trochu jinou charakteristiku zatepla (je pro Felicii 1,9D).
Činnost snímače teploty lze změřit Ohmmetrem. Při každé teplotě musí vykazovat určitý odpor.
Nebo lépe VAGem spustit oscilogram a kontrolovat průběh signálu ze snímače do jednotky.
Snímač, který má Felicia, má asi 250 dalších vozů koncernu VW (kromě jiného třeba i já v Galaxy). Je to snímač velmi rozšířený.
Napsal: pon úno 28, 2011 13:36
od Vašátor
Marek píše:
Nebo lépe VAGem spustit oscilogram a kontrolovat průběh signálu ze snímače do jednotky.
Hlavně to chce ovšem znát hodnoty, které má čidlo vykazovat. Čidlo může jakoby "fungovat" pouze s posunutou charakteristikou. Toto jsme řešili na Ford Mondeo, kde v autorizovaném servise prohlásili váhu vzduchu za funkční, protože dle průběhu grafu fungovala. Nikoho už jaksi nezajímalo, že její hodnoty jsou cca 10x vyšší než mají být a tudíž auto chcípe a nedrží volnoběh... a za toto si berou peníze ....děs.
Napsal: pon úno 28, 2011 15:58
od Marek
Není problém - máme a dodáme
: