Stránka 2 z 4
Napsal: čtv dub 29, 2010 14:16
od ger007
volu spojky nastavime, ked ne to budeme kukat, i ked lupotanie (mlyncek) nebude spojkovym loziskom, uvidime

Re: Divne zvuky zadnej napravy
Napsal: čtv dub 29, 2010 14:43
od Teepee
swics píše:Divne zvuky su pocut na neutrale
Pak do toho není třeba míchat spojku.
Napsal: čtv dub 29, 2010 16:21
od swics
teepee ,,jj ale mam dva problemy ,,,prvy bol ten zvuk ako mlincek z diferaku aspom myslim ze to je z neho a ,,dalsi zvuk taky skripot ktory ide ked dam rychlost a pomalinky sa posuvam ,ale to je zas ked mam zaradenu rychlost alebo spiatocku a cuvam,,na neutrali ten zvuk neni pocut myslim ten skripot...coz by asi mohlo byt neco zo spojkou ...lebo vcera som skusal dat 2jku rychlost pustil som plyn a neutral nehal som co utiahne motor na volnobehu tak ked zaclo trosku pocukavat tak zakazdim to tak jemno zaskripalo
Napsal: čtv dub 29, 2010 21:23
od Teepee
Ještě mně napadla věc, o které jsem jen slyšel, ale sám jí nezažil. Vysypaná Hardyspojka a jde to železo na železo. Každopádně bych hledal od hardyspojky směrem k zadním kolům. Ale pokud to dělá jen při jízdě bez zátěže, nečekal bych ložiska zadních kol, ta by asi byla slyšet pořád. Nezbývá než to prohlídnout.
Napsal: pát dub 30, 2010 07:44
od dvk
Tak jestli to dělá při jízdě bez zátěže, tak je to na 99% kardan. Kříže, nevývažek, ložisko v difu nebo vymačkaný drážkový hřídel (případně kombinace všeho, opotřebení).
Napsal: pát dub 30, 2010 13:14
od vintera
samotné opotřebení by nemělo způsobit náhlou a výraznou změnu zvuku, musí být příčinou nějaká náhlá porucha, uvolněné spoje na kardanu, nebo třeba právě poškozené ložisko na hrušce (prasklá klec -vlastní zkušenost u Žuka). Uvolnila se mi jednou matka stahující hrušku na oktávce, a taky to lomozilo při jízdě bez kvaltu. chtělo by to pořádně zespodu prohlédnout a silnýma rukama za to vzít.
Napsal: ned kvě 09, 2010 21:24
od swics
este poprosim o strpenie nebol cas sa na to pozret .pocasie to nedovolovalo ... dakujem
Napsal: úte čer 08, 2010 15:59
od swics
zdravicko no tak ludia ,,konecne som lahol pod auto ....takze vec sa ma takto ,,ten lupot ide z kardanou ,,,,,a aj ten skripot ,,,,cize kupil som nove kardany ,,,oba ...potrebujem pomoct ako na to ...ako vymenit dat dole hriadel a podobne prosim reagujte ihned zajtra idem na to totiz dakujem ....
Napsal: úte čer 08, 2010 16:39
od swics
ale no tak profesionali sem sa do fora ....potrebujem vedet ako ich vymenit
Napsal: úte čer 08, 2010 16:45
od MartasBrno
Přední díl je přišroubovaný třema šroubama k hardy spojce - je to ten gumovo - kovový hajzlík hned za převodovkou, pak je ke kastli pod autem přišroubovaný držák s ložiskem v gumovém uložení a nakonec je kardam přišroubovaný vzadu u diferáku. Jde to vidět pouhým pohledem. Rozpoj to tak, aby to co vytáhneš bylo 1:1 s tím, co jsi sehnal. Oba díly od sebe nerozpojuj, nebo si poznač vzájemnou polohu - jinak když to složíš blbě, bude kardan rozvážený a bude vibrovat.
Tak a teď čekám kdo mne zkoriguje.
Napsal: úte čer 08, 2010 16:55
od swics
no ok povedzme ze to mam dole ...no a teraz ako vybrat krize? a nahodit nove?co mam pouzit na co dat pozor ..
Napsal: úte čer 08, 2010 18:57
od swics
no prispejte dalsi prosim ,ako vybrat kardanove krize z hriadela a dat ich spet ...
Napsal: úte čer 08, 2010 21:08
od MartasBrno
Ty jsi nějaký rychlý, oči a ruky máš, jediné co potřebuješ je nářadí, tak koukni a uvidíš.
,,,,cize kupil som nove kardany ,,,oba
tak je vyměň a basta, na co to kuchat ještě víc?
Jediné na co dej pozor kromě polohy obou hřídelů je ta hardyspojka, mohl bys ji snad roztrhnout, nebo nějak poničit.
Napsal: úte čer 08, 2010 21:33
od Nemo
-Vyjmout ségrovky, poznačit si je - která kde byla. Mohou být rozdílně tlusté.
-Označit si vzájemnou polohu hřídelů / hřídele a příruby
-kříže lze vytlouct, nebo vylisovat (vejde se to tuším do svěráku york 180? i s rezervou na vhodné podložky)
-Nezapomenout zachovat původní vzájemnou polohu hřídelů
-Pravděpodobně přidat trochu vazelíny do ložisek (vivat LITOL)
-Nalisovat nové kříže, vrátit ségrovky tam, kde byly (půjde to ztuha, aby zapadly,bude třeba na ložiska trochu "přitlačit" kladivem)
-Pomodlit se aby kardan nevibroval
-Namontovat a jedém!
Napsal: stř čer 09, 2010 06:36
od Dusan
Dufam ze si to poznacil ked si to rozpojil od seba, Segerky vyberie stare krize vymaltis von naspet to naklepej jemne a opatrne myslim ze tam pasuje nejaky orech z goly hlavne neby po strede puzdra loziska lebo pukne musi to tam vliest jemne z tuha. Co sa tyka segeriek to je problem lebo pouzivalo sa viac druhov aby sa zabezpecila spravna vola ...ak bude mala kardan bude hucat a ak velka bude vybrovat.....Tak ze ked namontujes kriz 2loziskami do strednej casti tak sa musi krasne zlahka otacat. Ak je to ok namontujes dalsie dva loziska problem je ten ze ak namontujes ten kriz v strede kardanu uz sa neda odhadbut ci ide z lahka...ale zistis aspon ci nejsde z tuha. ca sa tyka kriza na konci ktory sa spaja s diferencialom... tam sa da pekne pohybom zistit ci to ide z lahka...... Ak by islo z tuha a vsetko je na svojom mieste tak je moznost liznut na bruske alebo flexe (pozor na prsty) z hrany segerky aby bola volna a vosla do drazky. Pozor brusit len z jednej strany a to tej co pojde smerom von.