Stránka 2 z 3
Napsal: stř říj 20, 2010 10:13
od zelvotron
Laďuša píše:Já si teda myslim, že ta kulatina u starých závor neni zas tak brutální, aby si s ní auto neporadilo. Při dnešním autodizajnu si to beztak to auto nadzvedne, když nepojede jak v kobře 11. A taky jsou tak závory dělaný, aby se, když jsou ve spuštěnej poloze, daly nadzvednout.
Kulatina na mechanických závorách nadzvednout nejde, naopak přerazit nebo nadzvednout jdou novější závory z "prkýnek".
Napsal: čtv říj 21, 2010 18:57
od plavec
A když bliká modrá, koukáte jestli náhodou nejede vlak? Já tedy ne. V tomhle plně důvěřuju semaforu a počítám s tím, že nic nejede. A zatím jsem živej a vlak taky kvůli mě žádnej nevykolejil.
Napsal: čtv říj 21, 2010 19:13
od Cooper
Tak tak, když bliká bílá tak jedu.....Nevím jak to přesně funguje, ale bílá bliká když se v mezistaničním úseku na kterém je přejezd nenachází žádná vlaková souprava. Stačí ale když vlak mine odjezdové návěstidlo z jedné ze stanic. Bilá přestane blikat, auta by měly zpomalit na 30 km/h a rozhlížet se. Kdyby se přece jen stalo že vlak nesepne kolejový obvod a nespustí přejezd nebo by u PZZ došlo k poruše.
Napsal: čtv říj 21, 2010 19:16
od Tommel
Ja se tedy koukam, prostě tomu nevěřim a tam kde neni vidět tak jedu hodně pomalu a koukam se. To same když mam zelenou na semaforu, tak se koukam zda ty co ji nemaji o tom vědi

Napsal: čtv říj 21, 2010 19:23
od plavec
Cooper píše:Kdyby se přece jen stalo že vlak nesepne kolejový obvod
Myslím si že pravděpodobnost že vlak nesepne je jedna ku milionu. Když jsou nehody na přejezdech, tak se v drtivý většině případů ukáže že "semafor" fungoval správně, jen ho šofer auta prostě ignoroval.
Kdo tomu rozumíte: když zůstane viset auto (třeba pro poruchu) na přejezdu,
může se to dozvědět mašinfíra, nebo je téměř jistý že to do toho auta našije (pro něj)nečekaně?
O nefungujících přejezdech on ví, ale o tomhle?
Když už zůstanu na přejezdu, tak kam volat? Normálně 112 ?
Napsal: čtv říj 21, 2010 19:40
od Michal Pokorný
plavec píše:Cooper píše:Kdyby se přece jen stalo že vlak nesepne kolejový obvod
Myslím si že pravděpodobnost že vlak nesepne je jedna ku milionu. Když jsou nehody na přejezdech, tak se v drtivý většině případů ukáže že "semafor" fungoval správně, jen ho šofer auta prostě ignoroval.
Kdo tomu rozumíte: když zůstane viset auto (třeba pro poruchu) na přejezdu,
může se to dozvědět mašinfíra, nebo je téměř jistý že to do toho auta našije (pro něj)nečekaně?
O nefungujících přejezdech on ví, ale o tomhle?
Když už zůstanu na přejezdu, tak kam volat? Normálně 112 ?
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zp ... jezdu.html
Napsal: čtv říj 21, 2010 20:23
od Laďuša
Já se teda dívam i když bliká bílá. Prostě nevěřim tomu, že existuje systém, u kterýho nemůže dojít k poruše (možná tak kromě zrcadel...). Jak přesně ale funguje PZZ nevim, takže o tom s váma moc nepodiskutuju.
O něčem se ale dají véct polemiky:
Cooper píše:ale bílá bliká když se v mezistaničním úseku na kterém je přejezd nenachází žádná vlaková souprava. Stačí ale když vlak mine odjezdové návěstidlo z jedné ze stanic. Bilá přestane blikat, auta by měly zpomalit na 30 km/h a rozhlížet se.
Takhle to nebude, rozhodně už dostkrát jsem se setkal s tim, že bliká bílá a hned to přejde k blikání červený.
Cooper píše:Kdyby se přece jen stalo že vlak nesepne kolejový obvod a nespustí přejezd nebo by u PZZ došlo k poruše.
Tutomu bez těch čárek ňák nerozumim, jak je to myšlený...
plavec píše:Myslím si že pravděpodobnost že vlak nesepne je jedna ku milionu.
Omyl, nesepnutí obvodů vlakem neni (nebo aspoň nebejvalo) až tak vzácný. Dělo se to lehkým motorom (např. řada 810) a projevovalo se to tak, že prostě ZZ nepoznalo obsazenou kolej. Jak se snímá PZZ nevim, jestli se to taky dělo. Kvůli tomu je na těch motorech čistící přítlak zdrží, což je vpodstatě lehounký přibržďování, aby se vyčistila plocha kola.
plavec píše:když zůstane viset auto (třeba pro poruchu) na přejezdu, může se to dozvědět mašinfíra, nebo je téměř jistý že to do toho auta našije (pro něj)nečekaně?
To se nedoví, musí mu to někdo nahlásit a nebo ho někde zastavit. Stát se to mě tak asi volam hasiče a nebo policajty a kdyby to bylo na trati 183 mezi PM a KT, kde celkem vim, jak to jezdí, tak bych se eště navíc vydal proti vlaku a před nim pak dával návěst Stůj, zastavte všemi prostředky. Teda v době, kdy by se vlak časově blížil k místu, odkud něco nejde uklidit.
Napsal: čtv říj 21, 2010 20:40
od plavec
Laďuša píše:kdyby to bylo na trati 183 mezi PM a KT, kde celkem vim, jak to jezdí, tak bych se eště navíc vydal proti vlaku a před nim pak dával návěst Stůj, zastavte všemi prostředky.
A on jako na potvoru pojede nákladní vlak proti a ten "Tvuj osobní vlak" bude čekat v další stanici ....
Laďuša píše:plavec napsal:
Myslím si že pravděpodobnost že vlak nesepne je jedna ku milionu.
Omyl, nesepnutí obvodů vlakem neni (nebo aspoň nebejvalo) až tak vzácný. Dělo se to lehkým motorom (např. řada 810) a projevovalo se to tak, že prostě ZZ nepoznalo obsazenou kolej.
810 - to je skorem to jediný co tu jezdí (trať 224) . JEden vagonek (v něm mnohdy tři cestující včetně personálu ) A nikdy jsem to nezažil. Spíš tu byl problém opačnej, že svítila červená asi 20 minut. Nechvátal jsem, tak jsem čekal, někteří ten přejezd objeli jinou trasou, někteří to risknuli a jeli na červenou. Pak přijel nějakej člověk od drah. Zalezl do tý "plechový boudy" . Asi chtěl "semafory" vyřadit, a nic , po chvilce vyběhnul ven a pouštěl radši auta ručně.
Laďuša píše:kde celkem vim, jak to jezdí
Tatam je doba, když jsem si pamatoval jízdní řád a čísla některých spojů.

Napsal: čtv říj 21, 2010 21:04
od MacGyver
Kdysi jsem se taky zajímal o to proč na přejezdu vlastně někdy bílé světlo bliká a někdy ne. Je to tak, jak píše Cooper, bílé světlo by nemělo blikat, když se vlak blíží k přejezdu. Našel jsem i stánku jen o přejezdech, myslím že to byla tuta
http://prejezdy.info/. Taky mi v hlavě uvízlo něco o tom, že vlak se snímá tím, že vodivě propojí pravou a levou kolejnici, to jsem slyšel zase ve škole, . Tak a tím jsem vyčerpal veškeré své znalosti z oblasti železničních přejezdů

.
Napsal: čtv říj 21, 2010 21:50
od Laďuša
plavec píše:A on jako na potvoru pojede nákladní vlak proti a ten "Tvuj osobní vlak" bude čekat v další stanici ....
To by byl pech, u nás je nákladů jako šafránu
plavec píše:A nikdy jsem to nezažil.
No to já taky ne, ono se to snad s přejezdama nedělo, slyšel jsem jenom o obsazenosti kolejí. Ale čert ví, no.
MacGyver píše:Kdysi jsem se taky zajímal o to proč na přejezdu vlastně někdy bílé světlo bliká a někdy ne. Je to tak, jak píše Cooper, bílé světlo by nemělo blikat, když se vlak blíží k přejezdu
Zajímavé, zajímavé, skoro by mě to i lákalo prostudovat, jak to všechno funguje, ale mam plno jiných věcí na studium. Jinak nekecam ale, z bílýho rovnou na červenou jsem to zažil už mockrát. Jo a taky jsou přejezdy, kde bílý světlo nesvítí vůbec nikdy, takže se na to stejně nelze nijak spolíhat.
MacGyver píše:že vodivě propojí pravou a levou kolejnici
To je celkem jasný, že vodivost v tom bude, ale s tim právě je ten problém u vozů lehkých staveb...
Napsal: čtv říj 21, 2010 22:15
od plavec
Laďuša píše:Jinak nekecam ale, z bílýho rovnou na červenou jsem to zažil už mockrát.
A to já zas ne.
Laďuša píše:ale s tim právě je ten problém u vozů lehkých staveb
Lehkých staveb? Tak si zkus roztlačit tu 810tku

A pak mi pověz jak to bylo lehký

No ale klidně to můžeš zkusit bez personálu na palubě a bez nafty.

Napsal: pát říj 22, 2010 10:12
od Michal Pokorný
Napsal: pát říj 22, 2010 10:19
od vintera
Před pětadvaceti lety jsem přijel s polu s ostatními auty k vícekolejnému přejezdu někde na okraji Prahy (motal jsem se z karlovarský na strakonickou). Silnice a přejezd byly dost rozbitý, tak auta jela velmi pomalu. Embéčko před námi chcíplo a nejelo, nic nesignalizovalo vlak, tři vyskočili a šťouchli do něj, auto se rozjelo a prudce zabrzdilo, přijel vlak na vzdálenější koleji.
Stálo nás tam asi deset aut, všichni kroutili hlavou, signalizace nic a vlak projel. Podle jednoho pražáka se to tam občas stávalo. Už víckrát jsem tudy nejel, a žádné signalizaci nevěřím a podívám se i na bílém světle.
Napsal: ned říj 24, 2010 01:24
od dmatej
Znám taky přejezdy, který se dají přejet 120 bez problémů. A je taky dobře vidět na trať.
Ale třeba trať mezi Tachovem a Planou pochází z roku 1895 a od té doby je beze změn (!!!). Když pojedete autem "zadem" přes Lom, máte tam úžasné nechráněné přejezdy, kde vidíte asi 20m do stran. Jezdí tam jen lokálka a náklaďáky.
Vlak tam má obvykle 40 (předpokládám, že ta cedule je rychlost), houká, ale i tak sem tam někoho slisujou ... teda ... ona někdy ta lokálka taky tútá, ale nezpomalí ... a taky jsem kdysi zažil pekelně nametenýho průvodčího, takže 3 cestující platili a zbylých 5 jelo zadarmo, páč průvodčí se zapovídal se slečnou
Divokej západ, no

Napsal: ned říj 24, 2010 07:49
od plavec
dmatej píše:Ale třeba trať mezi Tachovem a Planou pochází z roku 1895 a od té doby je beze změn (!!!). Když pojedete autem "zadem" přes Lom, máte tam úžasné nechráněné přejezdy, kde vidíte asi 20m do stran. Jezdí tam jen lokálka a náklaďáky.
Lokálka (úzkokolejka) z J.Hradce do Obrataně. (trať asi 228) Tam nebyl ani jeden přejezd chráněnej. A nedávno jsem jel přes Černovice a tam už dali semafor.
dmatej píše:a taky jsem kdysi zažil pekelně nametenýho průvodčího, takže 3 cestující platili a zbylých 5 jelo zadarmo, páč průvodčí se zapovídal se slečnou
Tipuju že Ty jsi měl smůlu a byl mezi těmi platícími.