Stránka 2 z 3
Napsal: úte lis 08, 2005 09:49
od VaSek
Pátrač píše:Roman píše:Co sa tomu cudujete? Voda je predsa H2O. H je vodik, ten paradne bucha a O je kyslik, ten horenie podporuje.

Jo s tim se taky koketovalo pohon ponorek pomoci elektrolýzy rozklad vody na vodíka kyslík a jejich následné spalování v motoru a pohon ponorky pak tlakem páry.

Tento cyklus ma 0 nebo zapornou bilanci. Tj. ze energie co spotrebujes na rozklad vody bude vetsi nez energie ziskana spalovanim. Jinak jak uz jsem tu psal minule, prinos vstrikovani vody do saciho potrubi spociva v jednak v ochlazeni nasavene smesi, tim padem se do valce nasaje vetsi mnozstvi. Dale tim, ze voda jako kapalina je nestlacitelna a premenou na paru svuj objem zvetsi, dojde k razatnimu narustu spalovacich tlaku, zaroven vsak voda zvysuje antidetonacni schopnost paliva. Ma to i sve "ale" a to hlavne ve vyrazne zvysenem namahani motoru a korozivni ucinky. Jinak dalsi zajimavou alternativou je i jizda na ethyl alkohol pripadne smes ethyl a methyl akoholu ci primes ethyl alk. (lihu) do benzinu, kde na stejnem motoru bez vyraznejsich zmen lze dosahnout o 15-20% vyssiho vykonu. Lih ma velke vyparne teplo a tak zpusobi jeste vetsi ochlazeni nasavene smesi a zaroven ma vysoke oktanove cislo. Pri primesi do 15% neni potreba ani menit nastaveni karburatoru. Pri vyssim pomeru uz je potreba zmenit nastaveni na bohatsi smes, protoze lih neni tak vyzivny

ma mensi vyhrevnost. Urcite by bylo zajimave ostestovat toto na upravenych motorech, kde by mel byt prinos jeste patrnejsi (vyuzije se prizniveho vlivu lihu na oktanove cislo).
Napsal: úte lis 08, 2005 09:57
od Dancul
to pisete o tomto?
Napsal: úte lis 08, 2005 10:26
od Myso
nee, myslim ze hento je ten rusky zazrak na znizenie spotreby...
ale tak nejak by to mohlo vypadat...
s tou vodou to mnozstvo musi byt presne vypocitane...ked je toho vela tak to naopak nejde...
som si to oskusal v lete v brutalnom dazdi...
kamarat ktory si to s corollou vzdy soli a ja vedla seba, do kopca, radili sme co sme chceli a ne a ne to dostat cez 80...cestou spat uz neprsalo a isiel som na 5ke celu cestu 130-140 jak dabel(3 ludia na palube)
Napsal: úte lis 08, 2005 10:46
od Patrac
Myso píše:nee, myslim ze hento je ten rusky zazrak na znizenie spotreby...
ale tak nejak by to mohlo vypadat...
s tou vodou to mnozstvo musi byt presne vypocitane...ked je toho vela tak to naopak nejde...
som si to oskusal v lete v brutalnom dazdi...
kamarat ktory si to s corollou vzdy soli a ja vedla seba, do kopca, radili sme co sme chceli a ne a ne to dostat cez 80...cestou spat uz neprsalo a isiel som na 5ke celu cestu 130-140 jak dabel(3 ludia na palube)
Myso tohle "Je" opravdu asi to na tu vodu. To na snižení spotřeby myslím vypadá jinak ale každopádně dik za inspiraci podle tohodle by šla upravit ta Markova " přiruba" na LPG Psal ze to neni úplně ono to rozmělněni LPG do komor špatně to strhává a míchá tím i špatne pálí. V podstatě by tohle šlo použít místo toho co vymyslel marek i když i tady by se řešil stejný problém a to je právě nedostatečný průřez pro průchod LPG. Tady se jedná o tenké trysky a možná vstřikování je opravdu řízeno manuálně přímo z kabiny nezávisle na sešlápnutém pedálu. nebo třeba podle otáček. Jakmile přesáhne určitou míru, tak se sepne čerpadlo. problém je ale vymslet správné dávkování..

Napsal: úte lis 08, 2005 10:51
od Wolf
No, ja nevim, ale ja bych to spis videl jako vstrikovani odmereneho mnozstvi nekde v okoli saciho ventilu, aby nedochazelo ke kondenzaci vody na stenach saciho potrubi. W.
Napsal: úte lis 08, 2005 11:23
od Dancul
To cudo s nazvom UIS naozaj vstrekuje vodu do sacieho potrubia pod karburator. Mam nastahovanych par obrazkov z madarskych stranok a aj nejake origos ruske dokumenty k tomu zazraku.
Napsal: úte lis 08, 2005 11:26
od Patrac
sem s nima

Napsal: úte lis 08, 2005 11:29
od Dancul
OK tu je to:
Napsal: úte lis 08, 2005 11:29
od Dancul
pokracovanie:
Napsal: úte lis 08, 2005 11:42
od Dancul
a este tie v azbuke:
Napsal: úte lis 08, 2005 11:43
od Dancul
posledne:
Napsal: úte lis 08, 2005 11:52
od Myso
ok, a teraz mi to niekto v skratke vysvetlite, lebo pre mna je to iba kopa rozsyopaneho caju...bohuzial som generacia ktora po rusky ani hovno...
Napsal: úte lis 08, 2005 12:28
od Wolf
Nasel jsem k tomuto tematu clanek, i kdyz, pravda nepatri k nejcerstvejsim

, ale ta myslenka take neni nova

. W.
http://allbikes.wz.cz/prisavanivody.php
Napsal: úte lis 08, 2005 13:34
od trexxx
Ten test jsem četl taky,způsob a podmínky které byly použity jsou dost nevýhodné,podle mě to moc velkou vypovídací hodnotu nemá.....
Jinak ta podložka pod karburátor vypadá velmi zajímavě,bohužel ruštinu neovládám.....
Napsal: úte lis 08, 2005 14:21
od Patrac
trexxx píše:
Ten test jsem četl taky,způsob a podmínky které byly použity jsou dost nevýhodné,podle mě to moc velkou vypovídací hodnotu nemá.....
Jinak ta podložka pod karburátor vypadá velmi zajímavě,bohužel ruštinu neovládám.....
na podložku mám komplet výkres je shodná s plněnim LPG které ale ještě není úplně dotažené do konce. Má to ještě mouchy, které se budu snažit během zimy s Markem odchytat. Proto zatím v sekci pro sponzory podložka ještě není.