Stránka 2 z 3

Napsal: ned lis 21, 2010 18:42
od Marek
Otáčková (odstředivá) regulace je závislá na otáčkách motoru (rozdělovače). Čím vyšší otáčky motoru, tím úměrně vyšší předstih. K tomu slouží soustava odstředivé regulace, která u Lady je pod palcem rozdělovače (takové dvě pružinky a dvě závaží).
Podtlaková regulace je závislá na velikosti podtlaku nad klapkou prvého stupně karburátoru. Pokud jedeš s lehkou nohou na plynu, klapka je málo otevřená a nad ní je tudíž velký podtlak. Ten přitáhne membránku na rozdělovači a ta otočí spodní deskou s kladívkem - tím zvýší předstih. Pokud na plyn skočíš, klapka se otevře hodně, podtlak je malý a regulace vypíná.

Je to velmi stručně, ale nebaví mě pořád dokola to tu psát.

Napsal: ned lis 21, 2010 19:38
od krtek86
Díky za stručné, ale výstižné vysvětlení.
Máš u mně bod :)

Napsal: pon lis 22, 2010 07:44
od Marek
Poníženě děkuji :wink:.

Napsal: čtv lis 25, 2010 16:13
od krtek86
Tak jste to nikdo neuhád... Strašili jste mě s ložiskem a zatím byla jen peska na kladívku :) .
Po seštelování odtrhu, předstihu a ventilů si motor jen přede... Jen mám problém s převodovkou a oufám, že se to dnes vyřeší. Pokud ne, tak budu muset asi založit další vlákno...

Napsal: čtv lis 25, 2010 17:00
od Marek
krtek86 píše:Tak jste to nikdo neuhád... Strašili jste mě s ložiskem a zatím byla jen peska na kladívku :)
Proto rozumní motoristé jezdí na bezkontaktní rozdělovač :wink:.

Napsal: stř dub 13, 2011 15:11
od irut
Mám podobný problém jedu na 4 tak 50-55km/h a auto pocukává. Ale to bude nejspíš nízkýma otáčkama. Spíš je divné, že když zatáhnu úplně sitič, tak auto cuká skoro furt.

Napsal: stř dub 13, 2011 15:24
od MartasBrno
Chudá směs, nebo špatnej předstih? Cukání to dělalo nedávno Gerovi a tomu pomohlo odpojení podtlakové regulace, protože když při úsporné jízdě zabrala, selhalo zapalování. Zkus tu hadičku odpojit od rozdělovače a nacpat do ní šroubek jako špunt, jestli se to nezlepší. Teda pokud nemáš původní weber.

Jo, jen jak čtu Markův příspěvek výše, o tom, jak se podtlak pro regulaci předstihu bere nad klapkou, tak ne-e, bere se pod klapkou. Ale to jen na doplnění.

Napsal: stř dub 13, 2011 15:30
od Luděk Musil
žeby opět problém s ložisky v rozdělovači?
Někde se to tady před časem debatovalo a možná zrovna u Gera nebo Sida nebo tam někde :dontknow: L.

Napsal: stř dub 13, 2011 15:39
od MartasBrno
No spíš s tím dracounem, co to ložisko přemosťuje. Ložisko je až důsledek jeho poškození. Pokud teda fakticky neodejde na přirozený opotřebení a nezadrhává.

Napsal: stř dub 13, 2011 19:39
od irut
Mám 2101 origo vše :D podtlak nevedu

Napsal: stř dub 13, 2011 20:18
od MacGyver
irut píše:Mám 2101 origo vše :D podtlak nevedu
:D No tak mě to taky cukalo, vyměnil jsem kabely a svíčky a už to necuká. I když předpokládám, že ty tam mít origo nebudeš. U mě bylo i slyšet že někde práská jiskra, kde nemá. To už je ale asi trochu extrém.

Napsal: stř dub 13, 2011 20:34
od Marťas
Mě to na 01 cukalo kvůli víčku.

Napsal: stř dub 13, 2011 23:10
od MartasBrno
No tak zřejmě udělat normální údržbu zapalování a když to nezmizí, identifikovat zdroj... Pokud to bude dělat i po vyčištění a seřízení, nezbyde než měnit.

Napsal: čtv dub 14, 2011 14:55
od irut
Všechno bylo skoro měněný :D Ani v servise nevědí co stím je :D Prej to jede na 3 a 3/4 válce, ale závadu neodhalili :D Tyhle auta už nikdo neumí dělat.

Napsal: čtv dub 14, 2011 15:04
od Dusan
Okrem par ludi v lada klube :D