Stránka 2 z 4

Napsal: čtv zář 09, 2010 22:13
od peet2101
amiricas píše:Co by jste mi doporučili
Domluvit si s Corym dovoz bezkontaktu z UA. Zapojíš a jedeš, je tam krabička s elektronikou, kabeláž, rozdělovač a cívka, pokud vím čidlo je tam jedno uvnitř rozdělovače.

Napsal: pát zář 10, 2010 14:05
od JmJ
Toz kladicky u VAZu potkas bud

"kladivko" - mechanicky prerusovac, nastaveni zapalovani se meni behem casu docela vyrazne, protoze se opotrebovavaji mechanicke soucasky a meni se tak uricte vzdalenosti a uhly

"bezkontakt" - misto kladivka je bezkontaktni sonda reagujici na hranu "kov - nekov". signalem ze sondy se ridi zapalovani, ktere je elektronicky reseno chytreji nez to u kladivka. dava lepsi jiskru a dava stejnou jiskru v nizkych i vysokych otackach. nastaveni bezkontaktku se s prubehem casu meni jen minimalne.

"zapalovaci blok" - maji aute se vstrikem, k rizeni je potreba elektronika ze vstriku a cidlo polohy klikovy. blok ma dve civky, haze jiskru zaroven do dvou valcu, jiskra je stejne dobra nebo lepsi nez u bezkontaktu, o rizeni zapalovani se stara ridici jednotka.

bezkontakt snadno das do auta kde bylo kladivko. jedna se o zcela vratnou operaci. sel bych touto cestou.

Napsal: pon zář 13, 2010 10:41
od amiricas
dnes ráno jsem se utvrdil. Půjdu do bezkontaktu! už jsem si ho dneska sehnal přes známého a nejpozději v pátek ho budu montovat. Páč mě sere ráno rozebírat rozdělovač a drbat kontakty :('

Napsal: pon zář 13, 2010 10:59
od MartasBrno
Co máš s kontakty? A jak často je čistíš? Já u sebe zaznamenal zasvinění od oleje, asi přemazáním. Auto mělo trochu problém jet v nízkých otáčkách, občas zapalování nezapálilo. Po vyčištění a chvíli ježdění je to docela OK. Očekávám ale, že pouhá výměna kladívka a dobré seřízení musí pomoci. Jinak, kdybych neměl hledět na historickou původnost, chtěl bych bezkontakt taky ;-)

Napsal: úte zář 14, 2010 10:42
od amiricas
tak můj poslední příspěvek s odpovědí pro martase se neuložil ale nevadí. Provedl jsem si pár měření a zjistil jsem že mi to dělá problémy jen když je chladnější a vlhké ráno tudíš jsem si odvodil že se mi tahle vlhkost musela dostat do rozdělovače a ten pak sice jede háže jiskru ale nejspíš tam kam nemá. Jinak kontakty čistím cca 1-2 za rok. Hlavně teda na zimu.

Napsal: úte zář 14, 2010 11:20
od MartasBrno
Bezkontakt tě ale nezbaví rozdělovače! Ten tě zbaví jen kladívka. Rozdělovač, tak jak je běžný na ladách ti zůstane, takže nutnosti držet jej v čistotě zvenku i zevnitř se nezbavíš. Stejně tak kabeláže. Ty problémy co popisuješ řeší jedině kompaktní zapalovací modul ala š felicia. Nebo zapalovací modul z íčkové lady. Ten ale taky není zadarmo a musíš ho uřídit, jak je popsáno výše. Ale jestli už bezkontakt máš, tak je věc vyřešená :wink:

Napsal: úte zář 14, 2010 11:46
od JmJ
MartasBrno píše:Bezkontakt tě ale nezbaví rozdělovače! Ten tě zbaví jen kladívka. Rozdělovač, tak jak je běžný na ladách ti zůstane, takže nutnosti držet jej v čistotě zvenku i zevnitř se nezbavíš. Stejně tak kabeláže. Ty problémy co popisuješ řeší jedině kompaktní zapalovací modul ala š felicia. Nebo zapalovací modul z íčkové lady. Ten ale taky není zadarmo a musíš ho uřídit, jak je popsáno výše. Ale jestli už bezkontakt máš, tak je věc vyřešená :wink:
tak rozdelovac bez kladivka se vnitrne zdaleka nemusi tak pucovat jako kladivko a venek zapalocaci soustavy se jednou zacas (po zimne treba) vyplalti opucovat dycky i u zapalovaciho bloku.

Napsal: úte zář 14, 2010 12:08
od vintera
amiricas, takhle mne zlobilo mé první žiguli, jak bylo vlhko, byl problém. Jednou v zimě jsem nemohl vůbec natočit motor, prskal, škubal a nic. Manželka startovala a já se pak díval potmě na motor. Kolem svíček a víčka rozdělovače hotový ohňostroj.

Víčko jsem vyčistil, osušil, z každé fajfky kleštěma sundal plechové krytí a navždy byl pokoj. Podotýkám, že motorový prostor nikdo přede mnou ani já nečistil od prachu. Na dalsích ladách již preventivně občas vše očistím a problém s plechem fajfky jsem měl jen jednou (fajfka byla pod plechem prasklá).

Napsal: úte zář 14, 2010 16:13
od peet2101
vintera píše:jak bylo vlhko, byl problém
Přesně to samé na mé 01. Nejednou sem zustal v bouřce trčet kvuli vodě v rozdělovači. Pomohla výměna kabelů, nastříkání kontaktsprejem a výroba kricího plechu na cívku.

Napsal: úte zář 14, 2010 17:10
od Saša
peet2101 píše: a výroba kricího plechu na cívku
Ano umístění indukčky za maskou proti díře není šťastné . Po podobné skušenosti jsem cívku přemístil vedle nádržek brzdovky od té doby je pokoj .

Napsal: stř zář 15, 2010 10:44
od amiricas
já mám cívku namontovanou nad levým kolem hned kousek pod baňkou pro odstřikovač a nikdy s ní problém nebyl, ale stejně občas se mi vlhkost prostě dostane do rozdělovače :( no a někdy mě zase zlobí špinavé (jakoby opálené kontakty) ale už vim co stím takže XD ale mohl by mi tu někdo odpovědět na mou otázku za skutečně bezkontaktní rozdělovač sníží spotřebu paliva jak všude udávají jako výhodu. počítám že to nebudou litry ale i tak by mě to zajímalo.

Napsal: stř zář 15, 2010 10:54
od MartasBrno
Musí odpovědět někdo kdo to zažil, já jen ze s vé intuice můžu říct do vzduchu, že pokud bylo původní kladívko v super stavu, tak nesníží nic, pokud bylo kladívko čert ví jaké a občas nepálilo nebo pálilo špatně, tak se úspora projeví. A jak psal JmJ, zvětší se interval údržby, což je komfort.

Napsal: stř zář 15, 2010 14:23
od JmJ
Spotrebu nesnizi, protoze to zacne lip jet a tak tomu zacnes vic nakladat :lol:

Rozhodne muzes mene pouzivat sytic a rozhodne to jede lepe v nizsich otackach tak muzes driv radit a rozhodne to tedy neco usetri, pokud s tim budes jezdit stejne jako si jezdil pred tim :-)

Kazdopadne pokud mas motor s mechanickou vrtuli ventilatoru, tak ji nahrad elektrickou, tim spotreba paliva klesne take. Zvlast, pokud jezdis kratsi cesty. Rychleji ohrejes motor a motoru to neubira vykon, takze opet jde mene pouzit sytic.

Co se sytice tyce, tak kombinace obojiho pro me znamenala to, ze krom par zimnich situaci jsem od domu za 2 roky nevyjizdel s plnym syticem. Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.

Napsal: stř zář 15, 2010 14:34
od Laďuša
JmJ píše: Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.
Tak to asi nebude jenom bezkontaktem, taky před odjezdem stahuju sytič a to ani nemam rádio :P

Napsal: stř zář 15, 2010 14:36
od JmJ
Laďuša píše:
JmJ píše: Start, pripoutat, postelovat zrkadelka/najit panel k radiu, stahnout sytic na 2/3 - 1/2 a jedem.
Tak to asi nebude jenom bezkontaktem, taky před odjezdem stahuju sytič a to ani nemam rádio :P
na 1.3 motoru s ozonem? :-)