Stránka 2 z 4

Napsal: pon kvě 31, 2010 12:07
od Teepee
Marek píše:U provozních kapalin je použitelnost v uzavřeném obalu zpravidla pět let od data výroby (plnění). To platí i pro oleje.
Brzdová kapalina Velvana má na obalu napsáno něco jako: Skladovatelnost v nenačnutých obalech XX měsíců od data výroby, vyznačeno na obalu. A skoro bych řekl, že je tam 24 měsíců, protože když jsem kupoval asi před měsícem kapalinu, byla vyrobená někdy loni v létě, což mi přišla stará, ale vlastně teprve v polovině skladovatelnosti. Mám jí doma, tak se nemůžu podívat.
Sid píše:Aj keď máš pod víčkom fóliu, nieje to aj tak úplne vzduchotesne uzavreté, tým pádom sa tam niečo vždy dostáva.
Nechápu, jak by se do vzduchotěsně uzavřeného obalu s dvojitým víčkem mohla dostávat vzdušná vlhkost. Asi i proto je tam uvedena skladovatelnost, nikoli lhůta použitelnosti. V autě je nádobka spojena s atmosférou, auto prochází změnami teplot = možnost rosení vnitřku nádobky a také se vlhkost vzduchu kolem auta mění. Zatímco piksla s kapalinou stojí někde na jednom místě - stálé podmínky, uzavřená.
Jozef Matuška píše:Toto všetko by som bral keby sme nedali zmerať aj starú kvapalinu cena udávaná v Kčs, v striebornej krabičke čo sa voľakedy vyrábala, farba kvapaliny tmavá žltá, nie ako teraz voda a predstavte si že tam aj po niekoľkých rokoch stánia bola hodnota varu 205. Takže môj úsudok je že balia bordel.
Proto kupuju Velvanu a ke značkám Cinol, Coyote a dalším netradičním mám trochu odstup. Proto jsem se ptal na značku použité kapaliny.

Napsal: pon kvě 31, 2010 12:08
od Sid
Toto čo si napísal Jozef je dosť zaujímavá vec. Že by aj u kvapaliny išla kvalita dole??

Napsal: pon kvě 31, 2010 12:50
od MartasBrno
hmm, tohle téma mne trošku zaujalo a narazil jsem na tenhle dokument http://www.army.cz/images/id_9001_10000/9262/018.pdf , který říká cosi o tom, že armáda ČR používá snad jen dvě kapaliny vyhovující DOT4, a to Syntol HD265 a TOTAL HBF4... Nenaznačuju nic, jen tak pro zajímavost...

Napsal: pon kvě 31, 2010 13:02
od Michal Pokorný
Ano , ano. V době mé ZVS se používala pouze Syntol HD 265. Oleje a maziva vše pouze značky Texaco.

Napsal: pon kvě 31, 2010 13:09
od Jozef Matuška
Sid píše:Toto čo si napísal Jozef je dosť zaujímavá vec. Že by aj u kvapaliny išla kvalita dole??
no podľa môjho nazoru určite áno nakoľko sme pri tom merani boli, preto ako som už aj písal kúpil som si aj keď drahšiu ale už aj na oko farba tmavšia od CASTROL. Treba asi ozaj radšej zainvestovať trochu viacej do kvalitnejšej značky.

Napsal: pon kvě 31, 2010 14:14
od Křečík Barbuška
Děkuji za názory, osobně se stále kloním k názoru, že potíž je v brzdovce.

LRRH, brzdy nebyly mokré, předcházející jízdou byly vyhřáté až až, navíc mokré brzdy nezpůsobí propad pedálu.

Puhi, žádné kolo nepřibržďuje, to vím naprosto přesně.

Teepee, brzdovka je od Sheronu, kupovaná v Kauflandu, máš bod :lol: .

JmJ neboj, motorem brzdím velice často, bez kvaltu nikdy nejezdím, ale proti zatáčce si z 90 km/h musím pomáhat občas i brzdami :lol: . A když se mi to stalo tak jsem se po navrácení funkce pedálu rozhodl pokračovat opatrně dál a pak jsem to pustil z hlavy, kdyby rupla hadice tak by mi to řekla kontrolka, no ne? :lol:

Jozef Matuška no vidíš a mne na STK před měsícem brzdovku neměřili, zvláštní. :)

Závěr jsem vyvodil takový, že kdyby mělo jít o vadu HBV tak by se snad projevovala stále, nebo aspoň častěji, takže jej prozatím vylučuji, byť jsem jej nedávno přegumičkovával. Zaměřím se spíše na tu brzdovku.
Tato bude nahrazena touto nebo touhle . Kloním se k té Ate, obě jsou v dobré cenové relaci přístupné na www.mjauto.cz .

Napsal: pon kvě 31, 2010 14:56
od JmJ
Skoda, kdybys treba zkusl jakou teplotu ma nadobka s kapalinou, trubky atd, treba by to bylo zajimavejsi :-).

Napsal: pon kvě 31, 2010 15:10
od Teepee
Dej Velvanu, a fofrem, chci si jí dát do auta, tak abych kdyžtak koupil jinou. :lol: :lol: :lol:
Vím že to nejde generalizovat, ale tohle té víře ve Velvanu trochu pomáhá.

Napsal: pon kvě 31, 2010 15:14
od MartasBrno
Hmm, zkouší to někde v brně zadarmo? měl bych pár vzorků... Pro zajímavost. Nechci to vařit na sporáku :-)

Napsal: pon kvě 31, 2010 15:41
od Křečík Barbuška
JmJ, na vědecký přístup jsem včera neměl vůbec čas, náladu, ani myšlenky. Za den jsem nacoural už nějakých 350 km, za poslední čtyři dny to bylo celkem kolem 1200 km, k tomu sraz, samé zdržení (aspoň, že to brzdilo před tím golfem :) ) a na finále ještě "bloudění" po nečekané objížďce, kde me právě chytl ten "závodnický" rapl :lol: . Nad problémem jsem začal uvažovat, až doma.

Jinak, kdysi dávno jakýsi autoservis dělal u Globusu akci pro motoristy, kde měřili tlumiče a brzdovku, na způsob si nevzpomínám, byla to jistě metoda orientační, ale dostačující. Jistě to "přeměření" není, až tak nedostupné, ale nač se s tím zdržovat, že?

Napsal: pon kvě 31, 2010 15:44
od JmJ
Po te co sem se te jedne nehody temer ucastnil a ty dalsi dve po ceste videl, jsem uhl na boskovice a udelal sem si rally pres moravsky kras. Par aut, klid, prijemny vzduch, dokonce duha, no proste po te Svitavsko-Brnenske hruze to byl uplny balzam na dusi a i objema komoram karburatoru ten zavan cerstveho vzduchu zdarne prospival :lol:

Napsal: pon kvě 31, 2010 15:50
od Křečík Barbuška
JmJ píše: ... udelal sem si rally pres moravsky kras.

No já nejdříve tomu dal kartáč mezi Černou Horou a Tišnovem, kde jsem drtil lenocha s Octávií Tour či co to bylo. A v Tišnově se mi po zjištění, že do Velké Bíteše musím přes Veverskou Bytíšku zatmělo před očima a dával jsem tomu co to sneslo, kdyby to vyfluslo před nějakou vracečkou, tak nevím, asi bych tu měl již nekrolog :) .

Napsal: pon kvě 31, 2010 19:18
od Sid
My používame takisto Castrol DOT4

Napsal: pon kvě 31, 2010 19:36
od Ivo
Jak to tak čtu, tak asi taky budu pokračovat tím, že změním výrobce kapaliny.

Napsal: pon kvě 31, 2010 19:46
od Hurikán
Já tedy zatím vždycky používal kapalinu od Velvany HD265 plus DOT4 a nikdy jsem neměl problém. Faktem ale je, že i navzdory tomuto velmi pravděpodobně přejdu na kapalinu ATE. Za prvé - ji používáme v Sieřře k naprosté spokojenosti, za druhé - tím sjednotím kapaliny ve všech našich autech a za třetí - sehnat Velvanu je čím dál větší problém. Navíc cenově to vychází obdobně.