Stránka 2 z 2

Napsal: čtv pro 09, 2010 06:53
od Luděk Musil
Třiadvacet ... velmi slušný čas. L.

Napsal: čtv pro 09, 2010 15:02
od Teepee
Luděk Musil píše:To hodláte chodit na soutěže v kategorii: Lidi nad hrobem??? :lol: :D :D :D :D :D :D
Tak Luďovu poznámku nenechám bez odezvy a shrnu celou věc.
Chodil jsem na hasiče jako kluk, do nějakých 14-15 let, na útoku jsem dělal košík a strašně záviděl synovi garážmistra-strojníka, že může stát u mašiny.
Pro úplnost, naše hasičárna je společná s profíky a mám jí asi 50 metrů od domu. (k čemuž se váže jedna úžasná historka, ale to snad raději někdy ústně).
No a čas letí, synovi je 8 a chodí do čerstvě založeného kroužku malých hasičů. Myslím, že znalí situace mi dají za pravdu, že je až neuvěřitelné, když se podařilo dát dohromady 24 dětí (ne všichni se ale vždycky na schůzce sejdou že).
A když vedoucí kroužku vyzýval tatínky, ať se přidají, tak to byl pro mě jeden z posledních impulzů. Ve sboru se to před nějakým časem údajně nějak rozhádalo, chybí tam řidiči a chybí tam mladší lidi, v tuhle chvíli je tam dominantní skupina 50+, ale tím neříkám, že tam nejsou mlaďasové, jsou, dva do 20 let, dva mezi 20-30, dva jsme mezi 30-40 a zbytek je dalších asi 8-10 aktivních členů. Jedním z dlouholetých je můj mladší brácha, od kterého jsem se občas něco o dění ve sboru dozvěděl.
A protože děti byli na přátelské soutěži, kde si půjčovali mašinu, a protože jsem zavzpomínal, jaké to bylo makat v útoku, a protože jsem blbec, kterej pomůže, když je někdo v ouzkejch, a protože mám rád vůni benzínu, a protože už nemusím celý dny jen makat na baráku, a protože syn bude mít o důvod víc tam chodit, šel jsem. Ještě nejsem úplně členem, to až od novýho roku, ale byl jsem na výroční schůzi a jedním z plánů na příští rok je sestavit družstvo pro účast na soutěžích.
Dvanáctky leží zapomenuté v garáži, tak už jsem se hlásil, že bych se jim chtěl věnovat, vypadá, že s tím nikdo zatím nemá problém, tak snad to dopadne, uvidíme.
Trambus už je údajně zabraný, jeden člen ho tam snad za svůj, Avii a CAS32 (148) asi ani nemá kdo další řídit, sice tam je pan mistr, který to všechno zná do šroubku, ale ten se snad za chvíli na důchod hodlá přestěhovat do jižních čech.
Takže skoro váhám, jestli bych neměl využít dalšího impulzu a udělat si Céčko, snad by mělo i jiný smysl, než jen cár papíru za 15 000Kč.
Jenže ono to ani není o řidičích samotných, třeba brácha praxi na velkým autě má, ale všichni furt říkají: "Já to řídit nechci, někde to škrábnu a všichni se poserou".
Pak tam máme ještě Peugeota C5 (mikrobus). S tím jsem první cvičnou jízdu dával teď v pondělí, bez řidičáku v kapse, za tmy a po sněhu... Prostě pořád nevím co to znamená, všichni se poserou. :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv pro 09, 2010 19:33
od EMI
Teepee, jakej jste teda sbor? jestli to neni tajný, lokalizace Pha - západ je pro mě nic neříkající :D

Napsal: čtv pro 09, 2010 21:34
od Veverka
Já znám jenom sudajeva PPS41 :twisted:

Napsal: čtv pro 09, 2010 22:18
od marty
EMI píše:Teepee, jakej jste teda sbor? jestli to neni tajný, lokalizace Pha - západ je pro mě nic neříkající :D
pokud si to dobře pamatuju ze školení tak volačka hasičárny je ppz 100

Napsal: ned pro 12, 2010 14:26
od EMI
ještě jsem si tak vzpoměl na vhodnou úpravu, která ušetří spoustu starostí. PS12 má olejovou vanu s dvojitým dnem a je chlazená vodou z čerpadla. Voda tam jde pod plným tlakem a často roztrhne vanu a pak jde voda do oleje. Někdy se o to postará mráz při špatným zazimování. Proto doporučuju koupit kus hydraulický hadice (buď v prodejně ND na traktory a nebo někde ve specializovaný prod.) a propojit napřímo ev. dát klasickou vanu, pokud už to teče. Většinou při povolování prasne nějakej spoj a potom se vyplatí delší hadice a trubky vyházet. Tepolotně to vydrží, tlakově mnohonásobně víc a pokud se někdo bojí, že by se pak mašina přehřejvala, tak může bejt klidnej :wink: (ta chladící voda vlastně projde vanou a pak výměníkem tepla chladící kapaliny a vrací se z5 před oběžný kolo)

pozn.: někteří fajnšmekří dávají do sériový vany různý jiný výměníky a vlnovce a pod. ale je to zbytečná práce. Ty nadupanější mašiny už potom mají stejně hliníkový vany z š130, 135-6 (mají větší zdvih)

jinak při pročítání požárů jsem našel toto http://www.pozary.cz/clanek/9664-prenos ... cka-ps-12/ a přišlo to zrovna v době tohoto tématu :P

Napsal: ned pro 12, 2010 22:59
od Sid
Ja to poznám. Jedného času to bolo odstavené v garáži, do ktorej sme sa podkopali. Vzali sme ten návod na použitie, nieaké hadice a tú modrú sekeru. Viac tam toho už nebolo. Potom to odviezli niekam preč. Inak bola ako nová, použitá možno pár krát.

Napsal: pon pro 13, 2010 08:23
od Teepee
Myslím že naše dvanáctka je mimo dosah mrazu, sedí hned vedle plné CAS32 a v garáži je pěkně teploučko. Ale za ten popis vany díky, bylo mi divný, jak je to tam řešený, to z manuálu prostě nejde vyčíst a během krátkého okukování taky ne. To se musí prostě znát, nebo si to cvičně rozebrat, což nehrozí. Určitě se mi takové a podobné informace budou hodit, pokud to dopadne podle mých přání a budu se o dvanáctku starat.
Pokud pasuje hliníková žebrovaná vana bez úprav, pak její osazení bez jiné změny v motoru určitě není nepovolená úprava, to mi přijde jako kosmetická věc. A zdá se mi to nejjistější, než riskovat vanu plnou vody. To je asi pěkná apokalypsa, když jí tam vlítne hodně.

Sid: no škoda, no, do doby než jsem zjistil že sbor dvanáctku má, jsem zvažoval i to, že bych si jí snad koupil "do garáže" a dělal dětem sponzora půjčováním. Ale jsou i levnější a zajímavější investice, na VAZy je ale potřeba stodola, kterou právě nemám... :wink: :lol:

Napsal: stř led 26, 2011 20:56
od Atex
Teda nevim, beham tyto souteze uz od 13ti a vim ze "mašina" musi opticky odpovidat originalu, tzn. zadny bezkontakt, zadne sportovni sani jine konstrukce (nedej boze preplnovani), zadne jine (elektronicke) rizeni smesi a co ja si myslim, take zadna hlinikova vana, to je ale jen muj nazor. Co se deje s vnitrnostma, to uz nikoho nezajima. Vyjimkou jsou samozdrejmne vyfuky, cerpadla (hrdla), tyto casti jsou vyrobene a homologovane primo pro pozarni sport. EMI mozna opravi moje nedolozene info, strojnika jsem delal jen kdysi davno u decek, pak asi 7let proudare a v podlednich letech kosare.

Neco z naseho kraje, SDH Lubno (sousedni vesnice na videu). Dodam ze tento cas je v Moravskoslezske lize zcela bezny, nejlepsi dosazeny cas v teto kategorii byl tusim 13.9xx sec "na dve Becka", tzn. 2 savice, saci kos, dve hadice velikost B o delce 20m, rozdelovac, 4 hadice velikost C kazda o delce 20m, proudnice. Je to neuveritelne (ja to nechapu), ale tito borci behem 14ti sekund dobehnou k zakladne, manualne zavodni savice a cerpadlo, ubehnou od zakladny k terci 80m a sestriknou terc.

http://www.youtube.com/watch?v=oT-9ff3PFdk

Napsal: čtv úno 17, 2011 15:17
od EMI
Atex píše:vim ze "mašina" musi opticky odpovidat originalu
souhlas, ono ty pravidla se liší podle typu soutěže (soutěží) tak, jak je stanovuje OSH ČR (jak už jsem říkal), Prakticky platí jedny celorepublikový pravidla, ale když si okresní rada vymyslí něco svýho, tak se závodí podle těhle pravidel. (to je příklad právě okresu KT). Ještě jsem nenašel oficiální ligu, kde by byla povolená upravená mašina.

cituji pravidla PHL:

Technické podmínky požární motorové stříkačky:

- motorová stříkačka musí mít funkční kulové uzávěry výtlačných hrdel „B“
- motorová stříkačka musí mít funkční zpětnou klapku čerpadla
- motorová stříkačka nemůže mít namontováno čerpadlo na vodu z motorové stříkačky -PS 8 FIRES, výrobce VPO
- není přípustné upravené ovládání karburátoru (dvojí páka plynu)
- motorová stříkačka musí mít funkční vývěvu, páku ovládání lze mít zajištěnu proti samovolnému zapojení
- na sacím hrdle čerpadla „110“ musí být nejméně tři závity v celé délce závitu
- lze dodatečně nainstalovat otáčkoměr motoru
- je přípustné mít otočený kryt kulového uzávěru výtlačného hrdla směrem nahoru
- vnější průměr trubky sání musí být do 15 mm
- na víku čerpadla nesmí být mezikus


Proto říkam, je třeba si dobře přečíst pravidla podle toho, co chcete běhat

Re: PPS12

Napsal: úte dub 03, 2012 11:38
od Teepee
Mám čerstvé novinky, po zimě přišla konečně možnost začít něco dělat, chtěli jsem začít v pondělí. Tak jsem byl v neděli zprovoznit stroj a ouha, EMI to snad přivolal, v oleji voda.
V pondělí jsme olej zkusmo vypustili, dali nový a prověřili to v chodu a je to jasné, olej je také v čerpané vodě a v druhém chladícím okruhu = špatná vana.
Buď zmrzla, protože na podzim jsme nevypuštěnou 12 uklízeli dost pozdě, nicméně bez obav, že by mohla přemrznout, a nebo odešla stářím, či tlakem. Třeba se to zjistí po rozborce.
Fotky v zápalu práce nestihly vzniknout. To se musím polepšit.