Stránka 2 z 2
Napsal: pát lis 19, 2010 18:08
od Míra151
já vlastnil do nedávna F 127, je to skoro jako zastava
Minulej měsíc jsem měl zapujčenou Tavrii s najetýma 40tis. km a je to něco podobného
Napsal: sob lis 20, 2010 00:43
od vintera
se zástavou a fiaty od 600 do 128 jsem měl tu čest jezdit a pár jich i opravit, většinou motory. Zastava byla skvělé auto, stejně jako f 128, živé, úsporné jako všechny fiati, někde mám k nim ještě literatury. Rád na ně vzpomínám, jednoduché, spolehlivé a snadno opravitelné, hezké a praktické do města a pojížďky.
Napsal: sob lis 20, 2010 08:37
od plavec
Teepee píše:Marťas píše:plavec píše:Tenkrát se mě to líbilo už jen pro to, že ji neměl každej.
Jako dnes Ladu...
...tady na foru.
Tak hrozný to snad nebude, nee? Já teda ty dvě hromady šrotu stále mám.
To mi připomíná BX forum, kde BXko už taky skoro nikdo nemá. Nějaký lidi prej přešli na xantii, nebo něco jinýho.
Napsal: sob lis 20, 2010 08:40
od EMI
neměla náhodou zastava čtvercový motory?
Napsal: pon lis 22, 2010 08:21
od Luděk Musil
EMI píše:neměla náhodou zastava čtvercový motory?
Co si představit pod pojmem čtvercový motor? Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní)
---------------------------
Nevím, nemám k tomu žádnou literaturu. Vyrábělo se to jen v jedné kubatuře? Dodejte aspoň 2 parametry (obsah a zdvih nebo vrtání) a spočítáme to L.
Napsal: pon lis 22, 2010 09:45
od zelvotron
Luděk Musil píše:Motor tvaru čtverce nebo snad jen písty tvaru čtverce (dost špatně to těsní)
Tohle přesně mě taky napadlo že sem napíšu, ale radši sem se na to vyprd
Tak kubatur bylo určitě víc, otázka jakou EMI myslí.
Stojadin byla 1,1 (možná i 1,3 pozdějc), Koral byl 1,1 a 1,3 a Florida tuším 1,3, 1,4 a 1,6 a pak Zástava byly i náklaďáky...
Ale ty motory patrně byly stejný s fiatem, takže z toho by to šlo zjistit.
edit:
Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,
-takže silně podčtvercvej motor, a jestli je odvozenej z těch menších, tak asi hlavně změnou vrtání, vždyť to má zdvih jak škodováckej litr (resp. ještě 0,6 mm menší)
Maksimalna snaga pri 6000 o/min: 52 kW
Maksimalni okretni moment pri 2900 o/min: 106 Nm
Zazor ventila (hladan motor)
- usini 0,4±0,05mm
- isini 0,5±0,05mm
Karburator: Weber 32/34 TLDE 4/150
Red paljenja 1-3-4-2
Početno pretpaljenje 10°±2°
Elektronsko paljenje
Napsal: pon lis 22, 2010 10:35
od Luděk Musil
zelvotron píše:Florida 1,4:
Ukupni volumen: 1372 ccm,
Promjer klipova: 80,5 mm,
Hod klipova: 67,4 mm,
Budeme-li předpokládat, že zdvih (hod klipova) zůstane u všech kubatur stejný, potom všechny vyráběné kubatury (1,1 1,3 i 1,4 mírně až silně podčtvercové
U 1,1 vychází (zhruba) vrtání 71 mm ... což je skoro čtverec
U 1,3 už je ale vrtání cca 78 mm ... se ani nedivím, že to byly "střely" - podčtvercový motory se dobře točí. L.
Napsal: pon lis 22, 2010 12:35
od zelvotron
Ono to vlastně plyne i z tý škodovky, která je s objemem 1,0 čtvercová - 68x68mm a jelikož thle má skoro stejnej zdvih, ale vyšší objem, tak logicky to musí být podčtvercový. Za předpokladu stejnýho vrtání u menších kubatur.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: po listopad 22, 2010 12:39 ]
želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
Napsal: pon lis 22, 2010 13:39
od vintera
motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally. Některé motory zástav mely vlastní licenční Webery32 s úpravami, značené nějakIPM, byly osazeny jinými tryskami, vzdušníky, difuzor 21, jiná emulzní trubice a také zaslepený seřizovací šroub bohatosti volnoběhu. Zastavy tedy měly úpravy snižující spotřebu, ale i výkon a tím zrychlení. Ono to zřejmě do jugoslávských kopců bylo potřeba.
Po osazení klasickým Weberem jezdily stejně jako originál fiati. Motor 13OO točil po seřízení skoro 7000 otáček a nechal si to bežně líbit, auto vážící 800 kg s tímhle přímo lítalo (oproti Š 1OOO, či 100) jinak rozdílů bylo nejvíce v karoserii a podvozku, jiné pružiny pérování, jiné hodnoty seřizování, jugoslávci se snažily podobně jako v SSSR zvýšit odolnost a trvanlivost fiatů, aby vyhověly požadavku "na věčné časy a nikdy jinak".
Už je to dávno, co jsem mordoval tyhle fiaty a očas i zástavu.
Napsal: pon lis 22, 2010 13:54
od Luděk Musil
vintera píše:motory 128 A vrtání 80, zdvih 55,5 jako fiat 128 -sedan a familiare (šikmá záď), motory vrtání 86, zdvih 55,5 fiat 128 - rally.
Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
Napsal: pon lis 22, 2010 14:39
od Cory
Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66
Napsal: pon lis 22, 2010 14:39
od zelvotron
želvo - zdvihu! = jedna klika pro všechny modely, Rozdíly kubatur jsou potom řešeny změnou (zvětšením) vrtání. L.
Jo to mě ulítlo, myslel sem samozřejmě zdvih, neboli hod
Napsal: pon lis 22, 2010 15:06
od Luděk Musil
Cory píše:Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66
Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.
Napsal: pon lis 22, 2010 15:10
od Cory
Luděk Musil píše:Cory píše:Luděk Musil píše:Tak to jsou motory (ale k.r.a hodně) pod čtverec ... se nedivím, že to bylo letadlo. L.
to by sa dao spravit zo zigulackej 1,7....84x66
Hele! Pšt! Přemýšlím v dlouhodobém horizontu nad motorem Lada 1,4 - blok motoru 21011 převrtaný na 82 mm se základním zdvihem ... téměř čistých (1394,2 ccm) 1400 ccm. L.
Z tej 1,7ky by bola pekna 1500..dlhsie ojnice mam z fiata
len neviem ci nie su na kluku v vacsim priemerom.