Oprava převodovky
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
Take bych si přihřál polívčičku , mam 5q ve kterem jsem vyměnil ložiska , gufera , vydličku 3. a 4. st.(ze staršího 4q kde fungovala) , olej. TAkhle sloužila asi rok a ted mi začala vyskakovat 4 tedy cela šajtra vyskočí v tahu ale při brždění motorem tam 4. drží , 3. mi vyskočila je když jsem poušěl a přidával náhle plyn (cukal motorem) jinak normalně drží , zajišťovací pružina je zřejmně v pořádku(neni prasklá) . Tak ted čekám návrhy co by to mohlo byt ať se muzu psychycky a finančně nachystat . A ještě asi jezdim tak rok s trošku ohlou lamelou pri rozjezdu to klepe s motorem tak ze mi to urvalo jeden silenblok , uvadim jestli i to nema vliv na tuto zavadu
No mam par otazok kedze vlakno s pretesnenim prevodovky je zamknute
Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.
Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?
Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.
Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?
32x56x10Dusan píše:Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21783.html
Jojo, přesně tak, jenom sundat ten unašeč.Dusan píše:Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
ved prave take mi dali ale Tuma piše ze tam ide 50x30,5x10 a to otriaslo mojou vierov v TUMU
Ešte otazka ten hriadel na ktory ide spojkova lamela a dosada do ložiska ktore je na zotvacniku..kluke ? Ma trošku vôlu radialnu ma to tak byť.... je mi jasne že potom ked sa to usadi do toho ložiska tak to bude lepšie. ale pre istotu sa pytam predom.
Ešte otazka ten hriadel na ktory ide spojkova lamela a dosada do ložiska ktore je na zotvacniku..kluke ? Ma trošku vôlu radialnu ma to tak byť.... je mi jasne že potom ked sa to usadi do toho ložiska tak to bude lepšie. ale pre istotu sa pytam predom.
Mam par otázok na 5q prevodovke je pohon rychlomeru označeny modrou farbou tj prevodovy pomer 1,33 v kobinaciii s rozvodovkou 4,1.
Na tej čo som vybral z auta je červena farba.... teda s kombinaciu s akou rozvodovkou to je ?
otačať kolesami sa neda momentalne tak že počitanie neprichadza do úvahy.
Je naročne prehodiť pohon rychlomeru na prevodovkach z 4q na 5q ? treba nejake tesnenia ?
Aka ma byt hruba lamela tych uvadzabných 3,3 mm je pre jedno obloženie alebo komplet ak to zmeram posuvnym meradlom je to na novej alebo minimalna miera ?
trocha OT ako povolim 6 skrutjky ci drzia zotrvak su ako privarene a motor sa pretačaa.
DAkujem
Na tej čo som vybral z auta je červena farba.... teda s kombinaciu s akou rozvodovkou to je ?
otačať kolesami sa neda momentalne tak že počitanie neprichadza do úvahy.
Je naročne prehodiť pohon rychlomeru na prevodovkach z 4q na 5q ? treba nejake tesnenia ?
Aka ma byt hruba lamela tych uvadzabných 3,3 mm je pre jedno obloženie alebo komplet ak to zmeram posuvnym meradlom je to na novej alebo minimalna miera ?
trocha OT ako povolim 6 skrutjky ci drzia zotrvak su ako privarene a motor sa pretačaa.
DAkujem
Naposledy upravil(a) Dusan dne ned kvě 29, 2011 17:51, celkem upraveno 1 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tady je více otázek jak odpovědí, také nějaké otázky přidám .
Na jedné převodovce mi vypadává pátý kvalt při přechodu z tahu do brždění motorem. Nevypadne úplně do polohy neutrálu, ale tak nějak mezi polohu zařazené rychlosti a neutrálu přitom se to chová jako v neutrálu. Pokud pouštím plyn velejemě tak se kvalt udrží, ale šaltpáka se stejně citelně pohne směrem k neutrálu. Dále to dělá potíž i při řazení toho pátého stupně, ten se musí řadit do volnoběžných otáček, přejít pak do brždění motorem a teprve akcelerovat.
Dále jsem se zmocnil jiného pětikvaltu kde vypadává pro změnu čtverka, též při brždění motorem, víc o ní dále nevím.
Co může být špatně?
Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .
Šrouby na setrváku pokud nejdou povolit silou je třeba užít ještě větší síly , třeba předpružit klíč a klepnout do něj. Nějaké nahřívání bych asi na setrvák nepoužíval.
Na jedné převodovce mi vypadává pátý kvalt při přechodu z tahu do brždění motorem. Nevypadne úplně do polohy neutrálu, ale tak nějak mezi polohu zařazené rychlosti a neutrálu přitom se to chová jako v neutrálu. Pokud pouštím plyn velejemě tak se kvalt udrží, ale šaltpáka se stejně citelně pohne směrem k neutrálu. Dále to dělá potíž i při řazení toho pátého stupně, ten se musí řadit do volnoběžných otáček, přejít pak do brždění motorem a teprve akcelerovat.
Dále jsem se zmocnil jiného pětikvaltu kde vypadává pro změnu čtverka, též při brždění motorem, víc o ní dále nevím.
Co může být špatně?
Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .
Šrouby na setrváku pokud nejdou povolit silou je třeba užít ještě větší síly , třeba předpružit klíč a klepnout do něj. Nějaké nahřívání bych asi na setrvák nepoužíval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Podla toho odkazu netreba vnútri nič meniť kedže vnutorné koleso je vždy rovnaké stačí prehodiť nahon čo je vonku.Koko Loko píše:
Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .
dalšie rady nikto nič ? čo dospávaťe po Zraze
a zistim to pri skladaní ? teda vložení mnahonu ? ano nevtrepal som to tam ach jo....Cory píše:mne sa zda, ze pre 4,1 a 4,3 je vnutorne koliesko rovnake a pre 3,9 je ine.
Ako tažké je vymeniť to vnutorne ozubene koleso nahonu ? treba vypustiť olej ?
Inak června farba na nahone prevod 3,9 modra farba prevod 4,1 poprosim doplnit do temy prevodove pomery...
Re: Oprava převodovky
Ahoj.
Mám takový hloupý dotaz na odborníky. Jak vyndat to přední gufero ? Je potřeba odstranit ten kovový kroužek nebo stačí jen hrubé násilí (kleště, šroubovák ?). Jak gufero, tak ten kroužek tam drží docela bytelně, a nerad bych něco ulomil. Prohledal jsem kde co, ale takovou prkotinu, nikdo neřeší
Díky
Mám takový hloupý dotaz na odborníky. Jak vyndat to přední gufero ? Je potřeba odstranit ten kovový kroužek nebo stačí jen hrubé násilí (kleště, šroubovák ?). Jak gufero, tak ten kroužek tam drží docela bytelně, a nerad bych něco ulomil. Prohledal jsem kde co, ale takovou prkotinu, nikdo neřeší
Díky
Lada 1500s (1978)