Stránka 2 z 2

Re: Nechce nastartovat

Napsal: ned pro 16, 2012 21:48
od tomass
S kombinací odporových kabelů a odporových svíček je to dobrý názor.
Když vyrobím kabel z měděného VN kabelu, odpor je zamontovaný zase v koncovkách a vyjde to odporově ještě hůř. Koncovky mají odpor po 5 k Ohmech, jeden v koncovce na svíčku a jeden v koncovce na cívku (rozdělovač). Každý kabel bude mít 10 k Ohm, odpor se tedy ještě zvětší. Svíčky bez odporu budou nejspíš taky nedostupné....
Jaké svíčky a kabely používáš ?

Komutátor byl opravdu ten "kravský". Na druhou stranu mnoho pasivních součástek (odporů a kondenzátorů) z dob RVHP funguje po 30, 40, 50 letech. Dnešní součástky odcházejí jak na běžícím pásu. Prodejců součástek jako takových je několik. Vesměs dovážejí čínu nejnižší kvality. Dnešní výrobky veškeré elektroniky od DVD, televize po cokoliv mne napadne, odcházejí právě na "současnou kvalitu" po několika měsících, nebo do dvou-tří let. Jinak mimochodem, někde jsem četl, že i tu "kravskou" elektroniku pro Ladu vyvinul právě na zakázku Bosch. Takže shánět palec a kabely u Bosche ???

Ještě Marťasovi k plynu: plyn se tady nemůže přesytit. Je tam el. ventil, který sepne na několik vteřin a krokový motorek. Ani jedno to nedovolí, pokud neběží motor. Ale u starý 2101 bylo přimíchání plynu do benzínu nejlepší imobilizer. :o)

Re: Nechce nastartovat

Napsal: ned pro 16, 2012 21:59
od Křečík Barbuška
V sedmičce mám tyto "uhlíkáče" http://katalog.mjauto.cz/auto-dily-TESL ... 45423.html a svíčky Brisk L15YC, které jsou běžně dostupné. Zatímco v kombajnu ryze měděné kabely a svíčky LR15YC, ty se též dají koupit běžně. Na obou autech samozřejmě provozuji bezkontakt. Odpor palce bych neviděl jako kritický, ale je možné, že na ty bezkontaktní opravdu používají odolnější materiál tělesa.

Jinak dávat odrušovací koncovky na oba konce mi připadá poněkud zbytečné :-) .

Re: Nechce nastartovat

Napsal: ned pro 16, 2012 22:15
od tomass
Taky mám stejný kabely Tesla Blatná T355S. Doporučili mi je pro vyšší teplotní odolnost pro LPG přímo v Tesle Blatná. Na seřízení motoru jsem dával vždycky LR 15 YC - ty jediný mají v prodejně Lady. Pak hned dám plynový LR 14 S, aby mi je náhodou nevyhodili za nový svíčky. Ty plynový svíčky jedou líp a nejvíc je to znát u studenýho motoru má pak větší sílu zvlášť v nižších otáčkách kolem 2000 (na jedničku - trojku, na čtyřku to netrápím, to jedu jen po rovině a ustálená rychlost).

/VN kabel z mědi je údajně na motocykly a koncovky jsou na starý škodovky - tato kombinace mi vydržela u malucha nejdéle - do upálení koncovek u vzduchem chlazenýho motoru. Tam se odporový kabely uklepaly dříve než za půl roku. Bezodporový koncovky jsem nenatrefil/.

Co je to za ty měděný kabely a koncovky ? V Ladě prodávají základní kabely T134H.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: ned pro 16, 2012 22:54
od Křečík Barbuška
Měděné kabely jsem kdysi dávno kupoval v autodílech přímo na Ladu. Vypadají stejně jako ty T355S, až na to, že jsou růžové a jádro je z poctivých 1,5 mm2 měděného lanka. Vyrobeno někde na východě, prosté jakéhokoliv označení, fachčí už roky žůžově.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: ned pro 16, 2012 23:06
od tomass
Kdysi je táta měl asi taky na 2101, ale ty už jsou dávno pryč. Byly takový strašně tuhý a změkly až od tepla motoru. Takový tuhý mám ještě jedny starý modrý odporový, taky Tesla Blatná. Byly tam asi 8 let. Ale u VN kabelu stárne izolace a chce to časem vyměnit. Guma na koncovce taky vytvrdne, nebo se prostřílí.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: úte pro 18, 2012 16:29
od tomass
Jakmile budu mít v ruce, což bude až v příštím roce, dám typ na prodejce na originální šedý palce s odporem 1 kOhm a šedý víčka rozdělovačů pro elektronicky ovládaný rozdělovače. Cena má být nechutně nízká. :o)

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pát kvě 03, 2013 16:28
od tomass
Mám šedý víčko na elektronický zapalování. 52 Kč :lol: Mají ho v Andy, Česká Lípa. http://www.autodilyandy.cz/
Bohužel,na šedý palec čekám marně už skoro půl roku.....

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pon kvě 20, 2013 13:53
od tomass
Přehled bakelitových palců:

Nejhoší je asi ten bakelitový s červeným odporem (pohled ze zhora). Neberte zřetel na shop, koupil jsem ho normálně u zastoupení. Zřejmě je také v současné době nejrozšířenější.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pon kvě 20, 2013 13:56
od tomass
Ten se mi propaluje u elektronického zapalování již po 6500 km. Pohled ze spodu, jak prostřeluje je vidět zejména pod kontaktem. Auto jede. Pokud se dá nový palec, je ale pozorovatelný klidnější chod motoru.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pon kvě 20, 2013 13:59
od tomass
Tento palec tam byl předtím. Má najeto asi 60000 km. Dá se říci, že svou úlohu prakticky splnil. Auto jede. Motor nedrží volnoběh. Hlavně cesta průstřelů těsně pod kontaktem nevypadá zrovna jako nejkratší pro VN.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pon kvě 20, 2013 14:04
od tomass
Víčko, které pracovalo současně s prvním uvedeným palcem 6500 km (na druhém obrázku). Materiál bakelit. Na fotce je vidět, jakoby se "kamarádilo" VN mezi 1. a 2. , 3. a 4. vývodem z víčka - na povrchu. Nelze utřít, opravdu je to ve struktuře bakelitu.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: pon říj 21, 2013 16:24
od tomass
Další raritka, tento palec má najeto pouhých 2500 km a dokonce jen přes teplé roční období. Já teda nevím, jestli s tímto výrobce skutečně počítá..... ?
Nechce se mi věřit, že by v klasickém zapalování bez elektroniky fungovaly tyhle palce bez problémů. Auto samozřejmě jede, ale studené starty jsou nepatrně delší. Za jízdy se to pozná málo, protože zhoršení nastává pozvolna a tak to po několika měsících člověk nemusí postřehnout. Když se dá nový palec, je změna k lepšímu hned znát.

Tento bakelit musí být vyloženě částečně vodivý, protože si průstřel vybral cestu místem, kde vyloženě není očekávané a vizuelně není nejkratší cesta (z druhého konce mosazného kontaktu přes cca 1 cm bakelitu a vzduchovou mezeru do závažíčka rozdělovače). Na jedněch stránkách jsem nalezl info o kontrole vodivosti na VN rozvodu. Má být větší, než 10 MOhn. Bohužel pro kontrolu nemám multimetr tohoto rozsahu.

Naštěstí už mám ten správný palec pro elektronické zapalování. :D Doufám, že bude podobným problémům konec.

Re: Nechce nastartovat

Napsal: čtv lis 07, 2013 15:05
od tomass
Nový palec jsem vyzkoušel na delší trase.

Opravdu je tam znát lepší chod motoru ve všech otáčkách, plynulejší přechod při ubrání plynu při ustálené rychlosti.
Víc táhne při malém sešlápnutí plynu, kde je to znát asi nejvíc. Jednu trasu co jezdím, nepatrně svažitá z kopce a při tachometrových 80 km/h na 5. stupeň stačí nepatrně přidat asi tak do 1/2 , případně ke konci zeleného pole ekonoměru a pětka si to bere a vytahuje plynule do otáček. Několik posledních měsíců jsem zde musel dávat 4. stupeň a 5. až nad 100 km/h. Po rovině bych tam 5 určitě při 80 km/h nenechával a normálně při těch rychlostech mezi 80 - 100 km/h mívám častěji 4. Tady je to taková svažitá rovná silnice, kde to motor bere normálně.

Každopádně půlku problémů mám se správným palcem pro elektronický zapalování pryč. :D