Stránka 2 z 2
Napsal: čtv úno 03, 2011 13:05
od Hurikán
MartasBrno píše:Co ten systém teda dělá, když nešetří a nevylepšuje zplodiny?
Kdybych chtěl být sarkastický, tak napíšu, že hraje na nervy majitele vazu a kazí mu dobrý spánek.
S hadicovačem sice (zaplaťpánBůh) žádnou osobní zkušenost nemám, ale z toho co jsem vyrozuměl, tak správně fungující hadicovač do jisté míry zvyšuje kulturu chodu motoru (zvláště za studena) a taky trošku omezuje "chybu obsluhy pedálu plynu", konkrétně se chová rozuměji při větším než optimálním otevření škrtící klapky. Tolik má teorie. Ale jak říkám - jsou to jen výjevy.

Postřehy z praxe v tomto vláknu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6133 
Napsal: čtv úno 03, 2011 13:10
od MartasBrno
Takovou odpověď jsem chtěl. Díky. Hlavně ta stepná koza se dočká studia

Napsal: čtv úno 03, 2011 13:15
od Marek
Vysvětlím:
KAT ve výfukovém potrubí snižuje zplodiny ve výfukových plynech. K tomu, aby mohl efektivně a co nejdéle pracovat, musí být ovšem zajištěno optimální složení směsi, která je spalována. Představíme-li si borce, co neví, jak se nastavuje hladina v plovákové komoře a bohatost ve volnoběhu u klasického karburátoru, bude mu KAT k ničemu, protože jej velmi brzy zničí. Tomuto má zabránit AXTEC - systém, který samozřejmě také má základní nastavení těchto prvků, avšak v případě, že je něco nastaveno špatně, dokáže díky senzorům toto nastavení korigovat.
Řeknu to jinak - pokud mám klasický karburátor správně nastaven (osazení tryskami a vzdušníky, hladinu v plovákové komoře a bohatost ve volnoběhu), budu mít ve výfukovém potrubí stejné emise jako z AXTECu - tam není absolutně žádný rozdíl.
Napsal: čtv úno 03, 2011 13:32
od Rankl
děkuji za diskusi a odkaz na zajímavé čtení o té zauzlině,
Napsal: čtv úno 03, 2011 23:01
od radek mb
Znám vyjímku potvrzující pravidlo.Ivo to kdysi měl v autě,v jeho červené 07(už není,shořela) a pokud si dobře pamatuji,tak mi to chodilo skvěle.Jelo mu to excelentně a spotřeba byla vynikající,viz cesta do Srbska.
Napsal: čtv úno 03, 2011 23:15
od Ivo
Máš pravdu. Až na jednu vyjímku, na kterou tu dal odkaz Albert, jsem s tím autem (nebo spíš systémem) byl spokojený. Dálky jsem běžně zvládal pod 7 litrů a to jsem se nebál šlápnut na plyn. Rekord jsem měl právě při cestě do Srbska a to 6,2 s plně naloženým autem. A kdo tam byl, tak ví, po jakých cestách se občas jelo. Ale člověk si musel zvyknout na automatický sytič a na to, že za studena se prostě druhá klapka neotevřela. Jó, to bylo zlaté auto.
Napsal: pát úno 04, 2011 09:31
od Marek
Ivo: Spotřebu pod sedmi litry jsem naprosto běžně míval s klasickým OZONem na čtyři kvalty a rozdělovačem s kladívkem. To mi zase jako kdovíjak oslnivá hodnota nepřijde. Na pět kvaltů jsem jezdil pod 6,5 litru suverénně, a to jsem to honil jak nadmutou kozu.
AXTEC není o spotřebě. A termosytič je paskvil, který právě na krátké trasy spotřebu rapidně zvedá (moc to s ekologičností vozu nekoresponduje).
Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém. Podle mého názoru to bylo proto, že to nemělo moc najeto. Jakmile to má přes sto tisíc, sere se to a jsou s tím jen problémy.
Napsal: pát úno 04, 2011 10:08
od Wolfhunt
Rankl píše:aha, a v jakých létech se tahle dobrůtka osazovala?
já mam 95 rok výroby, v provozu od září.
Taky katalyzátor se se mnou vozí, je to ten bez čidla (zdá se, že je to ta původní velká kráva, z podzimu jsem měnil střední díl výfuku- koukal jsem, ještě neni prázdný), myslil sem, že díky tomu sem na úřadě nechal ležet místo deseti tisíc pouze pět.
Ano, ja mam 21043 z roku 1995, mesiac vyroby neviem, ale mam AXTEC. A zatial nemozem povedat nic zle - auto jazdi. Spotreba je nizsia oproti mechanickemu karburatoru (otec mal 2107, rv.. 1988), urobil som cestu TT-BB-Pribylina-Podbanske a spat na jednu nadrz. Vzdialenost 600 km, spotreba 40 litrov - priemerka 6,7 litra na 100km. I ked od Nitry som uz siel na vypary...
Tiez som toho nazoru, ze je to medzistupen pred priamym vstrekom - akoby sa RUsi chceli naucit robit s riadiacou jednotkou na karbeci a potom ju doladit na vstrek.
Kazdopadne v pripade poruchy na systeme to moze narobit problem, ale v Slovlade v BA maju na to diagnostiku...
Tu je schema zapojenia, ak by mal zaujem...
Napsal: pát úno 04, 2011 10:09
od Wolfhunt
Marek píše:Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém.
Nie je jediny, ja tiez. S autom som mal problem, ale nebolo to kvoli AXTECu.
Napsal: pát úno 04, 2011 11:33
od Štěpán
Wolfhunt píše:Marek píše:Navíc pokud vím - byl jsi asi opravdu jediný, kdo s tím systémem neměl problém.
Nie je jediny, ja tiez. S autom som mal problem, ale nebolo to kvoli AXTECu.
Já jsem měl EXTECA v Samaře a problém jsem s tím měl jedinej. Zoxidovanej kontakt na konektoru u ŘJ pod sedačkou spolujezdce. Stačilo očistit a Check engine přestal svítit.
Jo a ještě byl problém v tom, že se mi povolili aktuátory a žralo to asi 13l/100km Stačilo je dotáhnout a zase bylo všechno v pořádku.
Každopádně s hadicovačem jako takovým jsem byl naprosto spokojenej.

Napsal: pát úno 04, 2011 13:17
od Laďuša
No ono lidi, co s tim nemají problém, o tom nepíšou, tak se o tom tolik neví

Napsal: pát úno 04, 2011 14:55
od Ivo
Marek píše:Ivo: Spotřebu pod sedmi litry jsem naprosto běžně míval s klasickým OZONem na čtyři kvalty a rozdělovačem s kladívkem. To mi zase jako kdovíjak oslnivá hodnota nepřijde. Na pět kvaltů jsem jezdil pod 6,5 litru suverénně, a to jsem to honil jak nadmutou kozu.
A kolik takových lidí tady v klubu je, co takovou spotřebu mají? Většinou se tu jezdí kolem 8-9 litrů a něktří i přes 10. Kdežto s Axtecem si se nemusel moc hlídat. Ono tě to trochu hlídalo samo. A že se na tom systému objevila občas nějaká závada? Na kterém autě se to nestane. Problém byl akorád v tom, že to moc rozšířené nebylo a proto to neuměl kde kdo spravit. A s dílama to bylo taky horší. Ale já jsem byl spokojený. A k tomu automatickému sytiči. Pokud člověk čekal, až se to samo vypne, tak mu šla samozřejmě spotřeba nahoru. Bylo to jak s favoritama. Po chvilce to chtělo prošlápnout plyn a sytič se vypnul.
Napsal: pát úno 04, 2011 15:58
od Jan Vaníček
Musím potvrdit, že s perfektně seřízeným motorem a natočenými 50tis km na naší 06 jsem dálky jezdil za 6,5-7L. Pravda otec tam domontoval nový OZON z 07.
Napsal: pát úno 04, 2011 17:22
od Drobek81
se mi snad zdate...pred asi 6-7mi lety kdyz sem napsal, ze spotrebu na 2105/1,3/5q mam od 6,2 do 7,5 tak se vsichni smali a ze je to nerealne a kdovi co jeste. Samozrejme, ze je to o celkovem stavu auta a kdyz je dobre serizene vsechno (brzdy, dif, karb, zapalovani...) tak se jezdi nejusporneji. Ovsem klasickej Solex je o chlup uspornejsi nez Ozon ale ja byl vesmes s obouma spokojenej. Vse si zada nejakou udrzbu ale kdyz je to konickem tak to je pak jedna radost.
Tehdy sem ale mel na vse cas, resp. sem si jej umel udelat. Dnes jezdim dokud to jede

Napsal: ned bře 20, 2011 19:35
od Rankl
dámy, pánové. informuji vás o dalším vývoji probemu, který jsem zapříčinil, jak jinak, svoji nepozorností. Vyjel jsem tři nádrže se spojenými hadičkami (viz začátek vlákna). Spotřeba (měřím tak že dám plnou nádrž, vynuluji tachometr, jezdim dokud nezasvítí - někdy déle, natankuju zas plnou, kouknu na tachometr a podělím to) byla mezi 7,5-7,7 litru na sto- tedy o něco horší než před likvidací toho termostátku. Dále jsem pozoroval, jak se to chává, když hadičky zaslepuju a spojuju, docela to rozhašuje otáčky volnoběhu (popravdě jsem ho v létě opakovaně seřídil či rozšteloval podle příručky v léte, takže nevim, jestli je to seřízené správně..).
A koukám včera- asi jsem ten termostat nedbale utahl a během jízdy se vyklepal (vybavuji si asi ten okamžik, kdy něco kleplo o podvozek, myslil, sem, že jsem nabral nějaký šroub ze silnice..) takže situace je taková, že vzniklo díru musím provizorně zacpat, páč tam je jiná závit a obyč. šroub tam nedostanu...
Nemáte někdo tuto věc navíc? byl bych velmi vděčen. případně i celý vymontovaný hadicový komletek, zkusil bych s tím experimentovat třeba..