Stránka 2 z 2
Napsal: čtv kvě 27, 2010 21:19
od vintera
shaft2 - kup svíčky brisk L16Y, nebo L17Y, nejsou drahé, odsávání nech tam kde je, kluci ti radí dobře.
Napsal: stř čer 09, 2010 10:42
od Shaft2
Dobre teda kupim sviecky brisk L16 alebo 17 Y ale este ste hovorili nieco o tom ze by bolo dobre kupit aj odrusene ze sa ounacuju pismenom R kedze mam stare kable. To je potom oznacene L16YR alebo ako?? Dikes za odpovede
Napsal: stř čer 09, 2010 11:12
od Hurikán
Jestliže máš klasické měděné kabely, pak kup odrušené svíčky LR17YC. V případě, že máš uhlíkové kabely, tak potom stačí "obyčejné" L17YC.
Ono u traktůrku se kterým jezdíš někde po poli nebo v lese sice není odrušení nejdůležitějším parametrem, ale při provozu v dědině by tě sousedi asi moc rádi neměli.
Napsal: stř čer 09, 2010 13:23
od Cooper
A co dělají takové neodrušené svíčky?
Napsal: stř čer 09, 2010 13:34
od Hurikán
Neodrušená zapalovací soustava automobilu ruší jiné elektromagnetické záření a elektronická zařízení. U rozhlasu se projevuje pískáním, vrčením, atp. v závislosti na vlnovém rozsahu a počtu otáček motoru. U TV se přidávají pruhy příp, výpadky obrazu.
Napsal: stř čer 09, 2010 23:16
od MartasBrno
Jo, to je sranda, doporučuju zažít, respektive si všimnout, že i použitelné FM (!!!) rádio zreprodukuje v domácnosti třebas neodrušené zápalko pincka jedoucího pod okny a podobně... Prostě slyšíš, jak se blíží nějaké vrčení, ono zakolísá (pincek před zatáčkou do kopce), pak udělá héééééén (na jedničku do kopce) a pak vavavavavava (dvojka do našeho kopce nestačí
) a pak zase slyšíš hééééén, kdy tam borec zase vnutil jedničku
Ovšem všichni sousedé by tvoje nadšení nesdíleli a od toho je tu odrušení, nebo ČTÚ.
Jeden poznatek. Rozdíl mezi motorkou a autem je v tom, že auto má kastli a zapalování je +- stíněné, takže od auta je to rušení menší.
Napsal: čtv čer 10, 2010 10:33
od Dusan
no ja som bol v tom ze odrusene preto aby si v aute mohol pocuvat autoradio
Napsal: čtv čer 10, 2010 14:55
od Laďuša
Předpisy na EMC jsou velice přísný
Napsal: čtv čer 10, 2010 23:14
od MartasBrno
Dusan píše:no ja som bol v tom ze odrusene preto aby si v aute mohol pocuvat autoradio
No to bysme se bavili o odrušení na nějakém vyšším levelu které se dělalo dodatečně. (hmm, v kolika jen příručkách jsou psaný takový ty poznámky typu: K svorce té a té se nesmí připojit kondenzátor
a podobný) Jakýsi základní ordušení musej mít všechny vozidla právě kvůli ostatním spoluobčanům...
Napsal: pát čer 11, 2010 11:03
od Miuvek
Ten zákaz připojení kondenzátoru je tuším u lady na výstupu regulátoru, který je připojený k budicímu vinutí alternátoru (u staršího provedení s externím reglerem).
Napsal: pát čer 11, 2010 11:21
od Hurikán
Nemotejte dohromady hrušky s jabkama! Zákaz připojování kondenzátorů, či jakýchkoliv spotřebičů do obvodu regulátoru NENÍ z důvodu změny kvality odrušení, ale z důvodu zachování správné funkce regulátoru a zabránění jeho poškození nebo zničení. Platí to zejména pro mechanické kotvičkové regulátory, ale i pro elektronické.
Napsal: pát čer 11, 2010 12:16
od Miuvek
Hurikán, nikdo nic takového netvrdil. Zákaz připojování kondu k regleru je samozřejmě z důvodů, jaké uvádíš a byl vydán hlavně proto, že by někoho mohlo napadnout si dodatečně "odrušit" dobíjení laickým zásahem.
Napsal: pát čer 11, 2010 16:41
od MartasBrno
Miuvek,
Přesně tak jsem to myslel.