Stránka 2 z 7
Napsal: pát říj 15, 2010 10:11
od Petr HC
Luděk Musil píše:plavec píše:Docela hezké kousky
Tu 1902B-éčko jsem měl ve své první 21011. Ale nikdy se mi (díky špatně umístěné a asi i špatné) anténě nepodařilo z toho vyloudit zcela čistou muziku. Ale na kazety to hrálo super. L.
1902B jsem měl v 2104 celých 18 let a mohu potvrdit, že citlivost i selektivita byla podprůměrná a stabilita oscilátoru na VKV ještě horší i přes automatické (bohužel nevypínatelné) dolaďování kmitočtu.
P.S. A k těm Tatrovkám: málokdo ví, že okolo roku 1950 tady jezdil Tatraplan Diesel - tedy v době, kdy se západním automobilkám o vznětových motorech v osobním vozu většinou ani nezdálo.
Napsal: pát říj 15, 2010 14:44
od ger007
Tesla 2110B toto mam v 2106 avsk volajake dojebane
repsktive nechytim na tom ziadne dnesne radio iba tie nizko frekvencne
Napsal: pát říj 15, 2010 15:23
od Marek89
V KE ma jeden 603 a jazdí s ňou bežne. Keď som sa opýtal, či to nechce dať na veterána, tak povedal, že nie, lebo by s ňou nemohol jazdiť denne.
Napsal: pát říj 15, 2010 15:57
od Saša
Tak pro zaujímavost ohřev reduktoru LPG bylo u Tater řešeno ohřevem samotného LPG ! Tatru na LPG poznáte na první "šup" když kouknete na dvojici výfuků . Je na nich nástavec kde je uvnitř dobře viditelná spirála která se ohřívá od výfukových plynů .
Napsal: pát říj 15, 2010 17:54
od zelvotron
Do pytle, kdo se hrabal v tý anketě, to bylo tak úmyslně
Napsal: pát říj 15, 2010 18:41
od Hurikán
Já se v tom vrtal.
A dokonce jsem o tom informoval ve svém předchozím příspěvku.
Tak jak to bylo, znemožnilo mé hlasování, čili proto ta malá úpravička.
Napsal: pát říj 15, 2010 19:00
od Laďuša
Jak to bylo předtim? Mě furt chybí výběr, můžu si to taky upravit?
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá říjen 15, 2010 20:04 ]
Ešče do teho negdo hrábnite a zpřerážím vám hnáty ... pazúři
Mi tam taky chybí kačena a osmikolka ... a stěžuju si snad? L.
Napsal: pát říj 15, 2010 19:59
od zelvotron
Původně byla otázka výhradně jestli 603 nebo 613 což mělo vyšší psychologickej podtext
Napsal: pát říj 15, 2010 20:04
od vintera
Laďuša píše:Jak to bylo předtim? Mě furt chybí výběr, můžu si to taky upravit?
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá říjen 15, 2010 20:04 ]
Ešče do teho negdo hrábnite a zpřerážím vám hnáty ... pazúři
Mi tam taky chybí kačena a osmikolka ... a stěžuju si snad? L.
jo, kačenu jsem chtěl místo žuka, k mání byly hned čtyři dohromady, ale než jsem se rozhoupal k odvozu (traktorem 80 km), tak je dal státní statek v Rovné do sběru.
Jezdil s nimi někdo z vás?
Napsal: pát říj 15, 2010 20:13
od Laďuša
zelvotron píše:Původně byla otázka výhradně jestli 603 nebo 613 což mělo vyšší psychologickej podtext
V podstatě ale správnej, takhle je v tom větší maglajz a už to nedefinuje jenom tuty 2 modely. Zbytečná diferencovanost a jak z toho teď poznat, co z těch dvou preferuje ten, kdo zatrhnul 87?
Napsal: pát říj 15, 2010 20:23
od plavec
Nechápu jak může v tutej anketě vést 603ka, dyk je to celý kulatý.
Pro mne tkví krása právě v modelu 613. To je podle mě to nejhezčí co tatra vyrobila.
Napsal: pát říj 15, 2010 21:06
od zelvotron
Laďuša píše:zelvotron píše:Původně byla otázka výhradně jestli 603 nebo 613 což mělo vyšší psychologickej podtext
V podstatě ale správnej, takhle je v tom větší maglajz a už to nedefinuje jenom tuty 2 modely. Zbytečná diferencovanost a jak z toho teď poznat, co z těch dvou preferuje ten, kdo zatrhnul 87?
Přesně tak jsem to myslel, nešlo mi o to, kdo má jakej nejoblíbenější typ, to může napsat do diskuze, ale o to co by vybral ze dvou jasně danejch možností. Hurikán to sice myslel dobře, ale minulo se to účinkem
Napsal: pát říj 15, 2010 22:01
od Sid
Na tatraportále som ešte čítal, že pre tatry 603 bol veľmi kritický rok 1990. Vtedy sa hromadne začali dávať do šrotu, alebo predávať za pár šupov.- Asi kvôli tomu, že benzín začal zdražovať. Jeden člen tam písal, že vtedy jeho rodičia dali do šrotu 603-1 a predali 603-3 za tisíc korún. Obe autá po jeho starom otcovi.
Otec v tuhej zime štartoval 603ku iba kľukou. Kľúčikom nebola šanca. Malo to dosť slabé nabíjanie, preto si tam domontoval druhé prídavné dynamo. Keď ju niekto nenechal v mraze zohriať a hneď na nej išiel a prihasil jej, roztrhlo chladič oleja. Otec ju vždy ráno naštartoval a išel sa naraňajkovať. Až potom vyrazil.
Nerovnosti na karosérii boli vo fabrike vyrovnávané cínovaním. Aj preto to kvalitne hnilo. Otec na nej niečo vyváral autogénom a ako priložil horák, začal tiecť potôčik cínu. Inak to bolo vraj bohové auto a motor bol veľmi odolný.
Doktorov ujo robil šoféra v podniku. Za svoju kariéru zodral dve 603ky. Potom prišli 613ky.
Jeden pán, ktorý býva o dva vchody ďalej mal v 90tych rokoch pred panelákom 2 kusy, z toho 1 na nd. Neboli nič moc.
Napsal: pát říj 15, 2010 22:59
od vintera
Na starších vozech se cínovalo častěji, neexistovaly tmely v kvalitě jako dnes, běžný olejový časem vždy popraskal, u nás se cínovali i karoserie u oktávií a felicií. Použití cínu se poznalo pouze po havárii, nebo když omylem někdo zapálil hořák a šel na auto. Jinak cín bylo to poslední, co na karoserii rez nemohl sežrat. Neštěstí bylo, když "opravář" cínoval s kyselinou a zapoměl, že žere plech.
Napsal: pát říj 15, 2010 23:11
od Hurikán
Když už jsme u toho cínování, tak při opravdu správných renovacích je to ten nejlepší a nejsprávnější způsob. Zejména pokud jde o vyrovnání spár ve spojích dvou plechů, nebo při potřebě "vytáhnout" zakončení lemu nějakého dílu. Při správném provedení je oprava věčná. Nepraská a ani jinak nepracuje. Pro ilustraci přikládám fotku, na které je krásně vidět vyrovnání spár pomocí cínování. Jediná vada tohoto postupu je ta, že opravdu kvalitně jej ovládá jen pár renovátorů.