Napsal: pon zář 20, 2010 19:42
Dobrá, domluvím se s majiteli a uvidím co z toho vzejde.
Děkuji všem.
Děkuji všem.
Já bych doporučil přesahy vložek alespoň změřit, zvláště když to teče. Když už bych sundaval hlavu (což bych v domácích podmínkách nedoporučoval), nechal bych ji přebrousit a natlakovat. Dále bych použil nové šrouby a samozřejmě těsnění. Myslím si, že zkazit se toho dá dost, o čemž svědčí řada neúspěšných oprav dokonce i autorizovaných servisů.Marek píše:Přesahy vložek Tě nemusejí zajímat. S vložkami nic neděláš, jen demontuješ a montuješ hlavu. Přesahy vložek se řeší pouze v případě, že vložky z nějakého důvodu musíš z bloku demontovat - pak se při montáži přesahy řeší. Ale pokud se pouze sundavá hlava, vložky stojí a nic s nimi neřešíš.
Klidně tu hlavu sundej, na tom nemůžeš nic zkazit. Utahovací moment hlavy je 75 Nm, matice hlavy pod svíčkami se utahují 28 Nm. Postup demontáže i montáže je shodný s Ladou.
Je třeba dát pozor při montáži zdvihacích tyček vahadel - nejsou stejné. Pro sací ventily jsou tyčky hliníkové, pro výfukové ventily klasicky ocelové (shodné se stodvácou třeba). Vůle ventilů sacích 0,25, výfukových 0,20 mm při teplotě motoru 20°C.
Hlava na Felicii je snad nejjednodušší hlava, co existuje. Nemáš se čeho bát.
Mogul GX FE 15W40 je ideál.Luděk Musil píše:Co mám nalejt do mojí felicie (s novou tváří) 1,3 MPi RV 98.
Na chladičové stěně jsem našel nálepku Mogul GX FE 10W40
což odpovídá specifikaci 10W40 SL
L.
Hlava se pouze přeměřuje na rovinnost, orovnávání je dovoleno pouze do 0,1 mm - pak se nesmí použít. Tlaková zkouška je v tomto případě k ničemu. Nové šrouby se u motorů 1,3 nepoužívají - hlava se utahuje malým momentem 70-75 Nm a šrouby se neničí. Lze je použít třeba stokrát. U Lady dotahujeme hlavu momentem 110-120 Nm a taky se šrouby nemění.veliz píše:Já bych doporučil přesahy vložek alespoň změřit, zvláště když to teče. Když už bych sundaval hlavu (což bych v domácích podmínkách nedoporučoval), nechal bych ji přebrousit a natlakovat. Dále bych použil nové šrouby a samozřejmě těsnění. Myslím si, že zkazit se toho dá dost, o čemž svědčí řada neúspěšných oprav dokonce i autorizovaných servisů.
Není. Je to optimál. K ideálu to má daleko - ideál totiž neexistuje. Nicméně souhlasím, že je to jedna z levných možností, jak slušně namazat motor ve Felicii.veliz píše:Mogul GX FE 15W40 je ideál.
Výrobce doporučuje pro hlavu válců motoru Felicia 1,3:Marek píše:Nové šrouby se u motorů 1,3 nepoužívají - hlava se utahuje malým momentem 70-75 Nm a šrouby se neničí. Lze je použít třeba stokrát.
S těmi šrouby máš evidentně pravdu, což je vidět i z manuálu, který předložil cackler.Marek píše:Velizi - a kdepak vidíš, že se mají použít nové šrouby? Já tam vidím RENEW BOLTS - NO.
Polemika k té přesnosti: Nemělo by se v tabulkách dotahovacich momentů udávat, jestli údaj platí pro suchý šroub nebo namáznutý ? Řekl bych, že zejména u vyšších momentů není tření v závitu zanedbatelné (a tím i výsledný tah šroubu).Marek píše: ...podle nového předpisu se dotahuje přímo na moment 70-75 Nm. Obojí je správně, ale druhý způsob je přesnější.
Jo - jasně - myslel jsem to obecně. A dík za info o oleji. Ten Fuchs je i dosud hlavním dodavatelem Škody VW - jinak by asi těžko sponzoroval našemu AMK 300 ZGHavla.Marek píše:Podle předpisů výrobců motorů se šrouby hlavy montují suché. ...