Stránka 2 z 11

Napsal: čtv zář 30, 2010 19:53
od Štěpán
Nějak se nam tady asi pletou pojmy a dojmy.
1600 má o 3mm větší průměr pístu ( pr.79mm ) Stáhnout z vršku bloku můžeš do té délky, dokud nebude nedoběh pístu 0mm, pak už stop. Jinak nestahuj z hlavy ani milimetr. Hlavu jen lehce srovnej cca 0,2 - 0,3mm Víc ani kapku. Stáhni si z bloku těch 1,5 - 2mm.
Rozvrtávání bloku na větší průměr nedoporučuji, při namáhání jak tepelným tak i mechanickým dojde k deformaci stěny válců.
Jinak oprávárenský rozměry pístů, respektive válců je od jmenovitého rozměru o 0,2 ; 0,4 ; 0,6mm větší.
Pro 1200 a 1500 je to pr. 76 ; 76,2 ; 76,4 ; 76,6mm
Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
Pro 1700 je to pr. 82 ; 82,2 ; 82,4 ; 82,6mm

Kliky jsou:
pro 1200 a 1300 zdvih je 66mm
pro 1500 a 1600 a 1700 je zdvih 80mm

Napsal: čtv zář 30, 2010 20:58
od Cory
Štěpán Getsko píše:Pro 1700 je to pr. 82 ; 82,2 ; 82,4 ; 82,6mm
a 82,8mm??? take piesty mam doma.

Napsal: pát říj 01, 2010 06:08
od Luděk Musil
Štěpán Getsko píše:Stáhni si z bloku těch 1,5 - 2mm.
Doplnil bych o informaci, že:
Blok 1,2 a 1,3 má nedoběh pístů 0 mm
Blok 1,5 a 1,6 ná nedoběh pístů 1,9 mm
Blok 1,7 má nedoběh pístů 0,9 mm
:oops: tedy jestli si to dobře pamatuju - to víte ... lidi nad :hrob: .L.

Napsal: pát říj 01, 2010 21:30
od ger007
Štěpán Getsko píše:Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
mam pocit ze pri 1300 / 1600 su vybrusy po 0,4

Napsal: pát říj 01, 2010 21:39
od Dusan
Dufam ze pocitas stym ze nad kompresny pomer 9,5 co ma napr 1700 pripadne decentne upraveny 1500,1600 budes potrebovat iny rozdelovac res krivku predstihu a to znamena mot brzdu + nove zapalovanie napr IMOsoft. Bez brzdy je skoda sa do toho pustat... nad 10,5 to uz zacina byt dost zaujimave

Napsal: pát říj 01, 2010 22:39
od jackal
Ani neříkej,zatím koukám samej problém.Zkusíme to na běžné zapalování a uvidí se. S Favoritem jsem jezdil v pohodě i na kompresi 12,3 a zapalování s rozdělovačem série.Nějak to vykoumáme.

Napsal: sob říj 02, 2010 13:02
od Štěpán
ger007 píše:
Štěpán Getsko píše:Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
mam pocit ze pri 1300 / 1600 su vybrusy po 0,4
Cituju z dílenské příručky pro vozy VAZ:

Je-li maximální hodnota vůle větší než 0,15mm, válce se vysoustruží a vyhonují na rozměr pístu pro opravy ( zvětšený o 0,2; 0,4; 0,6mm ) s respektováním montážní vůle 0,05 - 0,07mm mezi pístem a válcem.

Jinak rozměry +0,7; +0,8 nebo +1mm nad standartní rozměr není stanoveno od výrobce. Je to druhovýroba. Tím ale nechci tvrdit, že to nebude fungovat. Jen tvrdím, že od výrobce je to +0,2; +0,4; +0,6mm.
Já třeba mám doma písty a pístní kroužky pro motor 2105 s rozměrem 79,7mm

Pokud je někdo chce, tak nabízím celou sadu za 2 000,-Kč :wink:

Napsal: sob říj 02, 2010 13:15
od Cory
A ja mam doma piesty 82,8mm a tiez su na predaj...spou s kruzkami, piestnymi capmi a poistkami (a navodom :) ). Takze ak by niekto chcel.

Napsal: sob říj 02, 2010 13:16
od ger007
Štěpán Getsko píše:5 s rozměrem 79,7mm
tie iste mi "behaju" v motore od vyrobcu MAHLE

Napsal: ned říj 03, 2010 18:14
od jackal
Potřebuju informace o vačce,jaké jsou nejlepší stupně atd... Potřebuju aby to točilo kolem 8000,tak abych to netahal nějakou zbytečně nízkou vačkou.Jediná zkušenost je ze škodovek a tam je potřeba 300 až 320 stupňů. Popřípadě koupím ostrou vačku,jinak to budeme dělat ze sériovky.

Napsal: pon říj 04, 2010 13:02
od ger007
daj si 312° ta toci az do 10500 :D

myslim ze ked sa pozres na http://www.wolfmotor.hu/ tak tam ziskas prehlad o vackach

Napsal: pon říj 04, 2010 13:19
od Marek
Pánové - motor 1600 s vrtáním 79 mm lze v pohodě přebrousit až na 82,4 mm (vyzkoušeno), což koresponduje s prvním výbrusem motoru 1700.

Nadrozměry vrtání nejsou u všech motorů po dvou desetinách (jak tu někdo mylně uvedl), je to jinak:

Motory 1200 a 1500 s jmenovitým vrtáním 76 mm mají první výbrus 76,2 mm, druhý výbrus 76,4 mm a třetí výbrus 76,6 mm.
Motory 1300 a 1600 s jmenovitým vrtáním 79 mm mají první výbrus 79,4 mm, druhý výbrus 79,7 mm a třetí výbrus 80,0 mm. Stejně je to u motoru 1700 s jmenovitým vrtáním 82 mm.


Souhlasím s tím, že hlavu bych nesnižoval. Snížením hlavy se zeslabuje její dosedací plocha, dále se mění tvar kompresního prostoru a antidetonační mezera, čímž pak vyvstává obrovský problém s odladěním motoru na předstihu (detonační klepání poškozuje motor!!!). Motory se zdvihem 80 mm mají nedoběh pístů v HÚ 1,9 mm, takže blok lze snížit až o tuto hodnotu (případně i víc, čímž písty získají nepatrný přeběh, ale to nedoporučuji u sériových pístů - hrozí propálení bočního vedení mezi dnem a prvním kroužkem).

Při snížení bloku o 1,9 mm (technické maximum) a současném použití hlavy z motoru 1700i se dosahuje kompresního poměru 10,4 - 10,8:1 (dle typu motoru), což osobně považuju za maximum, při kterém lze v amatérských podmínkách odladit křivku odstředivé regulace předstihu.

Dva karburátory z Favorita je nesmysl jako prase, který pouze zvýší spotřebu na dvojnásobek a výsledný výkonový efekt je téměř nulový. Množství směsi nasáté do motoru je limitováno časováním rozvodu a zdvihem ventilů, tudíž karburátorem bych se zabýval až nakonec.

Alfou a omegou správného chodu motoru, spotřeby a životnosti je okamžik zapálení, tedy předstih. Při tak drastických úpravách kompresního poměru je jasné, že odladit regulaci předstihu bude nejnáročnější fází úprav motoru. Pokud toto neumíš, do úprav motoru se ani nepouštěj, protože to budou vyhozené peníze.

Napsal: pon říj 04, 2010 15:23
od Štěpán
Marek píše: Nadrozměry vrtání nejsou u všech motorů po dvou desetinách (jak tu někdo mylně uvedl), je to jinak:

Motory 1200 a 1500 s jmenovitým vrtáním 76 mm mají první výbrus 76,2 mm, druhý výbrus 76,4 mm a třetí výbrus 76,6 mm.
Motory 1300 a 1600 s jmenovitým vrtáním 79 mm mají první výbrus 79,4 mm, druhý výbrus 79,7 mm a třetí výbrus 80,0 mm.
S tímto tvrzením si dovolím nesouhlasit. Odstupňování po 0,2mm je uvedeno v "Příručka k opravám". Tato bichle je překlad z ruského originálu vydana v roce 1981v Moskvě. Dokonce i tento překlad byl vytištěn v Rusku nakladatelstvím Vněštorgizdat. Číslo díla: Izd. Nomer 7616A - Avtamabili VAZ-2101, VAZ-21011, VAZ-2102

Napsal: pon říj 04, 2010 16:52
od Marek
Tak je to špatně!!! Tůma uvádí to, co tu píšu já a i dle katalogu ND je odstupňování shodné s Tůmou, tj. se mnou. Tak se s tím jednoduše smiř a je to :-D.

V originál knížkách toho nakecají, až hanba. Například u převodovky 2105/2107 originální literatura celé roky hrdě udává, že převodový poměr první rychlosti je 3,667:1. Ale my už dávno víme, že je to nesmysl (Ivan u stolu se uklepl na sčotu), neboť správně je 3,442:1. Takže i ten Tvůj zaručený údaj z originál bichle je kravina, věř mi :wink:. Ohledně motorů LADA se opravdu nemýlím (to už bys ostatně mohl vědět za ty roky, co se známe).

Napsal: pon říj 04, 2010 18:19
od Štěpán
Chceš Marku říct, že stručnej Tůma je pravdivější, než podrobná literatura přímo od výrobce? :D

Edit:
Jedna literatura uvádí pro písty 76 a 79 odstupňování po 0,2mm a druhá pro pr.76mm po 0,2mm a pro pr. 79mm - 79,4mm; 79,7mm; 80mm.
Obědvě jsou překlady z originálu z ruštiny.