Stránka 2 z 294

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:35
od Veverka
postavim pouze jedno zadni kolo na zvedak a rukou silne roztocim.nedokonci ale ani jednu otacku.je to spatne?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:47
od Saša
Pravá příčina proč se nesmí 4-taktní sekačky naklánět tu byla již nastíněna (olej ve spalovacím prostoru , nebo výfuku) . Nenateče tam ale přes kroužky , nýbrž ventilovým rozvodem + odvětráním skříně .
Když nateče do výfuku , jen to zakouří . Do spalovacího prostoru je to jiné , jak bylo řečeno "olej je nestlačitelný" a při pokusu poté nastartovat "stlačíte" nebo přelomíte hliníkovou ojnici a je vymalováno ... A věřte ta parodie na ojnici opravdu nic nevydrží .
Některé "travní" 4-takty nemají ani olejové čerpadlo a místo něj mažou rozstřikem (kousek plíšku na vačce) který "hrabe" do oleje s stříká kolem . Tyto motory jsou háklivé na hladinu oleje a když je ho tam méně tak stačí mírný náklon na špatnou stranu při sekání a malér je tu .

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:48
od Saša
Veverka píše:postavim pouze jedno zadni kolo na zvedak a rukou silne roztocim.nedokonci ale ani jednu otacku.je to spatne?
Pokud to nejsou brzdy tak že by hustý olej v difu :P

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:11
od Veverka
vzhledem k selestu a velmi divnemu chovani brzd nevim,ano olej je tam predepsany,ten velmi husty ale na druhou stranu to auto dneska najelo uz 40 km.

sekačka na trávu

Napsal: čtv kvě 13, 2010 20:21
od plavec
dvk píše: u čtyřtaktu je to hádám proto, aby nenatekl olej z klikové skříně přes pístní kroužky do spalovacího prostoru. Nejenže to pak kouří, ale olej je jak známo neztlačitelný
Tak to se mi asi stalo.Pak jsem nenastartoval, svíčka pořád mokrá jednou za deset zatažení šňůry to "žbleptlo" jako by to chtělo naskočit, ale z vejfuku se jen kouřilo víc než obvykle.Jednou se taky ozvalo prasknutí, (Rána jak když vystřelí z kanónu) :shock:
Jo je to šílenej 4takt od Brigs Stratton ,ale sekačka je jinak Husquarna.
Co by sem s tím měl udělat? Jen pro zajímavost, protože jsem to dal do servisu.

Napsal: čtv kvě 13, 2010 22:09
od ger007
Dalšia inteligentna otazka,
Kde ma 2106 osvetlenie kufra ??? neska som cital ze to ma poistku, ale nenasiel som kde to tam je a ani na mna nic nesvieti ked otvorim kufer, volaco je zle :roll:

Napsal: pát kvě 14, 2010 05:56
od Luděk Musil
ger007 píše:Dalšia inteligentna otazka,
Kde ma 2106 osvetlenie kufra ??? neska som cital ze to ma poistku, ale nenasiel som kde to tam je a ani na mna nic nesvieti ked otvorim kufer, volaco je zle :roll:
Všechny sedany mají světýlko (malá bílá krychlička) na přepážce kufr/kabina těsně pod platem v cca 1/3 přepážky zleva. Obvykle k tomu vedou dva spojené žluté káblíky. Osvětlení svítí pouze při zapnutém vnějším osvětlení. L.

Napsal: pát kvě 14, 2010 12:14
od Laďuša
Luděk Musil píše:Osvětlení svítí pouze při zapnutém vnějším osvětlení. L.
Ale zato furt. Nebo případně vůbec... :mrgreen:

Napsal: pát kvě 14, 2010 12:56
od ger007
tak dva kable tam vedu ale svetielko tam neni :(

Re: sekačka na trávu

Napsal: pát kvě 14, 2010 14:08
od Štěpán
plavec píše:
dvk píše: u čtyřtaktu je to hádám proto, aby nenatekl olej z klikové skříně přes pístní kroužky do spalovacího prostoru. Nejenže to pak kouří, ale olej je jak známo neztlačitelný
Tak to se mi asi stalo.Pak jsem nenastartoval, svíčka pořád mokrá jednou za deset zatažení šňůry to "žbleptlo" jako by to chtělo naskočit, ale z vejfuku se jen kouřilo víc než obvykle.Jednou se taky ozvalo prasknutí, (Rána jak když vystřelí z kanónu) :shock:
Jo je to šílenej 4takt od Brigs Stratton ,ale sekačka je jinak Husquarna.
Co by sem s tím měl udělat? Jen pro zajímavost, protože jsem to dal do servisu.
Zkus vyšroubovat svíčku a do válce nalejt pár ml. benzínu, pak párkrát bez svíčky zatahat za šňůru a zašroubovat svíčku zpátky a nakopnout to. Svíčku před tím vyčisti a vysuš.

Re: sekačka na trávu

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:42
od plavec
Štěpán Getsko píše:
plavec píše:
dvk píše: u čtyřtaktu je to hádám proto, aby nenatekl olej z klikové skříně přes pístní kroužky do spalovacího prostoru. Nejenže to pak kouří, ale olej je jak známo neztlačitelný
Tak to se mi asi stalo.Pak jsem nenastartoval, svíčka pořád mokrá jednou za deset zatažení šňůry to "žbleptlo" jako by to chtělo naskočit, ale z vejfuku se jen kouřilo víc než obvykle.Jednou se taky ozvalo prasknutí, (Rána jak když vystřelí z kanónu) :shock:
Jo je to šílenej 4takt od Brigs Stratton ,ale sekačka je jinak Husquarna.
Co by sem s tím měl udělat? Jen pro zajímavost, protože jsem to dal do servisu.
Zkus vyšroubovat svíčku a do válce nalejt pár ml. benzínu, pak párkrát bez svíčky zatahat za šňůru a zašroubovat svíčku zpátky a nakopnout to. Svíčku před tím vyčisti a vysuš.
Jsem laik a proto se ptám, proč zrovna tento postup? Co se v tom motoru stane? To vylítá ten "přebytečnej olej" ven? No ale proč tam dávat ten benzín?Já jen vytočil svíčku a několikrát zatahal za šňůru, něco černýho vylítalo, očistil ji a dal zpátky.Zatím je to v servise, zkusil jsem to tam dát na záruku, ale nevěřím že by mi ji uznali.

Napsal: pát kvě 14, 2010 17:54
od Štěpán
Protože předpokládám, že s pomocí toho benzínu nejlépe vypláchneš válec od oleje a co já vím jakého sajrajtu a pak když zašroubuješ zpátky čistou svíčku, tak by to mělo blafnout. Nejdřív to asi z výfuku hodně začoudí, ale pak by se to mělo srovnat do normálu.

Napsal: pát kvě 14, 2010 18:01
od plavec
Ahaa, "výplach motoru" No a ta rána, jak to prsklo- bouchlo jako při vystřelení z kanonu, to se mohla přerazit ta ojnice, či tak něco? Mě je divný, že i přesto šlo s tím pořád "startovat" a někdy to i blaflo.To kdyby rupla ojnice tak bych cítil jinej odpor při tahání za šňůru a ani by to neflaflo, nebo bych s tím vůbec nemohl točit.

Napsal: pát kvě 14, 2010 18:09
od Saša
Kdyby rupla ojnice tak by s tím nejpravděpodobněji šlo točit zlehka díky absence komprese když by se nehýbal píst . Mohla se ale jen ohnout .

AZD 500/501

Napsal: sob kvě 15, 2010 07:45
od EMI
tak kdyby někdo náhodou neznal, ale myslim, že to bude zbytečný. tak toto je azd 500 popř 501, seznamte se :lol:

Obrázek

a teď o co mi jde: Chtěl bych oživit todle pekelné zařízení, ale mam pouze ovládací skříňku. Takže to chci vyzkoušet a nevim čim to vhodně zatížit. Výkon je (nebo měl by bejt) 45W, ale dočet jsem se někde i hodnot 80 nebo 100 W pro tendle typ. (to bude ale patrně špičkovej výkon). Takže mi napadlo napojit na to žárovku z auta-třeba starej asymetr. Nojo ale na žárovce jaksi nepoznam "jak houká" a tak silnej reprák nemam. takže menší k tomu do série nebo co myslíte? mít osciloskop, je to sranda 8)