Stránka 2 z 4
Re: Elektronické zapalování
Napsal: sob úno 18, 2012 18:27
od Cory
Prave sa s nim bavíš
Nemusis menit karb
Re: Elektronické zapalování
Napsal: sob úno 18, 2012 18:34
od Johny21013
Ahá, tak to je fajn
A jak to, že nemusím měnit karburátor, vždyť rozdělovače s podtlakem mají jinou tuhost pzužin odstředivé regulace... V literatuře se píše, že lze měnit jen oboje, když vyměním jen jedno, tak nedosáhnu kýženého efektu, prý... Nebo má snad někdo opačnou zkušenost?
Re: Elektronické zapalování
Napsal: sob úno 18, 2012 23:34
od Křečík Barbuška
Johny, poslyš, stal jsi se již účastníkem více debat na obdobné téma. Takže nešpekuluj a jednej, bezkontakt přináší mnoho dobreho. Vezmuli to do extremu, tak na malolitr budeš k němu potřebovat i Solex 21051, nebudeš tomu věřit, ale i ten mám volný, skladem. Ale oč mi jde. Ty děláš něco s letitým VAZem, v životě s tím nebudeš jezdit tak aktivně, aby měl jakékoliv upgrade opodstatnění a význam. Takže, dej dohromady palec, víčko rozdělovače a kontakt (kladívko) do řádného stavu a nešpekuluj. Půjde jen o vyhozené peníze. Samozřejmě, pokud toužíš po bezkontaktu a ničem jiném, jsme schopni ti být všestraně nápomocni.
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 00:02
od Johny21013
No, o tom jsem taky přemýšlel a mnoho lidí mi to říkalo, nechat to tak, jak je, ale ten bezkontakt mě láká, no, třeba to lepší pojede, aslespoň ostatní píší, že jo..
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 12:39
od Laďuša
Pojede to líp o 0,36 klokana
Pokud někdo chce, aby dvanáctistovka jela líp, tak takovoudle úpravou nedocílí úspěchu. Furt to pojede jako stará dvanáctistovka
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 14:35
od Hurikán
Tak ono dobré el. zápalko udělá docela dost. Hlavně ve vyšších otáčkách. Na druhou stranu já s klasickým kladívkem dokážu i chabou třináctku roztáhnout na 170 km/č, přičemž předstih kontroluju tak jednou za rok. A pak že to nejde.
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 14:47
od Johny21013
Mě nejde ani tak o maximální rychlost, ale spíše o to, že mi ubyde práce s kontakty a podobně, dále si myslím, že při lepší jiskře od el. zapalování docílím nižší spotřeby..
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 14:52
od MartasBrno
Už třetím rokem jezdím bez kontroly kladívek, stále spokojený, často dokonce nadšený. Vůbec nevím, že tam ty kladívka jsou.
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 15:39
od Cory
Moj otec o nich nevedel 20 rokov
ale o to viac bolo potom poznat rozdiel
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 16:41
od Johny21013
Cory píše:Moj otec o nich nevedel 20 rokov
ale o to viac bolo potom poznat rozdiel
No právě na naší bývalé rodinné 2101 se taky kontakty a vlastně vůbec nic téměř neřešilo a jezdilo se... ale právě su zvědav na ten rozdíl
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 19:42
od MartasBrno
Jako třeba strejda měl s kontaktama problémy, ale dělal mu to nějakej odborník a asi měl nekvalitní kusy... No nevím...
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned úno 19, 2012 20:23
od Johny21013
To je možný, právě tomu taky předendu tím, že tam dám bezkontakt...
Re: Elektronické zapalování
Napsal: čtv črc 23, 2015 20:43
od 3enit
Zkoušel jste někdo toto zapalování provozovat s indukční cívkou, která je vhodná pro elektronická zapalování (např. Favorit)? Indukční cívka s předřadným odporem pro klasické zapalování s kladívkem se totiž k elektronickému spínání nehodí
Jelikož sehnat bezkontaktní rozdělovač na můj kočár je v podstatě nemožné, uvažuji o konstrukci tohoto zapalování. (to kladívko je děs
)
Re: Elektronické zapalování
Napsal: pát črc 24, 2015 05:44
od Luděk Musil
3enit píše:... (to kladívko je děs
)
A přesto vydrželo v motoru několik desetiletí beze změny
.L.
Re: Elektronické zapalování
Napsal: ned led 10, 2016 15:13
od petr jahorný
Potřeboval bych poradit: Mám ve voze 2101 zastavěný motor 1,7 z Nivy, ale ten je osazený kompletním příslušenstvím z 2103 - tzn. mechanický karbec (po několika pokusech přetryskovaný na větší trysky), kontakt rozdělovač a podobně. Auto má krásný krouťák v nízkých otáčkách a až do cca 3500 jede parádně. Problém je, že ve vyšších otáčkách dobře nejede, respektive nedosahuje pod zatížením vysokých otáček - max rychlost je 140 km/h (a je jedno jestli jedu sám a nebo s plným autem) a spotřeba je také vysoká - určitě bohatě přes 10l. Prostě motor 1,7 neumí využít svůj potenciál. Když to srovnám se svojí druhou Ladou, což je orig neupravený 21044 (1,7i) z roku 1996, tak má výše zmíněná přestavba lepší krouťák v nízkých otáčkách, podobné stření pásmo, ale ve vysokých nejede. Známý mi na to řekl, že to je tím nabastlením rozdělovača z patnáctistovky na motor 1,7, který je jiný. Moje znalosti tak daleko nesahají. Jaké by bylo podle vás řešení? Osadit motor bezkontaktem? Jaké všechny součástky bych musel koupit a hlavně kde? Předem děkuji za rady.