tažko sa zaraďuje
Moderátor: Moderátoři
Mě jde v zimě taky jednička a dvojka ztuha, ale jen při teplotách menších než cca 5°C. Se starým opotřebovaným olejem to nedělalo tak moc, po výměně za čerstvý PP90 to bylo citelné. Dá se na to ale zvyknout, nejlepší trochu zatlačit jakoby čtyřku a pak zařadit jedničku. Dvojka mi v mrazech pod -5°C první kilometr skoro nejde zařadit, ale opět je na to finta - mírně vyšlápnout spojku při současném tlačení páky do dvojky. Pak tam spadne sama. Zpátečka jde jak všechny zpátečky na všech autech, vpohodě ale samozřejmě ne tak hladce jako rychlosti dopředu. Když je tepleji jak 5°C, jde všechno hladce a ani jinak převodovka nehučí a vypadá zdravá, takže to neřeším.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
že by řešení ???
Když selžou všechny postupy a rady, tak co český člověk udělá ?
No začne studovat dostupnou literaturu a zjistí:
literatura - "ÚDRŽBA A OPRAVY AUTOMOBILŮ" vydání druhé, nezměněné autor Ing. Vlastislav Tůma PRAHA 1978
K věci:
strana 120, poslední odstavec - cituji: "Netěsní-li hlavní válec spojky může být příčinou značný rozdíl v průměru ucpávky a pístu, takže se ucpávka deformuje na vnějším průměru a nedoléhá těsně ke stěnám válce - projeví se obtížným řazením a poklesem hladiny kapaliny ve vyrovnávací nádržce. Vyměníme ucpávku, případně i válec."
dále strana 121,
"Značný rozdíl průměru ucpávky a pístu, tj. netěsné dosedání prachovky k pístnici, může vést k unikání kapaliny z pracovního válce spojky. Projeví se to obtížným řazením a poklesem hladiny ve vyrovnávací nádržce. Poškozené díly vyměníme."
Toť Tůma
Po deseti letech jsem byl nucen opravit hydraulickou část ovládání spojky z důvodu úniku brzdové kapaliny. Vyměnil jsem pryžové těsnění v hlavním i pracovním spojkovém válci, pečlivě odvzdušnil a ejhle ono to řadí mnohem lépe...
Jak jsem zjistil, tak pravidelná výměna brzdovky se vyplatí - ani v brzdách, ani ve spojce není koroze a nic se nezadírá.
No začne studovat dostupnou literaturu a zjistí:
literatura - "ÚDRŽBA A OPRAVY AUTOMOBILŮ" vydání druhé, nezměněné autor Ing. Vlastislav Tůma PRAHA 1978
K věci:
strana 120, poslední odstavec - cituji: "Netěsní-li hlavní válec spojky může být příčinou značný rozdíl v průměru ucpávky a pístu, takže se ucpávka deformuje na vnějším průměru a nedoléhá těsně ke stěnám válce - projeví se obtížným řazením a poklesem hladiny kapaliny ve vyrovnávací nádržce. Vyměníme ucpávku, případně i válec."
dále strana 121,
"Značný rozdíl průměru ucpávky a pístu, tj. netěsné dosedání prachovky k pístnici, může vést k unikání kapaliny z pracovního válce spojky. Projeví se to obtížným řazením a poklesem hladiny ve vyrovnávací nádržce. Poškozené díly vyměníme."
Toť Tůma
Po deseti letech jsem byl nucen opravit hydraulickou část ovládání spojky z důvodu úniku brzdové kapaliny. Vyměnil jsem pryžové těsnění v hlavním i pracovním spojkovém válci, pečlivě odvzdušnil a ejhle ono to řadí mnohem lépe...
Jak jsem zjistil, tak pravidelná výměna brzdovky se vyplatí - ani v brzdách, ani ve spojce není koroze a nic se nezadírá.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Ale v tutom případě se o závadu hydrauliky nejedná . Závada na hydraulice spojky která způsobí že spojka pořádně nevystavuje (unáší) a tím jdou špatně řadit rychlosti se dá odhalit za několik sekund a to zařazením zpátečky . Když jde přes zuby je jasné že nevystavuje ůplně spojka . Může to mít i příčinu ve váznutí spojkové lamely v drážkované hřídeli převodovky (neposoůvá se lehce).
Pokud jde zpátečka řadit normálně jde téměř vždy (velmi často) o špatný olej nebo výjmečně synchrony .
Pokud jde zpátečka řadit normálně jde téměř vždy (velmi často) o špatný olej nebo výjmečně synchrony .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
Mám dotaz, 2103ka stála rok a půl v garáži a po snaze s ní vyjet se vyskytl problém při řazení zpátečky. 1ka, 2ka, možná i vyšší stupně jdou krásně, ale zpátečka jde přes zuby a nejde vůbec zařadit. V čem by mohl být problém? Ve spojkovém válci,odvzdušnění, starý olej v převodovce, v převodovce samé?
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát kvě 14, 2010 11:29
- Bydliště: Otrokovice
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Může být a nemusí. Může být vadná i spojka samotná, třeba nadmíru zvlněná lamela, po nějakém přehřátí. Ještě tam je oblíbená vypínací páka, s tou umí poradit Saša a někteří další...
Každopádně začít od ovládání je nasnadě. Někde v literatuře je snad psanej zdvih tyčky do té páky, kterej bys měl ověřit, jestli tak chodí.
A taky by měl být správně seřízenej volnej chod pedálu spojky. Ten se nastaví tak, že se odpojí vratná pružina páky, povolí se matice na tlačné tyčce, vůle se nastaví na nulu a pak se povolí o 3 a 1/3 otáčky, zajistí a připojí pružina. To je jediná věc, kterou umím .
Každopádně začít od ovládání je nasnadě. Někde v literatuře je snad psanej zdvih tyčky do té páky, kterej bys měl ověřit, jestli tak chodí.
A taky by měl být správně seřízenej volnej chod pedálu spojky. Ten se nastaví tak, že se odpojí vratná pružina páky, povolí se matice na tlačné tyčce, vůle se nastaví na nulu a pak se povolí o 3 a 1/3 otáčky, zajistí a připojí pružina. To je jediná věc, kterou umím .
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
No to je sice logické, ale u mě to nefungovalo.Saša píše:Ale v tutom případě se o závadu hydrauliky nejedná . Závada na hydraulice spojky která způsobí že spojka pořádně nevystavuje (unáší) a tím jdou špatně řadit rychlosti se dá odhalit za několik sekund a to zařazením zpátečky . Když jde přes zuby je jasné že nevystavuje ůplně spojka . Může to mít i příčinu ve váznutí spojkové lamely v drážkované hřídeli převodovky (neposoůvá se lehce).
Pokud jde zpátečka řadit normálně jde téměř vždy (velmi často) o špatný olej nebo výjmečně synchrony .
Zpátečka mi šla řadit bez problémů, ale jednička néé. Po opravě hydraulické části spojky je to mnohem lepší. Stále to s tou jedničkou není ideál.
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Re: tažko sa zaraďuje
Když se tu sbírají zkušenosti, tak přidám svou.
V teplotách pod cca 5°C jde zařadit samozřejmě všechno hůř, někdy jakoby jednička ne zcela docvakla, ale jen hodně hodně výjimečně tam není. Ale občas se mi stává, že nejde vyřadit, resp. jde, ale velkou silou. Na to by dle Tumy myslim mělo pomoci opilování hran řadících tyčí, ale na to jsem zapomněl, když jsem převodovku přeložiskovával... Jinak zpravidla první někdy i druhé přeřazení z 1 na 2 vyžaduje obrovskou sílu. Lze to ale řešit tím, že při řazení nahoru na dvojku na první pohled nelogicky použiju meziplyn a pak tam skočí sama. Prostě je asi olej moc hustej a synchron ho tak lehce nerozvíří. Za tepla normál.
Jinak je to 4kvalt 2101 a používám olej 80W-90H, jelikož tento splňuje specifikaci API GL-5, kterou výrobce do převodovky požaduje (výrobce taky plnil převodovku, převodku i rozvodovku jedním olejem). Řazení z je o něco lepší než s PP90.
Jinak úplně stejně se za studena v zimě chovala převodovka v rodinném formanu, takže jde asi o vlastnost starších převodovek a v nich použitých olejích.
V teplotách pod cca 5°C jde zařadit samozřejmě všechno hůř, někdy jakoby jednička ne zcela docvakla, ale jen hodně hodně výjimečně tam není. Ale občas se mi stává, že nejde vyřadit, resp. jde, ale velkou silou. Na to by dle Tumy myslim mělo pomoci opilování hran řadících tyčí, ale na to jsem zapomněl, když jsem převodovku přeložiskovával... Jinak zpravidla první někdy i druhé přeřazení z 1 na 2 vyžaduje obrovskou sílu. Lze to ale řešit tím, že při řazení nahoru na dvojku na první pohled nelogicky použiju meziplyn a pak tam skočí sama. Prostě je asi olej moc hustej a synchron ho tak lehce nerozvíří. Za tepla normál.
Jinak je to 4kvalt 2101 a používám olej 80W-90H, jelikož tento splňuje specifikaci API GL-5, kterou výrobce do převodovky požaduje (výrobce taky plnil převodovku, převodku i rozvodovku jedním olejem). Řazení z je o něco lepší než s PP90.
Jinak úplně stejně se za studena v zimě chovala převodovka v rodinném formanu, takže jde asi o vlastnost starších převodovek a v nich použitých olejích.
Re: tažko sa zaraďuje
Tak to musel lít hypoid úplně všude, protože jinak by odešla jak převodka, tak diferenciálVaňka píše:(výrobce taky plnil převodovku, převodku i rozvodovku jedním olejem).
Re: tažko sa zaraďuje
Ked sme pritom na 5Q co ma nalietane cez 100tis, mi nejde zlahka zaradit 2. Klasika pohnete sa s 1 treba zaradit 2 stlacim spojku zatlacim paku pocut ze sa roztocia kolesa v prevodovke ale dvojka tam nechce vojst hlavne ak nesedia otacky..cez zuby to nechodi tj nechrapsi... povedal by som ze to robi aj na 3 a 4 ale tam uz nieje taky velky rozdiel otacok tak to asi nieje tak citelne, 5 pri rovnomernom zatazeni pekne spieva ked budu loziska tak to rozhodim..len mi nejde do hlavy ta dvojka.... len neviem ci som pri skladani neposodil lamelu.... Nalial som tam osvedcenu PP90 ako som daval do 4Q.