Stránka 2 z 4
Napsal: stř dub 07, 2010 21:29
od peet2101
aaa velký inkv... vlastně moderátor z lidu už má i tajnou službu... bojím se aby nebyl zaveden zákaz vycházení...
Napsal: stř dub 07, 2010 21:30
od JmJ
pokud neni zmeneny kompresni pomer motoru, pak si myslim, ze lit tam vice oktanu je jak hazet perly svinim. ze by to neco gumoveho zralo, to bych nerekl (vubec by me takova vec nenapadla, mozna jen neco nevim).
Napsal: stř dub 07, 2010 21:44
od Majo2103
a liat tam nahradu olova je uz absolutna blbost....ma to tvrdene sedla,takze no problem
Napsal: čtv dub 08, 2010 06:48
od Marek
JmJ píše:pokud neni zmeneny kompresni pomer motoru, pak si myslim, ze lit tam vice oktanu je jak hazet perly svinim. ze by to neco gumoveho zralo, to bych nerekl (vubec by me takova vec nenapadla, mozna jen neco nevim).
Souhlasím. Motory Lada mají relativně malý kompresní poměr. "Plnotučné" palivo se používá až pro motory s kompresním poměrem kolem 10,5:1 a více. Kromě pořádně vyvětrané peněženky to nebude mít efekt absolutně žádný. Navíc se musí zvýšit předstih.
gfx
Napsal: čtv dub 08, 2010 07:34
od mušketýr
Dobrá.Jsem zas trochu chytřejší.Nakoupených 10litrů naleju do mýho vrchovýho speciálu a projezdim na srazu ve Tchořovicích.
Jinak vrtuli vyndávat nebudu.Počítám že pojedu se zapnutým tepaním a to z preventivních důvodů.Motor pojede v nejvyšších točkách na 1.mex.2.a nerad bych to vyvařil.
Ještě co z vejfukem?
Moje varianty:
1.Vyndat zadní a střední díl.Bude to moc řvát a dle mého efekt žádný.
2.Vyndat zadní díl.
3.Zadní díl nahradit jen potrubím.
4.nechat jak je
Přikláním se k bodu 3. nebo 4.
Jo a co sání?
Skusil bych vyndat filtr a popř.vrchní kryt fitrboxu celý nahradit silonovou punčochou.
M.S.
Napsal: čtv dub 08, 2010 07:49
od Marek
Tlumič výfuku (tedy zadní díl) je největší žrout výkonu - vyndat.
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Sání náporové - nějakou širokou sací hadici nasměrovat po směru jízdy, aby vzduch vlétal náporem do karburátoru. Místo filtru stačí dvojitě natáhnout dámskou punčochu - sice se tím sníží životnost motoru, ale efekt to má.
gfbx
Napsal: čtv dub 08, 2010 13:29
od mušketýr
Tomudle fakt nerozumim:
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Nejspíš dám místo zadního dílu trubku a bude.
M.S.
Vod rána se stim seru a už to málem hraničilo z beznadějí.Výměna karbecu za 05 po konzultaci s Drobkem ok.Akorát jsem zaslepil předehřev sání.
Rozdělovač mě potrápil.Musel jsem pro Tůmu a poté to malými krůčky vedlo k cíli.Nakonec jsem vyndal filtr a začko to prskat.Dal jsem ho zpět a furt.Předstih jsem přešel a byl ok.
Nakonec jedna zánovní svíčka NGK nešla jak má.Trouchu mě to zarazilo,protože bych čekal nepravidelný chod a vono kuckání v zátahu.Teď se mi to líbí.
Už jenom filtr,výfuk a šoupnu tam skořepiny a pásy.Snad nebude v sobotu pršet.
M.S.
Napsal: čtv dub 08, 2010 13:33
od EMI
rezonátor tlumí tlakový rázy při otevření a zavření ventilů. čili upravuje tok plynů pro co nejlepší odchod spalin ale sám o sobě nezpůsobuje ztrátu výkonu tlumením (teda vlastně snížením tlaku v potrubí) je to tak?
Napsal: čtv dub 08, 2010 13:37
od Marek
Je to tak. Ale kdyby tam nebyl, motor by šlapal nepravidelně, protože by díky velkým tlakovým změnám ve výfukovém potrubí byl jeho chod těmito tlakovými změnami negativně ovlivňován.
Není dobré udělat to tak, jak píše mušketýr. Když se místo posledního hrnce navaří roura, je to špatně. Za rezonátorem už trubka být nesmí, protože právě ona dělá ten největší kravál. Proto je třeba rezonátor umístit až na samý konec potrubí. Čili holou rouru od motoru až ke kufru a na její konec dát rezonátor. Už tomu rozumíš?
Napsal: čtv dub 08, 2010 14:45
od peet2101
Marek, Na 01 jsou na výfuku "baně" dvě..rezonátor a tlumič. Na výfuku 03 co mi byl nabízen prodejcem jsou "baně" tři rezonátor, tlumič a ??
Napsal: čtv dub 08, 2010 14:56
od Luděk Musil
peet2101 píše:??
zhášeč plamene
. L.
Napsal: čtv dub 08, 2010 15:31
od Marek
Ten první malý hrnec, co je u převodovky, je detonátor. Používal se v minulosti jen u motorů z dlouhým zdvihem pro případ, že by se dostal plamen do potrubí, aby nepropálil rezonanční přepážky v druhém hrnci. Čili dá se říci, že je to něco jako zhášeč plamene.
U krátkozdvihových motorů k hoření plamene v potrubí nedocházelo, proto tento hrnec neměly.
Dnes bych dával na všechny modely výfukové potrubí bez detonátoru. Máme natolik kvalitní paliva a seřízení motorů, že plamen se do potrubí dostat ani nemůže a tudíž je detonátor k ničemu (jen snižuje výkon motoru, podobně jako KAT).
Napsal: čtv dub 08, 2010 15:35
od peet2101
Děkuji pane doktore
.
rdf
Napsal: čtv dub 08, 2010 16:09
od mušketýr
Vyjasněme si pojmy.Jestli tomu rozumim tak rezonátor je to co já považoval za tlumič na středním díle výfuku.Je to v místech kde se potrubí vyhýbá zadní nápravě a hned za ním se napojuje zadní díl výfuku.pokud je to jinak tak mě opravte.
Takže pokud tam je lepší rezonátor nechat zbývá mi než:
1.vyhodit zadní díl výfuku
2.zkrátit střední díl výfuku a nasadit rezonátor hned za prvnim potrubí.(nemyslim tim pasroží)
3.zadní díl výfuku vytvořit nový a dát tam rezonátor jak píše Marek v prvním příspěvku.Ze středního dílu bych nejspíš měl rezonátor odstranit aby tam nebyly dva.
Považuji to za asi nejlepší,ale díky časovýmu presu nemožné.
Tudíž mi zbývají možnosti č.1.a2a
M.S.
Napsal: čtv dub 08, 2010 19:39
od peet2101
Já to chápu tak že by bylo nejlepší použít výfuk z 01 (bez detonátoru). Pak vyřezat rezonátor (baňu na prostřdním dílu) a nahradit ho trubkou. No a nakonec onen rezonátor navařit místo zadního tumiče (3. díl výfuku), který uřízneš. V lepším případě ho možná nahradit nějakým sportovním kouskem, kterých je dneska po netu požehnaně.