Stránka 2 z 9

Napsal: stř čer 23, 2010 20:40
od Křečík Barbuška
Nejspíše to bude tedy Ozon. Možná by stálo za to aby jsi to konečně trošku vyfotil a my ti pak mohli říct co a kam zapojit a jak poznat jestli to chodí, jak poznat závadu atd. . V případě Ozonu by ti hodně pomohla literatůra, v kšeftech s veteší jistě nalezneš, tam jest vše popsáno. Knihy mají většinou v Názvu Lada, VAZ ... , autor Vlastislav Tůma. Též i nějaký Slovák napsal podobnou knihu, ale na jméno si již nevzpomínám. Mrkni též do knihovny na www.ladaklub.com , základní velice stručné brožurky tam najdeš a jsou dostupné i nečlenům. Také je tu někde určitě téma pojednávající o ekonomizeru, což je právě ta bižuterie kolem karbu.

Napsal: stř čer 23, 2010 20:51
od TomasNM

Napsal: čtv čer 24, 2010 13:19
od astero
Je to Ozon, sroub mnozstva zmesi bude najskor v plastovom omezovaci, kvoli emisiam, bohatost je voci tomu prvemu v uhle o 45°. Fotka IMAG0272.jpg na to cumi, vlavo od krajnej hadicky v tej trubke je schovany sroub mnozstva zmesi, na pravo od neho, pri hadicke co Ti vedie asi k rozdelovacu je bohatost. Hned NETOCIT! Najprv prekontroluj sviecky a nastavenie rozdelovaca. Vyber sitko karburatora a precisti. Chcelo by to skontrolovat i hladinu v komore, ale na to teraz prd. Srouby dotiahni na doraz, bohatost povol o 3,5otacky, mnozstvo o 4,5. Nastartuj, ohrej motor a mnozstvom nastav otacky na 900ot/min, bohatostou nastav aby sa to nedusilo. Toto sa Ti ale asi nepodari, a budes mat problem s pneumatickym ovladanim volnobehu. Je tam membranka, na nej dekel s hadickou, v nej musi byt podtlak, inak bude volnobeh uskrteny. Ak Ti to na sytici ide a bez neho nie, tak to asi bude ono.

Napsal: čtv čer 24, 2010 14:17
od TomasNM
Dik za detailny popis. Neskor to vyskusam. Teraz sa v tom rypat nebudem,pac zajtra idem na prepis a keby sa cosi pokazilo,bolo by to zle. Potom "moze". Kazdopadne vcera som to trochu posteloval a ide to celkom ok. pohol som aj rozdelovac a uz je z toho zrazu ine auto. Chyta na brnk aj za studena bez sytica. Sytic asi bude este treba doladit,lebo s nim to ide horsie,co sa da predpokladat,ak neotvara vzduchovu klapku,iba zatvara tu syticovu.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: čtv led 22, 2015 10:30
od anonym022
Mam podobny problem kupil som si 1200 a nemozem ist s nu na EK a prepis lebo nechce naskocit,a ked naskoci tak za chvilku zdechne.Karburator je tam z nejakymi koncovkami na kable ale ziadne su tam neni pripojene.ako to spojazdnit aby som to mohol ptepisat,aby to bolo pojazdne.

Karburator zapalovnia

Napsal: úte úno 03, 2015 08:28
od lani
Dobry den. Kupil som staru nivu do lesa. Dal som tam karburator, kedze nemala vlastny zo š120. Motor naskoci, ale drzi velmi vysoky volnobeh a nejde ho dat dole. Vzdusnik odtoceny na 4ot. Zmes som odtocil na 6 ot, ale v zatazi v nizsich otackach kapala. Vo vysokych sla dobre. Odtocil som takmer na sami kraj a uz ide lepsie aj v nizkych ot pri zatazi, ale neni to ono. Klapka 1 komory je uplne uzavreta a volnobeh 2500 ot. Co s tym. Mam rozne trysky a vzdusniky, aky priemer by bolo najvhodnejsie tam dat? Na rozdelovaci nevydim ziaden podtlak, ani membranku ani nic. Nivy ho nemali ci ako?

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: úte úno 03, 2015 12:54
od Cory
Tak si to napisal, ze neviem, ci niva nemala karburator vobec, tak si tam dal zo 120ky, alebo mala zo 120ky a dal si tam taky ako ma byt..ak ide o prvy pripad, nic neskusaj a zozen to co tam patri.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: úte úno 03, 2015 15:26
od lani
Nemala ziadny a nemam nikoho nablizku kto by mal. Len nejake vraky po slovensku co som pozeral, ale aj to niektori predavaju len vcelku s motorom, tak preto zo 120. Sedi tam na vlas. Podarilo sa mi ho zrovna odladit. Ide krasne za plynom s vykonom. Len stale ten volnobeh. Drzi sa na 1800 a zadno ho dat dole.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: úte úno 03, 2015 16:41
od Majo
neviem aky karburator sa steluje tak, ze ked znizit volnobeh tak sroub "odtacas". Jedine take starodavne co nemaju obtokovy kanalik okolo klapky a sroub steluje samotnu klapku(a pozor nemylit si to so sroubikmi, ktore nastavuju vlasovy doraz klapky aby sa klapka nezadrhavala). Volnobezny sroub treba zakrucat a tym sa volnobeh znizuje a az ked je volnobeh spravny, da sa ladit bohatost zmesi.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: úte úno 03, 2015 17:06
od lani
To je ten problem, ze ked je zatoceny na doraz mam tych 1800 ked ottocim 2500. Karburator cisteny pretesneny, spravna hladina v plavaku, el. mag. ventil cisty v poriadku. Tak co etse skusit?

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: úte úno 03, 2015 17:44
od Majo
vyplnit si bydlisko a mozno sa niekto ozve ze ma v okoli...

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: stř úno 04, 2015 16:58
od TomasNM
Karbec z mensieho objemu nedoporucujem. Straca to rapidne vykon.
Volakedy davno som to riesil na Audi 80,kde som na 16ku dal karbik zo S120.
Ziadna slava.
Zvyseny volnobeh moze byt aj predstihom,ja som ho mal na Nive riadne stiahnuty(X stupnov pred HU).
Tiez vysoky volnobeh,ale aspon to malo tah. Ked som nastavil predstih na normal a karbec podla EK,tak sa to nechcelo vystverat do kopca po ceste.

Re: Karburator zapalovnia

Napsal: stř úno 04, 2015 17:03
od TomasNM
lani píše:Na rozdelovaci nevydim ziaden podtlak, ani membranku ani nic. Nivy ho nemali ci ako?
Pokial sa nemylim,tak rozdelovace boli 2 typy. Jeden typ mal podtlakovu membranu na riadenie predstihu,ine mali namiesto nej iba excentrove kolecko,ktorym sa ovladal predstih. To bolo akoze na nastavenie oktanov benzinu,aby motor neklepal,pac v ZSSR bol nekvalitny benzin.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: čtv úno 05, 2015 18:15
od lani
Rozdelovac ma ako keby malu cca 6mm vystrcenu zablendovanu asi 3mm rurku, na ktorej je z boku dierka. Ta dierka je prekryta plieskom. Ta mala rurka ma zmiatla, ze ci to nema nejaku membranu, alebo piestik vo vnutri rozdelovaca.
A este ma mosadzne koliesko na boku rozdelovaca so znackami. To bude asi to co si pisal to excentrove koliesko. Nevies kolky to moze byt rok? Dufam, aspon, ze to ma dynamicky nastavitelny predzapal.

Re: Karburator Niva 1,6

Napsal: čtv úno 05, 2015 18:20
od TomasNM
Ak je tam kolecko s ryskami,tak to nemapodtlakovy regulator.
Mozno tam su excentricke zavazia vnutri,ktore reguluju predstih s otackami.
Ved sa pozri dovnutra...