Stránka 2 z 5

Napsal: sob říj 30, 2010 08:31
od zelvotron
Trevor píše:A potom este by ma zaujimalo to ze preco by brzdeny diferencial nemal fungovat na aute s 250hp ?
Nikdo tu nic takový ho neříkal, přečti si to pořádně ;)

Napsal: sob říj 30, 2010 16:27
od Acibuk
Celkem souhlasím s Trevorem, JmJ, ty nemáš v autě MaxiDOT? Já jsem se naučil velmi rychle jezdit se všema asistentama, nevidím, co je na tom špatného, hlavně v zimě, na trase Praha - Brno se určitě najde pár nadšenců, co budou řešit krizové situace řízeným smykem, ale já mezi ně nepatřím:)

Napsal: pon lis 01, 2010 09:20
od Petr HC
Patrac píše: ... Kdo ale tvrdí že ABS aESP a spol je naprd neví o čem mluví a nebo s takovýma autama vůbec nejel...
Potvrzuji, jezdil jsem služební Felinou a Oktávkou s ABS do fabrik v Krkonoších a i když jsem byl ze starších vozů zvyklý brzdit ve smyku přerušovaně, může být ta vteřina, o kterou zabere ABS dříve (a rovnoměrněji) často rozhodující.

Napsal: pon lis 01, 2010 10:00
od Marek
To Pátrač:

Souhlasím naprosto. Víš, já to pozoruju už delší dobu, že na tomhle fóru se to nějak zvrtává do nikam. Mám tím na mysli Tvou myšlenku o tom přehnaném srdcařství k Ladě.
Ano, Lada byla ve "své" době výborným vozem, v roce 1970 neměla v socialistické Evropě konkurenta a tu suverénní pozici si s přehledem držela dalších 15 let, o tom není pochyb. Ale dnes je prostě za zenitem, což my dva chápeme stejně. Je to vůz, který v mém srdíčku nechal nezapomenutelnou stopu a je to pro mne doslova srdeční záležitost, to prohlašuju pořád a jsem na to dost hrdý. Ale v dnešním moderním světě Lada kulhá jako postřelená kobyla a moc se bojím, že moderní technologie a kvalitu výroby ostatních automobilek nikdy nedohoní. Prostě Lada zaspala dobu a tak to je - s tím se nedá nic dělat. Svědčí o tom (ne-)zájem veřejnosti o nové modely Lady, reklama, servisní síť značky a jiné od toho se odvíjející věci.
Pravda - Priora a Kalina mohou být (s přivřením obou očí) v některých oblastech konkurenceschopné vozy. Ale proč mám kupovat Kalinu nebo Prioru, když za stejné peníze dostanu dvacet jiných vozů renomovanějších značek, s vyspělejšími technologiemi a mnohem lepší servisní sítí? Hyu i30, Ceed, Aveo, C3, P207, Polo, Clio, Punto, Fiesta či Fusion, Astra ..... - to je jen letmý výčet cenově srovnatelných vozů, které jsou prostě lepší než Lada.

Nicméně to jsme, Radku, od Fabie sakra uhnuli a dostaneme lepanec :wink:.


Jinak souhlasím i s PetremHC - konkrétně ABS je v dnešní době věcí nezbytnou a já si už nedovedu představit ABS ve voze nemít. Jsem velmi klidný řidič a pokud nemusím, nebrzdím. Často dokážu jet i několik stovek kilometrů, aniž bych použil brzdový pedál. Svědčí o tom i skutečnost, že ač většině majitelů Sharanů vydrží přední destičky kolem 50-60 tisíc kilometrů, mně za stejnou dobu ubylo obložení předních destiček o necelé 2 milimetry (z původních 12 mm). Nicméně několikrát v životě jsem se dostal do velmi nepříjemné situace, kdy - ač ne svou vinou - byl jsem nucen brzdit opravdu silně (obounož) a tam bych s dvě tuny těžkým vozem byl už dávno po smrti, nemít ABS.
Komfortní výbava není jen o komfortu posádky ve voze (klima, elektrika na okna a výhřev sedadel), je to právě především komfort jízdy a její bezpečnost. A zde je ABS neocenitelný pomocník. Kdo tvrdí, že ABS je zbytečnost, nemá ani potuchy, o čem mluví.

Napsal: pon lis 01, 2010 10:13
od vintera
moderní technika dorazila i do škodovek, to je pravda,
loni v zimě jsem se vezl do K. Varů, namrzlý sníh, vítr, fakt hnus. S normálním autem bych jel tak třicet, čtyřicet, šofér s fabkou to valil osmdesát. Protože se mě tento styl nelíbil, řekl jsem šoférovi, že je silnice umrznutá, jestli to ještě nezaregistroval. Následoval smích, že jsem zvyklý na starou oktávku a žigulíka a o nových technických vymoženostech škodovky asi nemám ani páru.

Dojeli jsme naštěstí dobře, ale nedávno jsem mluvil s jeho přítelkyní, a že prý musej stále splácet půjčku a na rozbitou fabii, kterou přítel z jara zaparkoval pod kamion.
Co z toho plyne? Technický pokrok a různě vymoženosti nemohou nahradit zdravý úsudek člověka. Technika pouze zrychlí kolonu aut a zkrátí vzdálenosti mezi nimi právě o tu vteřinu, o které šofér ví a na kterou se následně spoléhá.

Napsal: pon lis 01, 2010 10:33
od Marek
I s tím souhlasím.

Napsal: pon lis 01, 2010 10:34
od Trevor
vintera píše:moderní technika dorazila i do škodovek, to je pravda,
loni v zimě jsem se vezl do K. Varů, namrzlý sníh, vítr, fakt hnus. S normálním autem bych jel tak třicet, čtyřicet, šofér s fabkou to valil osmdesát. Protože se mě tento styl nelíbil, řekl jsem šoférovi, že je silnice umrznutá, jestli to ještě nezaregistroval. Následoval smích, že jsem zvyklý na starou oktávku a žigulíka a o nových technických vymoženostech škodovky asi nemám ani páru.

Dojeli jsme naštěstí dobře, ale nedávno jsem mluvil s jeho přítelkyní, a že prý musej stále splácet půjčku a na rozbitou fabii, kterou přítel z jara zaparkoval pod kamion.
Co z toho plyne? Technický pokrok a různě vymoženosti nemohou nahradit zdravý úsudek člověka. Technika pouze zrychlí kolonu aut a zkrátí vzdálenosti mezi nimi právě o tu vteřinu, o které šofér ví a na kterou se následně spoléhá.
To je sice pravda, ale tak ono nie je na vine technika, ale dotycny sofer takze ...... A potom ludia vychadzaju ztoho aka je situacia, ale tak keby sme to zobrali z tej druhej strany, ze auta by dnes vobec nemali abs esp a ani ine systemy. Myslis, ze by to vyzeralo takto isto ? .... ja otom velmi pochybujem, pretoze kazdemu "zavodnikovi" tie kontrolky preblikavaju dost casto a nechcem si predstavit, ze by kazdy bol taky hrdina, ak by tych asistentov v aute nemal. Cintoriny by boli urcite plnsie :wink:

Tak dva roky do zadu som jazdil s kolegom v januari na O2 a malo to uz asr a behali sme po snehu, ako keby sme jazdili na floride. Kontrolka dost casto blikala, ale auto to proste zvladalo tak, ze som az nechapal :shock: Po case ma to uz ale riadne zacalo srat, tak som mu to nenapadne vypol a pri prvej zakrute sme boli mimo cesty :D

Napsal: pon lis 01, 2010 11:01
od Patrac
vintera píše:moderní technika dorazila i do škodovek, to je pravda,
loni v zimě jsem se vezl do K. Varů, namrzlý sníh, vítr, fakt hnus. S normálním autem bych jel tak třicet, čtyřicet, šofér s fabkou to valil osmdesát. Protože se mě tento styl nelíbil, řekl jsem šoférovi, že je silnice umrznutá, jestli to ještě nezaregistroval. Následoval smích, že jsem zvyklý na starou oktávku a žigulíka a o nových technických vymoženostech škodovky asi nemám ani páru.

Dojeli jsme naštěstí dobře, ale nedávno jsem mluvil s jeho přítelkyní, a že prý musej stále splácet půjčku a na rozbitou fabii, kterou přítel z jara zaparkoval pod kamion.
Co z toho plyne? Technický pokrok a různě vymoženosti nemohou nahradit zdravý úsudek člověka. Technika pouze zrychlí kolonu aut a zkrátí vzdálenosti mezi nimi právě o tu vteřinu, o které šofér ví a na kterou se následně spoléhá.
ne ono to není o tom. Spousta z nás je právě odkojená na ladě škodě 120 a pod což sou auta bez technických vymožeností. Tzn tito lidé umí řídit. povětšinou. takže když pak člověk takto zkušený sedne do auta s technologií zůstává mu zdravý úsudek pro jízdu. a pak ty vymoženosti opravdu použije při rozjezdu na ledě, pomůže to dobrzdit a zkomfortnit jízdu. Lidi kteří do takového auta sednou bez zkušeností z neelektronických aut to berou jako samozřejmost a chybí jim ten úsudek. a zkušenosti.

Napsal: pon lis 01, 2010 11:58
od Trevor
Patrac píše:
vintera píše:moderní technika dorazila i do škodovek, to je pravda,
loni v zimě jsem se vezl do K. Varů, namrzlý sníh, vítr, fakt hnus. S normálním autem bych jel tak třicet, čtyřicet, šofér s fabkou to valil osmdesát. Protože se mě tento styl nelíbil, řekl jsem šoférovi, že je silnice umrznutá, jestli to ještě nezaregistroval. Následoval smích, že jsem zvyklý na starou oktávku a žigulíka a o nových technických vymoženostech škodovky asi nemám ani páru.

Dojeli jsme naštěstí dobře, ale nedávno jsem mluvil s jeho přítelkyní, a že prý musej stále splácet půjčku a na rozbitou fabii, kterou přítel z jara zaparkoval pod kamion.
Co z toho plyne? Technický pokrok a různě vymoženosti nemohou nahradit zdravý úsudek člověka. Technika pouze zrychlí kolonu aut a zkrátí vzdálenosti mezi nimi právě o tu vteřinu, o které šofér ví a na kterou se následně spoléhá.
ne ono to není o tom. Spousta z nás je právě odkojená na ladě škodě 120 a pod což sou auta bez technických vymožeností. Tzn tito lidé umí řídit. povětšinou. takže když pak člověk takto zkušený sedne do auta s technologií zůstává mu zdravý úsudek pro jízdu. a pak ty vymoženosti opravdu použije při rozjezdu na ledě, pomůže to dobrzdit a zkomfortnit jízdu. Lidi kteří do takového auta sednou bez zkušeností z neelektronických aut to berou jako samozřejmost a chybí jim ten úsudek. a zkušenosti.

Lenze ani toto sa neda aplikovat celoplosne. Predsa to by znamenalo ze co absolvent autoskoly to totalny debil teda co sa jazdenia tyka.

Napsal: pon lis 01, 2010 12:02
od Patrac
Trevor píše:
Patrac píše:
vintera píše:moderní technika dorazila i do škodovek, to je pravda,
loni v zimě jsem se vezl do K. Varů, namrzlý sníh, vítr, fakt hnus. S normálním autem bych jel tak třicet, čtyřicet, šofér s fabkou to valil osmdesát. Protože se mě tento styl nelíbil, řekl jsem šoférovi, že je silnice umrznutá, jestli to ještě nezaregistroval. Následoval smích, že jsem zvyklý na starou oktávku a žigulíka a o nových technických vymoženostech škodovky asi nemám ani páru.

Dojeli jsme naštěstí dobře, ale nedávno jsem mluvil s jeho přítelkyní, a že prý musej stále splácet půjčku a na rozbitou fabii, kterou přítel z jara zaparkoval pod kamion.
Co z toho plyne? Technický pokrok a různě vymoženosti nemohou nahradit zdravý úsudek člověka. Technika pouze zrychlí kolonu aut a zkrátí vzdálenosti mezi nimi právě o tu vteřinu, o které šofér ví a na kterou se následně spoléhá.
ne ono to není o tom. Spousta z nás je právě odkojená na ladě škodě 120 a pod což sou auta bez technických vymožeností. Tzn tito lidé umí řídit. povětšinou. takže když pak člověk takto zkušený sedne do auta s technologií zůstává mu zdravý úsudek pro jízdu. a pak ty vymoženosti opravdu použije při rozjezdu na ledě, pomůže to dobrzdit a zkomfortnit jízdu. Lidi kteří do takového auta sednou bez zkušeností z neelektronických aut to berou jako samozřejmost a chybí jim ten úsudek. a zkušenosti.

Lenze ani toto sa neda aplikovat celoplosne. Predsa to by znamenalo ze co absolvent autoskoly to totalny debil teda co sa jazdenia tyka.
člověk bez zkušeností se nerovná debil.

Napsal: pon lis 01, 2010 15:44
od Laďuša
A v autoškolach mají všelijaký takovýdle vymoženosti? I jestli jo, tak to tam se stejně nevyužíje. Nejde o autoškolu, ale s jakým autem se pak kdo učí v provozu. Co si budeme řikat, z autoškoly nikdo vyježděnej nevylez, až v provozu se to musíš doučit. A i když já jsem se vyjezdil převážně na Ladě, nemůžu o sobě tvrdit, že bych to uměl grandiózně. Ale ňákej ten úsudek tam je a co s tim dělá zima bez pomůcek, to tak ňák vim.
A beztak je tuto zase debata v kruhu.

Napsal: pon lis 01, 2010 17:34
od Trevor
Kralovksa kubatura je teraz 1800 :D takze 1700 je kubatura slachty :wink: Pozor nato :!:

Napsal: pon lis 01, 2010 17:41
od Cory
A co bude moja 1900? :D ak bude...

Napsal: pon lis 01, 2010 17:49
od Trevor
.... pojde do kralovskeho vozidla :laughing6:

Napsal: pon lis 01, 2010 17:53
od Cory
Nevadi ze je na bloku "naliatok" 2105? To by kralovi nikto neveril ze je to 1,9 .... ale ani to, ze je to 1,3, pretoze je to retazovy blok :mrgreen: