Stránka 2 z 2

Napsal: stř úno 23, 2011 19:32
od lager007
to ze ten motor nejde je jedna vec ale to ze je ako olejnicka to je vec druha dnes som ho umil /pri tej prilezitosti som si vsimol to cislo hlavy ) a zo strany ako je to cislo hlavy bol olej spod hlavy po 5KM steceni az po vanu

Napsal: čtv úno 24, 2011 07:26
od Luděk Musil
Zajímavé - podle čísla hlavy odhadovat jaký je to motor.
Pro začátek řekni, jaký je to auto (VAZ 2101, 2105 ....)
Potom se podívej na blok motoru z levé strany nad filtrem oleje. Je tam vybroušená plocha a na ní jsou vyraženy dvě řady čísel. Horní řada bývá (obvykle) 4-místná, spodní řada bývá (obvykle) 7-místná. Napiš nám číslo z té horní řady a my Ti řekneme co je to za motor.
Aha - teď jsaem se podíval, v jaké jsem sekci. Takže pokud máš NIVA 2121 - tak je tam (s největší pravděpodobností) motor 2106 / 1600 ccm, pokud máš "stříkačku" - tak je tam motor 21213 / 1700 ccm.
A že je ten motor jako olejnička? Vyměna těsnění to vyřeší! L.
Edit:teď jsem dočetl i ty příspěvky z první stránky - takže jako bych nic neřekl

Napsal: čtv úno 24, 2011 07:31
od astero
Zmeraj tlaky vo valcoch. Zosteluj si zapalovanie (kontakt, sviecky, palec, predstih), motor na volnobehu musi ist pravidelne a kludne. Na ventily zatial nesahaj, do karburatoru uz vobec nie. Az to nakopnes a pobezi to kludne, tak si otestuj zrychlenie na rovine bez uzavierky a redukcie z 0 na 80, pod 20s to neries a zvykni si. Inak podla ucebnice ma 0-100 za 25s.

Napsal: čtv úno 24, 2011 08:53
od lager007
[quote="Luděk Musil"]Zajímavé - podle čísla hlavy odhadovat jaký je to motor.
Pro začátek řekni, jaký je to auto (VAZ 2101, 2105 ....)
Potom se podívej na blok motoru z levé strany nad filtrem oleje. Je tam vybroušená plocha a na ní jsou vyraženy dvě řady čísel. Horní řada bývá (obvykle) 4-místná, spodní řada bývá
(obvykle) 7-místná.
tu plochu nad filtrom som nasiel ale neni ma nej nic takze som sa chitil tej hlavi no.a ja ako laik do aut VAZ som nevedel ze ta ista hlava sa montovala 30 rokov a je jedno ci 1.2,1.3,1.5,1.6. k tej vimene tesnenia pod hlavou staci vimena ci treba aj zrovnat hlavu

Napsal: čtv úno 24, 2011 09:38
od Laďuša
lager007 píše:tu plochu nad filtrom som nasiel ale neni ma nej nic
Je potřena to pořádně vyčistit a kouknout se hodně důkladně. Je to vyražený dost malým písmem (číslem) a přečtení je někdy dost obtížný ;) Bejt by to tam mělo, pokud nenastal závažnej důvod to odstranit (výměna motoru...)

Napsal: čtv úno 24, 2011 10:48
od lager007
tak som to pozrel dnes s cistou hlavou a kefou a je 2121 meral som tlaky a bieda od 0.5naslabsi az po 0.8 najlepsi asi bi to chcelo pozrez vole ventilov len neviem ake bi mali bit

Napsal: čtv úno 24, 2011 12:14
od Marek89
Ako nič v zlom, ale pred odoslaním by som prekontroloval či tam niekde nemám chyby.

Napsal: čtv úno 24, 2011 12:16
od Luděk Musil
lager007 píše:tak som to pozrel dnes s cistou hlavou a kefou a je 2121 meral som tlaky a bieda od 0.5naslabsi az po 0.8 najlepsi asi bi to chcelo pozrez vole ventilov len neviem ake bi mali bit
Ty tlaky jsou opravdu slabý ... u nových motorů se pohybují kolem 12, u motorů co mají něco nalítáno min. 10,5 - 11. A podívat se na ventilový vůle nemá vliv ... tedy v případě, že mají kladné hodnoty. A pokud by byly mínusový - tak motor nenastartuješ. Pokud bylo měření správný - je motor (víceméně) po smrti a resuscituje jej pouze výbrus. L.

Napsal: čtv úno 24, 2011 15:56
od lager007
tak ventily som vysteloval na0.15 a nastala zmena k lepsiemu ale aj tak to neni on vsetky isli hore tak o 0.2 uvidim mozno to bude lepsie . a ktomu uniku oleja s pod hlavy tak nebol problem dotiahnut kazdu srubu o 180°

Napsal: sob bře 19, 2011 23:33
od MartasBrno
lager007 píše:a ktomu uniku oleja s pod hlavy tak nebol problem dotiahnut kazdu srubu o 180°
To oznamuješ, nebo se ptáš? :koko: