Stránka 2 z 3

Napsal: úte pro 14, 2010 10:27
od tarquin
Cory píše:tarquin, neviem ako dalej na Ukrajine, ale hend za hranicami, kde sa pohybujem, je cerpaciek na plyn celkom dost, ale na ten ich plyn sa da najazdit asi o polovicu menej ako na "náš", takze to vyjde mozno este drahsie ako benzin.
zajímavý, nikdy sem si nevšim - ale to by mě zajímalo kdo na ten plyn na ukrajině teda jezdí

Napsal: úte pro 14, 2010 10:36
od hush
Mám už několikátou Nivu s LPG po autem, místo posledního dílu výfuku a žádný problém v tom nevidím a neznám nikoho, kdo by to pod autem poškodil a samozřejmě je to oficiálně. Nevím z čeho pramení tvůj názor? Nemluvě o místu uvnitř vozu.

Napsal: úte pro 14, 2010 11:27
od žež
tarquin, neviem ako dalej na Ukrajine, ale hend za hranicami, kde sa pohybujem, je cerpaciek na plyn celkom dost, ale na ten ich plyn sa da najazdit asi o polovicu menej ako na "náš", takze to vyjde mozno este drahsie ako benzin.
Na Ukrajině je čerpaček na lpg dostatek, kvalita plynu je srovnatelná s naším lpg! cena asi 7-8kč. Naturál stál asi 16-18kč.
Do nivy s plynem bych určitě šel - na benzín můžeš jet vždy.

UA a LPG

Napsal: úte pro 14, 2010 11:45
od Paťo Zvolen
Caw kolego, LPG 7-8kč - snáď sranduješ, alebo si už hoooodne dlho nebol na UA, prípadne LPG brutálne zlacnelo (což pochybujem zas), lebo posledne v októbri keď sme boli bola cena LPG (blízo 0,5€) taká, že sa fakt neoplatilo na UA tankovať. 95-ka nejakých cca 0.75€

Napsal: úte pro 14, 2010 11:56
od Paťo Zvolen
tarquin píše:Na inzeráty sem se nedíval, ale nádrž po autem eště horší řešení - akorát to rozbiješ někde v terénu.
Kolego, opýtam sa asi takto: Koľko 1000 km , koľko expedícii prípadne OFF akcíí máš na NIVE odjazdených v teréne keď tu prezentuješ takého názory ??

[ Komentář přidal: Laďuša: út prosinec 14, 2010 12:20 ]
Hemží se to tu dvojpříspěvkama. Takže to berte jako závazný doporučení pro používání tlačítka upravit. ;)

Napsal: úte pro 14, 2010 12:47
od radek mb
Já to vemu z jiný strany.Dost problematické bude brát sebou toho psa.Na to je potřeba hafo povolenek a nebude to nic jednoduchého.

Napsal: úte pro 14, 2010 13:03
od Martin H.
Teepee píše:
Eilean píše:Add inzeráty - oba jsou na stejne auto, jen ten první má asi trochu vylepšený fotky :evil: H.
kitcarcup píše:Pánové, vážení Ladaři, Nivkaři a znalci těchto aut, toto snad není možné. Jde o totéž auto na obou inzerátech. A to stejné auto je inzerováno i v zdejším bazaru. "Prodám". Jak můžete psát takovéto "fundované rady" ani jste si ty auta neprohlédli pořádně a už je jedno horší než to samé naleštěné. Bravo. :roll:
Někdo si pořádně neprohlédne auta, jiný zase nečte pořádně. :roll:
Jak je vidět, chytil se každý, jen různými způsoby. :lol:
Že se jedná o stejnou nivu jsem poznal taky, akorát jsem to blbě napsal...

Napsal: úte pro 14, 2010 13:12
od dvk
S tím psem by to zas takový problém být neměl. Onehdá jsem se na to informoval, pes musí být načipovaný (což je dneska celkem běžné), musí mít platné očkování proti vzteklině + případné další konkrétní očkování požadované v dané zemi. Už si to nepamatuju všechno přesně, ale vpodstatě jde o to si zjistit info na netu a zajít se zeptat za zvěrolékařem, nic hrozného. Kdysi jsem si to všechno zjišťoval, nebyl to problém, ale skončil jsem na ceně trajektu za psí jízdenku, která byla hodně mimo (o což při cestě do RU samozřejmě nejde). Pesan zůstal doma a nakonec mu bylo asi líp, než trávit měsíc v autě. Nicméně je to velké dilema : ) Všecko záleží jak se cestování pojme, pokud se 8 hodin nesedí za volantem, tak by to asi zvládl. Jo a taky záleží co je to za pesan žejo : )

A k autu - proč vyhazovat stříkačku ? Nedávno tady někdo psal, jak naprosto bezproblémů dojeli s 1.7i na východ pod hory a že tenhle motor je držák a je v rusku taky rozšířený. Když to srovnám se zážitkama nekonečného čištění karburátorů a filtrů z různých jiných výprav ...

Napsal: úte pro 14, 2010 13:52
od tarquin
Paťo Zvolen píše:
tarquin píše:Na inzeráty sem se nedíval, ale nádrž po autem eště horší řešení - akorát to rozbiješ někde v terénu.
Kolego, opýtam sa asi takto: Koľko 1000 km , koľko expedícii prípadne OFF akcíí máš na NIVE odjazdených v teréne keď tu prezentuješ takého názory ??

[ Komentář přidal: Laďuša: út prosinec 14, 2010 12:20 ]
Hemží se to tu dvojpříspěvkama. Takže to berte jako závazný doporučení pro používání tlačítka upravit. ;)
Nivu sem nikdy neřídil, ale chceš tvrdit že není šance prorazit olejovou vanu, urvat rameno, nebo rozbít cokoliv je na podvozku? Když jedeš kilo ve stepi? Prosím fotku LPG nádrže ze spoda.
Je jedno jestli máš plyn v Nivě nebo jinde, srat se to bude po cestě dycky.

Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=O3sHZGkh9FA

Čím míň techniky, tím líp.

Napsal: úte pro 14, 2010 14:04
od vik2
""Nivu jsem nikdy neridil, ale jsem na ni machr."" No snad jsi ji aspon videl :lol:

prorazit vanu u Nivy ve stepi?? :shock:
Majo je tu jeden z mala, kdo jel s nivou v opravovem terenu. A heleme se,,, on ma nadrz LPG pod autem :lol: :lol: :lol: :lol: - jinak teda bych do ruska s LPG nejel.
No a jeste doplnim, ze Niva ma kovana ramena, zatim jsem jeste nikdy nevidel nikoho kdo by ho urval.
A tuhle soucastku neznam - "cokoliv je na podvozku" takze se nevyjadrim k jeji zivotnosti.

jinak, íčko nebo karbec, to je fuk. zaměř se na celkovy stav auta!!!
Pokud budes delat upravy, snaž se moc nezvednout vahu auta!
Pokud bys vezla velkej naklad, chce to vyztuzit zadni napravu a zesilit pruziny.

PS: jako zene bych ti doporucil verzi se servem. i moje r.v. 1991 ho mela

OFF

Napsal: úte pro 14, 2010 14:21
od Paťo Zvolen
To tarquin:
1. Ako vidno, tvoje otázky skutočne pramenia z max. nevedomosti a neskúsenosti s OFFom obecne predpokladám.
2. "Když jedeš kilo ve stepi?" Dobre si vysvetľujem ze kilo=100 km/hod ??? Toľko snáď ani na Budapešť-Bamako nejazdia. Mne v teréne ide o prekonanie prekážky za cenu najmensích škôd a nie za cenu najkatšieho času. Ja neviem ako ostatní kolegovia tu, ale ja sa v teréne pohybujem v rozmedzí 5-25 km/hod.
3. Foto bude nateraz problém lebo som chorý a v posteli.

vik2:komentuji: ""von teda cihlu do ruky neveme, ale jinak je to odbornik na slovo vzatej!""

Napsal: úte pro 14, 2010 14:32
od Eilean
Diky za vsechny nazory, jsem rada, ze se to tu takhle rozjelo, jen tak dal :)
martas píše:..taky si skus s nivou zajezdit, třeba ségra po ujetí asi deseti km řekla, že už jí to toho nikdy nedostanu :lol: :lol:
Zas az takovy teoretik nejsem :D ridila jsem Nivu jen par desitek km, ale jako spolujezdec mam neco najeto.. sice vetsinou kratsi vzdalenosti a zadny extremni teren, ale nejakou predstavu o tom jak to jezdi mam :)

K tem motorum - kazdy z Vas ma koukam jine zkusenosti.. Pri koupi budu asi muset taky dost vychazet z nabidky, protoze tech prodlouzenych Niv co jsem zatim koukala zrovna moc na vyber neni.. No aspon vim, co zvazovat :) Jeste si dovolim citovat z jineho vlakna:
Zanek - Rusko-Gruzie-Turecko sedmičkou - report - píše:Vstřikování- tak okolo toho se tady vedla celkem rušná debata. Někteří tvrdili, že je to v Rusku raritní záležitost a že si máme s sebou vzít vstřikovací čerpadlo a ŘJ. Tak to jsou dvě kraviny. Tenhle motor jezdí v Rusku minimálně v polovině Niv (stařší už jsou většinou po smrti). Navíc, podle slov místních mechaniků je tohle íčko naprosto bezproblémové a NIC se na něm nekazí. My s ním neměli problémy. Skousne 86ti oktanový benzín bez problémů.

Jeste pripojim info z deniku projektu Ger - jeli letos zigulikama do Mongolska -
jurta.webnode.cz píše:Z CR az sem (Barnaul) zatim stale jedeme na LPG (ujeto cca 5900 km), cena se ted pohybuje okolo 10 rublu/litr [tedy cca 6 Kc/litr].
Zkusim od nich zjistit naky podrobnosti.. (Dostupnost LPG, kvalita, opravy)


Jo a ohledne psa - teoreticky by to velky problem byt nemel.. Pas+cip+ockovani (+papir od veterinare) je standart pro EU a Rusaci zdase nic vic nechteji.. Pro Mongolsko (nebo spis navrat do EU z nej) je navic potreba vysetreni na vzteklinu (kolem tisicovky a plati dokud ma pes pravidelny ockovani).. Jestli bude nekdo prudit v praxi s necim jinym je samozrejme otazka, ale proto vlastne vzniknul napad jet autem, abysme se vyhli problemum ve vlaku atd..


H.

Napsal: úte pro 14, 2010 18:16
od tarquin
vik2 píše:""Nivu jsem nikdy neridil, ale jsem na ni machr.""
:) no, nebavíme se jenom o Nivě, ale tak o tom výletě.
Paťo Zvolen píše:"Když jedeš kilo ve stepi?" Dobre si vysvetľujem ze kilo=100 km/hod ??? Toľko snáď ani na Budapešť-Bamako nejazdia. Mne v teréne ide o prekonanie prekážky za cenu najmensích škôd a nie za cenu najkatšieho času. Ja neviem ako ostatní kolegovia tu, ale ja sa v teréne pohybujem v rozmedzí 5-25 km/hod.
Ale pokud sem si všiml, řešíme tu expedici na druhou stranu Ruska, ne nedělní poježdění v lese po sobotní kalbě.

Po cestě máš úseky, kde třeba 300 km není silnice vůbec, nebude tě bavit překonávat takovou vzdálenost rychlostí "v rozmedzí 5-25 km/hod" Budeš se snažit jet tak, jak to pude a ne vždycky správně odhadneš situaci.
A věř, že aji s žigulem tam můžeš valit kilo.

Obrázek

Taky pojedeš kilo po relativně rovným asfaltu, kterej najednou skončí tankodromem na kterej nezareaguješ včas, protože zdálky to vypadá jako furt ten stejnej asfalt.

Obrázek

Obrázek

Spadne most a budeš muset objížďkou po hliněný pláni, jak se ženou mraky víš že jak zaprší tak se od tam budeš hrabat 3 dny, taky přidáš - stačí jednoduchý spadnutí auta do koleje po GAZikovy s šutrem uprostřed a škody sou na světě.

Obrázek

Obrázek

Nehledě na to, že můžeš jeden den zjistit že pokud budeš pokračovat stejným tempem, protáhne se ti cesta o měsíc, takže budeš muset jeden dva dny zadřít, a v noci taky nikdy nevíš na co najedeš.

Nevim nevim, dá se jet se vším, jenom řikám že každá zbytečnost navíc - o to větší sraní. Nádrž samo rozbít nemusíš, ale MŮŽEŠ a to můžeš je podle mě zbytečný riziko...

Nevim koliks ujel za den nejvíc km terénem, ale tohle fakt není trial.

Napsal: úte pro 14, 2010 18:22
od Laďuša
A Niva nemá benzínovou nádrž zezdola?

Napsal: úte pro 14, 2010 18:28
od vik2
jedna prvotni veta
""Plán je následující: vzít pár kamarádů, psa a s 1-3 Nivama se vypravit na východ.""

Niva byla na takovehle cesty vymyšlena!!!
to je jako bat se s velbloudem na poušť

jedine co potrebujes, aby byla v dobrech tech. stavu. poradne obuta. Jakoidealni bych videl Lassy OK-144.
A pokud poveze tezkej naklad,,, zesilit napravu, pera a nekere podvozkove casti

Tarquine uz se tu dal neztrapnuj svou nevedomosti