felicia - ND - kvalita
Moderátor: Moderátoři
To, že originální díly Škoda, jsou vlastně jen převlečené díly, je snad většině lidí jasné. Krabička je sice Škoda, nicméně díl rozhodně Škoda auto není. Nevím proto proč dávat dvojnásobek ceny jen kvůli krabičce - např. omezovač brzdového tlaku Škoda Felicia combi - originál 5500kč, ATE 1500kč
Dandy, jak již bylo řečeno, náhradním dílům značky Starline se vyvaruj. Homoklouby a elektro ti neporadím.
Brzdové komponenty včetně prasátek apod. bych doporučil ATE, Ferodo, Brembo, TRW přičemž platí použít stejnou značku jak na kotouče, tak i destičky.
Co se týká dílů podvozku, jako jsou čepy, táhla řízení apod. doporučil bych Febi, Lemforder, Moog, TRW. Marek doporučuje i Swag, ten já neznám, takže to že jej nepíšu neznamená, že je špatný
Spojku bych doporučil Valeo, Sachs
Dandy, jak již bylo řečeno, náhradním dílům značky Starline se vyvaruj. Homoklouby a elektro ti neporadím.
Brzdové komponenty včetně prasátek apod. bych doporučil ATE, Ferodo, Brembo, TRW přičemž platí použít stejnou značku jak na kotouče, tak i destičky.
Co se týká dílů podvozku, jako jsou čepy, táhla řízení apod. doporučil bych Febi, Lemforder, Moog, TRW. Marek doporučuje i Swag, ten já neznám, takže to že jej nepíšu neznamená, že je špatný
Spojku bych doporučil Valeo, Sachs
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
"rozvody" Felicia. Projděte si tohle album prosím a řekněte, co si myslíte. Rozvod rachotil jako kráva několik roků, než majitel dospěl do stadia opravy. Prý se nikdy neměnil, měl by být originál. Mně se to nezdá, ale nenadělám nic. Nájezd auta je od roku 97 115 000 km vesnického provozu, pravidelného, celoročního, několikrát týdně. Opravoval to vesnický buran a hňup, když bylo potřeba, protože dělat to v Brně je asi tak ve výsledku 2x levnější a 5x déle to vydrží.
Album zde: http://mkbrno.rajce.idnes.cz/Opravy_fel ... C09380.jpg
Poslední olej tam byl od listopadu 2009, odhadem tak 22 tisíc.
Jo, v oleji nebylo nic, buď se to vypláchlo pří výměně oleje dřív, nebo to někam zmizelo.
Album zde: http://mkbrno.rajce.idnes.cz/Opravy_fel ... C09380.jpg
Poslední olej tam byl od listopadu 2009, odhadem tak 22 tisíc.
Jo, v oleji nebylo nic, buď se to vypláchlo pří výměně oleje dřív, nebo to někam zmizelo.
Re: felicia - ND - kvalita
To to za celou dobu nepřeskočilo?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
Nene, chodilo to (na zub) přesně, ale projev byl asi tak jako když koze zlomíš jednu, dvě nohy a za rohy dáš pytel cementu. jinak to ale jelo v pohodě. A pěkně to točilo, nad 3000 to nebylo vůbec slyšet. Ale pod těmahle otáčkama to bylo jak když nasypeš do míchačky kilovku desítek matiček. Dokonalý.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
Mno, jezdil sem Feldu 1.3 co měla přes 180 tis., rozvody origo, ale byly dost slyšet (oprava za pár korun), výkon byl fajn, až do definitivního odstavení jezdila jako čert, spodek jak nový, jediná koroze byla na předních blatnících a lemech zadních blatníků, páté dveře pět let po záruční výměně bez koroze. Jezdila tak 70 procent dálnice, věřím tomu, že by dala dalších šedesát bez mrknutín oka. Škoda, že jsem tři měsíce před jejím vyřazením koupil sedmu. Fuj, taková kacířská slova, na hranici se mnou!
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: felicia - ND - kvalita
Po 115 000km by takto rozvody rozhodně vypadat neměli. Tam muselo něco vlítnout a vymlátit zuby. Měnil jsem rozvody na Formanu 1,3spi a krom toho, že byl řetěz vytahaný až hrůza, bylo vše v pořádku. Najeto měl 300 000km a rozvod byl původní.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: felicia - ND - kvalita
ten rozvod ma aj nejaky napinak? nikdy som to nevidel
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: felicia - ND - kvalita
Napínák nemá, nevešel by se, řetěz je krátký. Je to defakto to stejné jako 1000MB, Š120 atd. ... dalo by se říct i Octavia ročník 60, ale ta měla triplex (trojřadý).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: felicia - ND - kvalita
vyzera to presne jak keby si to zobral zo SOBI 20 :_D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
Myslím, že stačil první vylomený zub a už to jelo. Ale jsou prostě všechny ohnuté. Podle opotřebení kola to vypadá, že ho zapomněli třeba nějak tepelně opracovat, anebo ho vyrobili z kastrólkové oceli. Menší kolečko je "pěkné" a řetízek taky. Anebo to nebylo mazané? Je tam na to tryska, starší motory ji neměly. Ale neviděl jsem ji a prý byla průchozí. netrpí právě velké kolo tím, když je vytahaný řetěz víc než malé? Pokud někdo nastaví kvalitu velkého kola poměrně horší ku délce "opásání" a řetěz se vytáhne, záběr se omezí jen na kousek kola a pak už to asi jede rychle.
Re: felicia - ND - kvalita
Ty zuby nejsou ohnuté, je to normální projev velkého opotřebení zubů i když je pravdou, že k drobnému uhnutí dojít může - rázy řetězu. Při pohledu na ozubené kolo je jasně vidět, že jsou zuby vylámané. Osobně bych si typnul, že tomu autu někdo dával pěkně na prdel, načež zanedbával výměnný interval oleje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: felicia - ND - kvalita
Souhlasil bych s názorem MarťaseB, že kolo na vačkové hřídeli bylo vyrobeno z "nočníkové oceli" a ještě špatně tepelně zpracované.
Kdyby totiž byla obě kola ze stejně kvalitní oceli vč. tepelného zpracování, muselo by se více opotřebovávat malé kolečko vzhledem k menšímu opásání řetězem (stejnou sílu přenáší méně než polovina zubů). Alespoň u mojí Octavie OHV tomu tak bylo a kolečka přežila dva řetězy (výměna, když začaly "mlátit" o kryt).
Kdyby totiž byla obě kola ze stejně kvalitní oceli vč. tepelného zpracování, muselo by se více opotřebovávat malé kolečko vzhledem k menšímu opásání řetězem (stejnou sílu přenáší méně než polovina zubů). Alespoň u mojí Octavie OHV tomu tak bylo a kolečka přežila dva řetězy (výměna, když začaly "mlátit" o kryt).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
Tak mi to nedalo a řetěz jsem si přece jenom změřil posuvkou. Spočítal jsem, že je řetěz protaženej o 0,13%, takže nový. Předpokládám, že dovolené opotřebení - natažení je okolo 1%. Změřil jsem míru 147,5(+0,05 -0,00 na asi 8 pokusů různě po řetězu) + 5mm na 16 článků, tedy 9,531mm na článek, nominál by měl být 9,525. Asi to docela změní pohled na výše uvedené hypotézy.
Upřímně je mi dost jedno, jestli na tom někdo měnil rozvody a někdo mi to zapomněl říct. Pak by nebyla pravda to o tom nájezdu co jsem popsal na začátku - pro rozvod. Pro auto jako celek ale platí. Jde mi o to, aby v motoru nebyl jiný problém.
Na řetězu jsem našel sotva znatelné označení ČZ35. Velké kolo jste viděli zuby pryč a sedla mají oštípané plochy i hrany do ostra a zubata. Malé kolo má zachovaný zhruba profil zubů a "sedlo" je vymačkané do hloubky.
Upřímně je mi dost jedno, jestli na tom někdo měnil rozvody a někdo mi to zapomněl říct. Pak by nebyla pravda to o tom nájezdu co jsem popsal na začátku - pro rozvod. Pro auto jako celek ale platí. Jde mi o to, aby v motoru nebyl jiný problém.
Na řetězu jsem našel sotva znatelné označení ČZ35. Velké kolo jste viděli zuby pryč a sedla mají oštípané plochy i hrany do ostra a zubata. Malé kolo má zachovaný zhruba profil zubů a "sedlo" je vymačkané do hloubky.
Re: felicia - ND - kvalita
Nevymenil nejaky "mechanik" len reťaz?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: felicia - ND - kvalita
No, tak na toho "mechanika" který to auto opakovaně "opravoval" by to přesně sedělo. Ale to se nedozvím, domluva tímto směrem je nemožná.