Stránka 2 z 3

Napsal: pon lis 08, 2010 12:59
od dvk
Jo, co jsem vyměnil olej a dal PP-90, taky mi za studena jde blbě řadit I. a II (předtím vše ok). Ale nic kritického, když řadíš IV. a pak I. a dvojku s vyšlápnutím spojky/meziplynem, tak to jde.

Napsal: pát lis 12, 2010 20:41
od Míra151
jestli mohu tak se taky přidám
Mám převodovku 5q a vyskakuje III stupeň, krom toho když otáčím kardanem takse po třetině otáčky kousne a musím cuknout abych moh pootočit dál. Pochopitelně otáčím rukou

Napsal: sob led 15, 2011 06:49
od kuchi
Take bych si přihřál polívčičku , mam 5q ve kterem jsem vyměnil ložiska , gufera , vydličku 3. a 4. st.(ze staršího 4q kde fungovala) , olej. TAkhle sloužila asi rok a ted mi začala vyskakovat 4 tedy cela šajtra vyskočí v tahu ale při brždění motorem tam 4. drží , 3. mi vyskočila je když jsem poušěl a přidával náhle plyn (cukal motorem) jinak normalně drží , zajišťovací pružina je zřejmně v pořádku(neni prasklá) . Tak ted čekám návrhy co by to mohlo byt ať se muzu psychycky a finančně nachystat . A ještě asi jezdim tak rok s trošku ohlou lamelou pri rozjezdu to klepe s motorem tak ze mi to urvalo jeden silenblok , uvadim jestli i to nema vliv na tuto zavadu

Napsal: pát dub 15, 2011 12:36
od Dusan
No mam par otazok kedze vlakno s pretesnenim prevodovky je zamknute :)

Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.

Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?

Napsal: pát dub 15, 2011 13:02
od dvk
Dusan píše:Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.
32x56x10
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21783.html
Dusan píše:Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?
Jojo, přesně tak, jenom sundat ten unašeč.

Napsal: pát dub 15, 2011 16:27
od Dusan
ved prave take mi dali ale Tuma piše ze tam ide 50x30,5x10 a to otriaslo mojou vierov v TUMU :D :P

Ešte otazka ten hriadel na ktory ide spojkova lamela a dosada do ložiska ktore je na zotvacniku..kluke ? Ma trošku vôlu radialnu ma to tak byť.... je mi jasne že potom ked sa to usadi do toho ložiska tak to bude lepšie. ale pre istotu sa pytam predom.

Napsal: ned kvě 29, 2011 17:23
od Dusan
Mam par otázok na 5q prevodovke je pohon rychlomeru označeny modrou farbou tj prevodovy pomer 1,33 v kobinaciii s rozvodovkou 4,1.

Na tej čo som vybral z auta je červena farba.... teda s kombinaciu s akou rozvodovkou to je ?
otačať kolesami sa neda momentalne tak že počitanie neprichadza do úvahy.

Je naročne prehodiť pohon rychlomeru na prevodovkach z 4q na 5q ? treba nejake tesnenia ?
Aka ma byt hruba lamela tych uvadzabných 3,3 mm je pre jedno obloženie alebo komplet ak to zmeram posuvnym meradlom je to na novej alebo minimalna miera ?

trocha OT ako povolim 6 skrutjky ci drzia zotrvak su ako privarene a motor sa pretačaa.
DAkujem

Napsal: ned kvě 29, 2011 17:45
od Křečík Barbuška
Tady je více otázek jak odpovědí, také nějaké otázky přidám :mrgreen: .

Na jedné převodovce mi vypadává pátý kvalt při přechodu z tahu do brždění motorem. Nevypadne úplně do polohy neutrálu, ale tak nějak mezi polohu zařazené rychlosti a neutrálu přitom se to chová jako v neutrálu. Pokud pouštím plyn velejemě tak se kvalt udrží, ale šaltpáka se stejně citelně pohne směrem k neutrálu. Dále to dělá potíž i při řazení toho pátého stupně, ten se musí řadit do volnoběžných otáček, přejít pak do brždění motorem a teprve akcelerovat.

Dále jsem se zmocnil jiného pětikvaltu kde vypadává pro změnu čtverka, též při brždění motorem, víc o ní dále nevím.

Co může být špatně? :lol:

Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice :lol: . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .

Šrouby na setrváku pokud nejdou povolit silou je třeba užít ještě větší síly :) , třeba předpružit klíč a klepnout do něj. Nějaké nahřívání bych asi na setrvák nepoužíval.

Napsal: ned kvě 29, 2011 19:24
od kuchi
mě začal vypadavat kvalt při akceleraci protože mi vychcal olej přeš gufero a na sucho se očesal synchron a ty zoubky na kole do kterych nabyha a i trochu presuvnik

Napsal: pon kvě 30, 2011 07:12
od Dusan
Koko Loko píše:
Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice :lol: . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .
Podla toho odkazu netreba vnútri nič meniť kedže vnutorné koleso je vždy rovnaké stačí prehodiť nahon čo je vonku.

dalšie rady nikto nič ? čo dospávaťe po Zraze :D :P

Napsal: pon kvě 30, 2011 11:50
od Cory
mne sa zda, ze pre 4,1 a 4,3 je vnutorne koliesko rovnake a pre 3,9 je ine.

Napsal: pon kvě 30, 2011 11:57
od Maniac
vyskakování 4 způsobuje většinou špatná pružina pod mosazným kroužkem sinchronu.

Napsal: pon kvě 30, 2011 12:09
od dvk
Maniac píše:vyskakování 4 způsobuje většinou špatná pružina pod mosazným kroužkem sinchronu.
Nebo taky pružný kroužek vymezující ložisko mrkve ze strany od frémy.

Napsal: pon kvě 30, 2011 15:00
od Dusan
Cory píše:mne sa zda, ze pre 4,1 a 4,3 je vnutorne koliesko rovnake a pre 3,9 je ine.
a zistim to pri skladaní ? teda vložení mnahonu ? ano nevtrepal som to tam ach jo....

Ako tažké je vymeniť to vnutorne ozubene koleso nahonu ? treba vypustiť olej ?

Inak června farba na nahone prevod 3,9 modra farba prevod 4,1 poprosim doplnit do temy prevodove pomery...

Re: Oprava převodovky

Napsal: sob úno 11, 2012 21:00
od kartar
Ahoj.
Mám takový hloupý dotaz na odborníky. Jak vyndat to přední gufero ? Je potřeba odstranit ten kovový kroužek nebo stačí jen hrubé násilí (kleště, šroubovák ?). Jak gufero, tak ten kroužek tam drží docela bytelně, a nerad bych něco ulomil. Prohledal jsem kde co, ale takovou prkotinu, nikdo neřeší :oops:
Díky