Stránka 2 z 2

Napsal: čtv úno 17, 2011 19:15
od EMI
no tak záleží ja se na to podíváme: pokud i ostrovní režim bereme jako ucelenou síť (sice teda s jednim zdrojem), tak i v tejhle síti požadujeme nějakou frekvenci. tudíž musíme udržet stejnou frekvenci (otáčky) soustrojí generátoru -> synchronizaci polí statoru a rotoru. jednoduše řečeno: změníme otáčky, změní se frekvence sítě souhlas? :wink:

podle mě synchronismus musí udržet každej generátor i motor (synchronní). dyt i proto u SM používáme místo frekvenčního měniče vektorový řízení a když se to tak vezme, tak jestli synchronní motor nebo generátor i v tom ost. režimu je to samý (jen s obráceným smyslem toků energie) nehádam se, jen se ptam 8)
Laďuša píše:Tak jasný, že tomu neklesnou otáčky, myslel jsem to spíš tak, že jako tam prostě neni furt konstantní výkon - tudíž se to musí štelovat => různě dávkovat.
no jasně, musíme zvětšit kroutící moment na hřídeli pro zvětšění výkonu při stejných otáčkách

Napsal: čtv úno 17, 2011 22:43
od Michal Karásek
jenomže v tom je ten průs-švih. Měním li výkon i když v ideálních otáčkách, mění se mi teplota uvnitř spalovacího prostoru, potažmo na ventilech, pokud je motor ale dostatečně teplotně naddimenzován (což u stacionárů nebude problém, protože pracují se stejným chlazením dimenzovaným na nejvyšší míru tepelného zatížení motoru - neprojevuje se režim jízda=víc vzduchu do chladiče, stání=míň), myslím že podpálení by nemělo hrozit.