Teď řeším něco podobnýho, od katu dozadu všechno nový a bouchá to a prdí stejně jak předtím, pokus o nápravu jeden - vyšel, ale jen na 60 km Utíká to ve spoji zadní - střední, ten tmel asi bude jediný řešení, takže už jsi to aplikoval a pomohlo?
Hele ty měděný matky, nevytvoří se tam korozivní článek?
rezonující katalyzátor
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ty měděný matky tam patří, i ty původní jsou - jenže jsou nízký a šteft uvnitř je sice ok, ale nad nima je K.O. Pak na to nasadíš golu, zabereš, ono to nejde, zabereš víc, a ono se to utrhne.
Měď má několikrát větší roztažnost než ocel, navíc ale teplem nepraská, takže když se to správně dotáhne, napne se závit a teplem se to samo nepovolí.
Ten tmel už mám druhou tubu, neb napřed jsem vařil příruby - napřed přední díl, pak zadní díl, několikrát rozebráno, pokaždé se tmel musí dát novej. Celkově ano, tmel se osvědčil.
Vysoký měděný matky má i starej žigulík, osvědčená to technologie
Jedna mě stála myslím 9.50, ještě jich mám 7, jsem matkovej magnát a vůbec mi už nehrabe
Měď má několikrát větší roztažnost než ocel, navíc ale teplem nepraská, takže když se to správně dotáhne, napne se závit a teplem se to samo nepovolí.
Ten tmel už mám druhou tubu, neb napřed jsem vařil příruby - napřed přední díl, pak zadní díl, několikrát rozebráno, pokaždé se tmel musí dát novej. Celkově ano, tmel se osvědčil.
Vysoký měděný matky má i starej žigulík, osvědčená to technologie
Jedna mě stála myslím 9.50, ještě jich mám 7, jsem matkovej magnát a vůbec mi už nehrabe
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
přidám svoji zkušenost s trháním zarezlých šroubů - většinou požívané první nářadí na povolení zarezlého závitu, jako je gola s ráčnou, je téměř jistota utržení. Ráčna má velkou páku vzhledem k pevnosti M8 i M10.
Nejprve je třeba, pořádně závit prohlédnout a očistit (pokud to jde). Jestli si myslím, že jej zkusím bez dalšího povolit a nemám v ruce cit, vezmu ráčnu tak v polovině délky a zkusím nepatrně povolit, nebo i utáhnout. Nejde-li ani sem ani tam, vezmu dvě malá kladívka (nebo něco obdobného) a údery na matičku proti sobě jdoucími i z různých stran ji tzv. domluvím. Na zarezlé závity výfuků (hlavně paroží) následně nakapu vodu (ne olej, ten zadírá zplodiny rezu) a znovu poklepu matičky. Znovu namočím vodou a zkusím povolit. Tak opakuji, dokud nepovolí.
Pokud se závit uvolní a matička v závitu tuhne, dál v povolování nepokračuju, ale naopak ji zpátky jemně utáhnu, očistím kartáčem a zase namočím vodou a zkusím povolit, dokud nezačne v závitu opět tuhnout. Střídavě kousek utáhnu a povolím. Když je závit dlouhý, pomůže mu (pokud je místo), protočení závitovým očkem. Chce to trpělivost, ne sílu.
Pokud je přečnívající závit příliš dlouhý, nebo úplně zrezlý, jednoduše jej flexou (pilkou) uříznu. Teplo při řezání závitu mnohdy uvolní rez a pak jde matička lépe povolit. Někdy je dobré zkusit povolovat ihned po zastavení motoru (jako u L sondy). Na M8 a M10 stačí i trochu tepla např. z opalovací pistole a pak schladit vodou, poklepat, namočit vodou a musí povolit. Nejhorší je nastříkat zarezlý spoj konkorem a když to nejde, zabrat chlapskou silou.
Nejprve je třeba, pořádně závit prohlédnout a očistit (pokud to jde). Jestli si myslím, že jej zkusím bez dalšího povolit a nemám v ruce cit, vezmu ráčnu tak v polovině délky a zkusím nepatrně povolit, nebo i utáhnout. Nejde-li ani sem ani tam, vezmu dvě malá kladívka (nebo něco obdobného) a údery na matičku proti sobě jdoucími i z různých stran ji tzv. domluvím. Na zarezlé závity výfuků (hlavně paroží) následně nakapu vodu (ne olej, ten zadírá zplodiny rezu) a znovu poklepu matičky. Znovu namočím vodou a zkusím povolit. Tak opakuji, dokud nepovolí.
Pokud se závit uvolní a matička v závitu tuhne, dál v povolování nepokračuju, ale naopak ji zpátky jemně utáhnu, očistím kartáčem a zase namočím vodou a zkusím povolit, dokud nezačne v závitu opět tuhnout. Střídavě kousek utáhnu a povolím. Když je závit dlouhý, pomůže mu (pokud je místo), protočení závitovým očkem. Chce to trpělivost, ne sílu.
Pokud je přečnívající závit příliš dlouhý, nebo úplně zrezlý, jednoduše jej flexou (pilkou) uříznu. Teplo při řezání závitu mnohdy uvolní rez a pak jde matička lépe povolit. Někdy je dobré zkusit povolovat ihned po zastavení motoru (jako u L sondy). Na M8 a M10 stačí i trochu tepla např. z opalovací pistole a pak schladit vodou, poklepat, namočit vodou a musí povolit. Nejhorší je nastříkat zarezlý spoj konkorem a když to nejde, zabrat chlapskou silou.
vyzkoušeno mnohokráte a stále jsem se nepoučil...vintera píše:Nejhorší je nastříkat zarezlý spoj konkorem a když to nejde, zabrat chlapskou silou.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
na zcela zarezlou matičku a přístupnou pro flexu stačí z jedné strany plochu matky zpudka odbrousit a hned 6stihraným oříškem povolit. Matka se značně ohřeje včetně různých letitých patlanin, které stejně jejímu zareznutí nezabránily a jde velmi snadno povolit.
Jinak, na klasických dnešních strojích lze spoj většinou nahradit, ale např. při rozebírání starých strojů, jejichž součásti nelze nahradit, nebo pro ztrátu originality, je trpělivost většinou jediným způsobem.
Jinak, na klasických dnešních strojích lze spoj většinou nahradit, ale např. při rozebírání starých strojů, jejichž součásti nelze nahradit, nebo pro ztrátu originality, je trpělivost většinou jediným způsobem.