Stránka 2 z 3

Napsal: úte srp 31, 2010 17:37
od Marťas
miro263 píše:Tak to by som bral skor UAZ
tarquin píše:mít cestovní rychlost 80 je pro nás min. tejden cesty navíc.


Na tohle, UAZ = značka ideál :D

Napsal: úte srp 31, 2010 19:38
od veliz
Mohu-li mluvit za svoji zánovní nivu, pak cestovní vlastnosti jsou tragické. Tedy pokud nepojedeš jen rovně a po ideální silnici. Největší problém vidím v tlumičích, které zřejmě s ohledem na velké neodpružené hmoty absolutně nestíhají. Na jakýchokliv nerovnostech se ozývají nepříjemné rázy, auto zle odskakuje, jede jinam než chci, čímž mi v zatáčce připravilo několik horkých chvilek, a to i při triviálních rychlostech 40 km/h. Jezdím sice denně, ale kratší vzdálenosti do 30 km, nejčastěji po okresních silnicích v okolí Prahy. Přitom na rychlost nemám vysoké požadavky, bohatě mi stačí po rovině 80 km/h, nejvíce jsem jel po kvalitní výpadovce z Prahy 90 km/h. Vyšší rychlost doporučuji jen dobrodružným povahám a delší cesty pouze jedincům s dobrou páteří.

Napsal: stř zář 01, 2010 09:05
od Tommel
Ja mam Nivu 1.6, odjezdila celej Tisovec ( auto ma značnou korozi a i tak to vydržela v pohodě ) ...cestovni rychlost byla ve dvouch lidech, sada MT pneu, nařadi, atd... 90-100km/h, dalnice 130km/h, spotřeba byla zhruba 11l. V zatačkach jsem problem nikde neměl, to nemam předni stabik a proti serii docela zvedle :lol: . Nevim proč by měl bejt na takovou cestu lepši UAZ, docela mně to překvapuje když jsme na Lada forum :lol:

Napsal: stř zář 01, 2010 09:11
od vik2
V Nive si clovek pripada jako v hlucnejsim žígu 2103
Ale v UAZu :shock: tam je pohodli na urovni aut z druhe valky. takovou dalku s nim jet. Docela bych si pral koukat na vas. Ja s Tomelem v Nivce a "Vy" v UAZu. Po par tis. km....

http://www.armybazar.eu/data/inzeraty/1 ... -2-jpg.jpg

Napsal: stř zář 01, 2010 09:20
od dvk
Stejně jako se Niva dá upravit, aby přeskákala ty šutry na tom videu, tak se dají i do UAZu dát lepší sedačky . )

Napsal: stř zář 01, 2010 09:29
od vik2
jen upozornim ze Niva byla vymyslena a koncipovana na provoz po ruskych venkovskych silnicich. Takze presne tam, kam chce jet!!!!

Idealne seriovka, bez uprav! (maximalne vyhodit stabik aby neskakala, a mozna mirne podlozit zadek pokud poveze naklad. A hlavne kvalitni gumy!)

ps: pustil sem to video,,, a nechapu proc bych musel Nivu upravovat aby to prejela :shock: staci kdyz za volantem nebude sedet vemeno.

Napsal: stř zář 01, 2010 09:53
od Luděk Musil
vik2 píše:staci kdyz za volantem nebude sedet vemeno
Dovolil bych si upozornit autora, resp. pisatele/dotazovatele, že příspěvek Vik2 nebyl myšlen osobně, pouze v obecné úrovni.
Jde o to, že každý máme nějakou praxi v řízení různých vozidel. To, co předvede řidič-expert s Nivou, nedokáže řidič-amatér. Já sám, přestože mám nalítáno v různých vozech řádově 500 kkm, bych asi s Nivou neprojel mělčí příkop - určitě bych zapadl ... čili v této terminologii a souvislostech ano - já jsem vemeno. L.

Jazdné vlastnosti ...

Napsal: čtv zář 02, 2010 11:19
od Paťo Zvolen
veliz píše:Mohu-li mluvit za svoji zánovní nivu, pak cestovní vlastnosti jsou tragické. Tedy pokud nepojedeš jen rovně a po ideální silnici. Největší problém vidím v tlumičích, které zřejmě s ohledem na velké neodpružené hmoty absolutně nestíhají. Na jakýchokliv nerovnostech se ozývají nepříjemné rázy, auto zle odskakuje, jede jinam než chci, čímž mi v zatáčce připravilo několik horkých chvilek, a to i při triviálních rychlostech 40 km/h. Jezdím sice denně, ale kratší vzdálenosti do 30 km, nejčastěji po okresních silnicích v okolí Prahy. Přitom na rychlost nemám vysoké požadavky, bohatě mi stačí po rovině 80 km/h, nejvíce jsem jel po kvalitní výpadovce z Prahy 90 km/h. Vyšší rychlost doporučuji jen dobrodružným povahám a delší cesty pouze jedincům s dobrou páteří.
Zdravím, ...

No nedalo mi, musím zareagovať. Ráno som po nočnom presune na MT dorazil z Romanie a nemám po 1200 km (cca 1000 cesta celkovo hore-dole) pocit, že by cestovné vlastnosti boli nejak dramatické, hlavne čo sa tlmičov týka. V predu som pred odjazdom menil povodné za plynovo-kvapalinové a vzadu mám z Nissana Terrano II. Cestovná rýchlosť hravo cez 100 km/hod bez nejakých dramatických sprievodných prejavov a to mám starú 15 -ročnú 1.6-ku.

Napsal: čtv zář 02, 2010 12:04
od Cory
Pozor, pokial sa nemylim, Veliz mal problem s geometriou kolies od kupy nove auta..tak preto moze mat zle skusenosti

Napsal: ned zář 05, 2010 21:14
od matelko
takztiez sa priklanam k Paťovi.. mam nivku na T3kach, zdvihnutu, bez predneho stabiku acestovna rychlost je v pohode cca 100km/h.. co sa zakrut tyka tiez to neni najhorsie a to mam este nejaku tu volu na riadeni :)

Napsal: pon zář 06, 2010 15:15
od dusan1488
jazdne vlastnosti ked si odmyslim hluk su na to ze je to cistokrvny off road dobre nemam z mojou Natasou problemi a v terene ma nikdy nesklamala

Napsal: sob zář 25, 2010 19:17
od veliz
Tak se musím nivě jako takové omluvit. Na vině špatných jízdních vlastností byly mizerné originální olejové tlumiče. Namontoval jsem lepší Monroe Adventure 4x4 a jízdní vlastnosti jsou v pořádku. Teď už mi zbývá "jenom" udělat něco s tím nevracejícím se řízením a budu s autem spokojen.

Napsal: ned zář 26, 2010 00:28
od Saša
Za nevracející se řízení bude moci nejspíš základní geometrie, nebo vada gum . Neb na "novém" autě nevěřím na špatné nastavení odklonu a příklonu rejdového "čepu" .
--------- Veliz ---------
Gumy jsou originál KAMA 185/75R16 a geometrie byla několikrát seřizovaná, naposledy v Lada Sadská. Vzhledem k tomu, že závada je závislá na teplotě (zastudena je to lepší, v horku či po ohřátí od motoru horší), si myslím, že na vině bude nějaký čep, ať už řízení či zavěšení kol. Řízení jde dost ztuha, ikdyž jsou zvednutá kola. Podle mě to bude chtít rozebrat a zjistit, který čep to způsobuje. To ale žádný záruční servis ( a měl jsem to ve třech) nebyl ochoten, neboť by to dalo moc práce. Jednodušší je propíchnout prachovky injekční stříkačkou a prohlásit, že to tak je v pořádku, že se řízení u nivy nemá vracet.
-------MartasBrno--------------
veliz napsal:
To ale žádný záruční servis ( a měl jsem to ve třech) nebyl ochoten, neboť by to dalo moc práce. Jednodušší je
pozvat si s sebou ČOIku na návštěvu servisu.
----------------------

Hele neprehanejte to s OFFtopic. debata ma byt o cestovnich vlastnotech. ne o spatnem servisu apod.

PS: na jedne fotce vyse je videt praskla vnitrni manzeta, doporucuju vymenit jinak kloub brzo zacne zlobit.

Napsal: pon zář 27, 2010 18:53
od veliz
Dík za upozornění, opravdu v té manžetě je dírka.

---------------vintera------------------
když je úplně suchá převodka řízení, tak jde také ztuha a nevrací se.
----------------
Jinak odhaduju ze Veliz ma servo. :lol:

Napsal: stř říj 20, 2010 18:48
od TomasNM
Pridam tiez trochu do mlyna.
Ked som svoju kupoval,mechanicky bola seriovka na klasikach 16" kolach.
Cestou som hned skusal,kolko to pojde po dialnici a GPS ukazovala 140kmh(pac tachometer nefunguje). Ziadny problem s ovladatelnostou som nezazil. Akurat pri tej "podlahe" to bolo citit na spotrebe = 20E/100km,ale to bol totalne rozstelovany predstih a karbec.
Najhorsie na Nive su vibracie od redukcnej prevodovky,ktorym sa neda nijako zabranit,iba zredukovat na unosnu mieru. Moja v seriovom stave mala vibracie minimalne,ale po zdvihnuti sa prejavil problem s klbom,ktory stale nie a nie umret a vibracie z neho sa prenasaju od 90kmh do celeho auta v dost velkej miere.