Stránka 2 z 3

Napsal: čtv pro 09, 2010 16:04
od Laďuša
Úderovej šroubovák, v Tůmovi doporučovanej na povolení šroubů, co drží dveře. Brutální věcička, ale všechnu rez taky nezvládne :mrgreen:

Napsal: čtv pro 09, 2010 17:16
od jiri.k
kdyz uz piseme o zarezlych zavitech- na druhem aute mi pri STK nasli porusene brzdove hadice na zadku. Tak auto na zvedak, sroubeni neslo povolit az se sestihran ozvejkal. Nastrikal jsem to deblock oilem od innotecu a nechal byt. nez jsem koupil nove hadicky a taky trubku ubehl vic nez mesic, pak auto na zvedak, zabrat sikovkama a hele- sroubeni povolilo.. nevim, jestli jde o zazracny olej a nebo pracoval cas...Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..

Napsal: pát pro 10, 2010 07:12
od Luděk Musil
jiri.k píše:Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..
Něco fest ... něco na cit.
Od čeho máme tabulky dotahovacích momentů?
Ostatně ne každý má ihned po ruce momentový klíč ... radši dva (pro "malé" a "velké" momenty).
A další věc, kterou každý (často ani já :oops: ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.

Napsal: pát pro 10, 2010 07:32
od Pája
Když sem nemoch najít 12tku imbus, tak sem vytasil desítku trubkáč myslim.

Napsal: pát pro 10, 2010 09:35
od Teepee
Vypouštěcí zátky na LADĚ ale utahovací moment stanovený nemají, to mají "novější" auta, nebo prostě u Sierry bylo 20-25Nm, u Peugeota je pro převodovkové zátky 20Nm, motor není stanoven, ale bude na tom obdobně (hliníková vana).
U LADY jsem si díky ořechu z Goly mohl utažení momentovým klíčem dovolit, myslím že jsem dával 20Nm, ale při kalibraci klíče se ukázalo, že musel asi silně podměřovat, tudíž i skutečných 15Nm bude zřejmě stačit.
Rád dotahuju věci na cit, prostě když materiály sednou, tak stačí. A když to má echt držet, chce to ještě fousek, aby se materiály závitů lehce natáhly, sesedly se podložky, těsnící kroužky atp.
Což je problém u kónické zátky LADA, kde dotahování do dosednutí díky kuželovitému tvaru zátky neexistuje.
Na její povolení je buď rána kladivem, ale mně se více osvědčilo nahřát okolí zátky horkovzdušnou pistolí (překvapivě to obvykle stačí a pomáhá).
A nebojte, vím že to moc řeším :wink: Jenže u Peugeota už jsem na foru četl pár nářků na stržený závit vany. :!:

Napsal: pát pro 10, 2010 10:27
od jiri.k
nekdy se lze docist, ze momentove klice nezohlednuji licovani zavitu a tim padem sice u tesneho zavitu je spravny moment dotazeni, ale soucastky nejsou spravne pritazene k sobe. Proto se v prumyslu exponovane spoje dotahuji "na natazeni sroubu" a pochopitelne, nelze tako natazeny sroub pouzit opakovane. I nektere motory to tak maji u sroubu co drzi hlavu..

Napsal: pát pro 10, 2010 16:58
od vik2
proc nahrivat okoli zatky vypuste, kdyz olej je nejlepe vypoustet teply. Tedy vana ohrata...

Ale jinak dneska uz nahrivam skoro vsechno, horkovzduska se stala nepostradatelnym pomocnikem!

Napsal: pát pro 10, 2010 18:31
od vintera
pokud nechce zarezlý závit poslouchat a povolit, je dobré mu trochu namlátit, když neposlouchá ani potom, musí ruka s kladivem také přitvrdit, většinou se umoudří a nakonec povolí, ale existují i takový jedinci, na které platí už jen autogen nebo flexa. :violent1:

Napsal: pát pro 10, 2010 19:22
od Petr HC
Luděk Musil píše: ...A další věc, kterou každý (často ani já :oops: ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.
Když mě viděl starý ČSAĎák, jak potírám šrouby kol u Pragy-S5T grafitovou vazelinou, říkal :"Jen si ji piplej, až ztratíš kolo, budeš to dělat jako já - odmastit, pochcat a dobře dotahnout".

Napsal: sob pro 11, 2010 08:45
od vik2
nevim jak u Pragy. Potiram srouby grafitem vzdycky(nekdy lepidlo na specialni spoje). vsechny, tedy i srouby kol. Zatim me zadne neupadlo. Ale narozdil od kamosu co to nedelaji, nemusim skakat na pulmetrove trubce abych kolo povolil.

Napsal: sob pro 11, 2010 19:48
od veliz
Myslím si, že upadnutí kola z důvodu povolení šroubů je krajně nepravděpodobné. Šroub se totiž povoluje postupně a jakmile se vytvoří vůle, začne kolo mlátit tak, že rozumný řidič zastaví a podívá se, co se děje. Jednou před mnoha lety jsem zapomněl dotáhnout šrouby. Bylo to u Dacie, která měla pouze 3 šrouby. Po chvíli jízdy se ozval značný hlomoz a já hned věděl, která bije. Zastavil jsem, dotáhl šrouby a jel dál.

Dotiahnutie ....

Napsal: ned pro 12, 2010 13:58
od Paťo Zvolen
Dovolil by som si súhlasiť s kolegom vyššie ohľadom odpadnutia kolesa z dôvodu nepritiahnutia matíc.
Príklad.: Cca pred 2 rokmi som na jednej Off akcii na tankodrome dostal defekt a tak sem to na mieste pomocou opravnej sady plátali a následne pod výfukom Patrola "vulkanizovali". V zhone a pod vplyvom zmrákania sa auto síce "postavilo" na kolesá, avšak poriadne dotiahnuť na to sa už akosi pozabudlo. Následne som s autom prešiel vyše 200km kým mi v palici trklo, že sa matice dotiahli len zľahka. Okamžite som zastavil a zjednal nápravu. Napriek tomu, že z 5 poriadne (teda rukou sa nedali )držali asi 2 tak sa ani búchanie ani iná katastrofa nekonala. Takže toľko z praxe.

Napsal: ned pro 12, 2010 15:11
od radek mb
Hm,tak mě,když jsem začínal jezdit náklaďákama,upadnula dvojmontáž na Avii.A bylo to tak rychlé(od drnčení po upadnutí),že jsem ani nestačil zastavit.

Napsal: ned pro 12, 2010 18:13
od vik2
zrejme je u nakladaku / osobaku velkej rozdil......... nastesti...

Napsal: ned pro 12, 2010 20:49
od Laďuša
Já bych řek, že to bude případ od případu. Znam případ, kdy kolo, tušim na Xantii to bylo, odešlo od auta a posádka si toho všimla, až když je prostě předjelo :shock: