Stránka 2 z 5

Napsal: sob pro 04, 2010 21:30
od hush
Na odvzdušnění pomůže ještě vymontovat šroub na boku motoru nebo teplotní čidlo.

Napsal: sob pro 04, 2010 21:38
od TomasNM
Podla nakresu z dokumentu http://www.ladaniva.co.uk/lada/colour.pdf str.8/41 sa zda,ze odvzdusnovat netreba,kedze najvyssi bod je viko chladica,ALE iba na prednej strane. Trubky radiatora su tiez dost vysoko a vzduch z radiatora nema kam ujst.

Napsal: sob pro 04, 2010 21:41
od hush
Já sám ten šroub nikdy nepoužil, stačilo postavit auto do prudkého kopce, otevřít víčko chladiče a nechat probublat nebo povolit hadice k topení za běhu motoru.

Napsal: ned pro 05, 2010 14:50
od Míra151
nikdy jsem žádného žigulika za 17let odvzdušňovat nemusel. Jen jsem promačkal hadice k chladiči a hotovo

Napsal: ned pro 05, 2010 14:53
od TomasNM
Tak potom uz asi len zaneseny radiator bordelom...
Ale u tak relativne mladeho auta je to asi rarita.

Napsal: ned pro 05, 2010 16:33
od Saša
Už jsem na foru někde psal o tom že motory 1.7i hůře topí . (skušenost ze dvou 21044) Dle mne je to spůsobeno odlišnou konstrukcí trubky od čerpadla . Jsou trochu jinak zapojeny (do jiných míst) hadice . Je to změna malá ale asi to má vliv . Všimnul jsem si také že k výraznému nárustu teploty vzduchu z topení nastává v táhlých zatáčkách (mám dojem že pravých) . Chtělo by vyskoušet osadit staré provedení trubky , jestli problém zmizí a začne to topit normálně . Jiný rozdíl v chladící soustavě není .
Ještě mne napadlo jestli neosazují jiný typ radiátoru topení (hliníkový) ten samozřejmně hůře topí .

Napsal: pon pro 06, 2010 08:51
od Cory
Saša, ja som daval do svojej 05ky motor 1,7, ale trubku som dal tuším z motoru 1,3 (remen) a auto kuri ako čert.

Napsal: pon pro 06, 2010 20:25
od Majo
ja mam v nive sice radiator kurenia nejaky novsi typ /je tensi a hlinikovy/ ale stale to kuri jak ziadne ine auto.

Nerobil niekto nieco na motore? Napr trubka kde je vzadu prisroubovana k hlave(alebo druha zo zadnej casti vodnej pumpy), neni pod nou miesto tesnenia silikon? Privela silikonu sa pri dotiahnuti roztlaci i dovnutra a zmensi prietok vody trubkou..... Ale to je len typ

Re: Poruchy - různý drobnosti v interiéru

Napsal: pát pro 21, 2012 11:57
od javas
Prosím o radu, jak zlepšit topení u LADA Niva, tak aby topení bylou účinné jako u vozidla žiguli. Mám již druhé vozidlo stejného typu, ani u jednoho vozidla účinnost topení není dostačující. Když jsem se ptal ostatních uživatelů, mají stejné problémy a také si nevědí rady. Názor je, že topení nivy je účinné pouze v letních obdobích.

Termostat byl vyměněn - bez efektu. Výměník není zanesen.

Re: Poruchy - různý drobnosti v interiéru

Napsal: pát pro 21, 2012 16:53
od JAROSLAV BORSKÝ
javas píše:Prosím o radu, jak zlepšit topení u LADA Niva, tak aby topení bylou účinné jako u vozidla žiguli. Mám již druhé vozidlo stejného typu, ani u jednoho vozidla účinnost topení není dostačující. Když jsem se ptal ostatních uživatelů, mají stejné problémy a také si nevědí rady. Názor je, že topení nivy je účinné pouze v letních obdobích.

Termostat byl vyměněn - bez efektu. Výměník není zanesen.
Tak to je radiátorem je zanešenej nebo proletován kde nemá. Měl jsem to na svojí nivce a 15% byla jeho účinnost dal jsem z žigula a pohoda :!:

Re: Niva netopí

Napsal: pát pro 21, 2012 17:45
od Raduz
a co kohout ten je 100% funkční? ... jsem měl vyháklý bovden ...

Re: Niva netopí

Napsal: úte pro 25, 2012 10:25
od jiri.k
ja na 1,7mpi neměl problém s topením až do výměny kohoutu... a pak od té doby topí mizerně a trochu víc, když se motor ohřeje na maximum. Jelikož kohout měnili v Sadské, mám zato, že to udělali dobře, tedy v montáži závada nebude. Že by v kohoutu zmenšili průtočné průřezy?

Re: Niva netopí

Napsal: čtv pro 27, 2012 18:26
od javas
Raduz píše:a co kohout ten je 100% funkční?
kohout je vyměněn za kohout vodovodní

Re: Niva netopí

Napsal: ned čer 09, 2013 21:12
od honys4
Ahoj ve spolek
na nivce nejdou stěrače a vetlátor topení, pojistka je v pohodě, nevíte kde může být zakopanej pes. Přestalo to jít z ničeho níc. Dík

Re: Niva netopí

Napsal: ned čer 09, 2013 21:21
od Kopr
honys4 píše:Ahoj ve spolek
na nivce nejdou stěrače a vetlátor topení, pojistka je v pohodě, nevíte kde může být zakopanej pes. Přestalo to jít z ničeho níc. Dík
S pojistkou si hýbal ? neb jen vizuélně zkontroloval ? :wink: mě na žigulu nešel ventilátor na chladič a pojistka v pohodě ,proměřovali jsme to a pak jsem jen vyměnil pojistku (nevím jak mě to napadlo ) a fungoval ...........