Stránka 2 z 12
Napsal: čtv dub 12, 2007 05:43
od Erik
Wolfe, mohu se zeptat na to proměření snímače polohy škrtící klapky? Mám dojem, že není úplně OK, většinou po nastartování studeného motoru mi to chcípne, (nastartuju, motor chvilinku běží a pak začnou padat otáčky až motor začne kuckat a chcípne). Po dalším nastartování už to nedělá. A když startuju napoprvé tak, žýe nechám motor naskočit a hned lehce prošlápnu plyn, tak už nechcípne.
K tomu měření, tam jsou tři dráty k čidlu. Mezi kterými se to měří?
Díky.
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:41
od Wolf
Eriku, ja si to ted z hlavy nepamatuji a tak jenom doufam, ze Ti ted nenapisu nejaky blud. Myslim, ze pokud to budes merit primo u snimace, pak je to ten jeden samostatny. Presneji receno, jsou dva v rade, na jednom by melo byt referencni napeti 5V a druhy zemnici by mel byt nulovy, ve skutecnosti tam ale muzes namerit i napeti okolo 0,1V (vse proti kostre). No a ten co zbyva, treti nad nimi je prave ten se spravnym vystupnim napetim. Ale lepsi je to merit primo u RJ, a to hned ze dvou duvodu. Vylouci se s tim moznost nejakeho prechodoveho nebo ztratoveho napeni na trase a pokud nemas mezikus dodavany vyrobcem mezi snimac skrtici klapky a konektor, tak se spatne vytahuji nejake vodice ven pro mereni, neni to vsak nemozne. V krajnim pripade je mozne vytahnout pro ucely mereni slabe dratky napojene pred zasunutim konektoru, anebo se daji napichnout vodice pred konektorem slabou jehlou atp.. W.
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:44
od Erik
A měřím to tedy mezi tím třetím (výstupní napětí) a kostrou?
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:47
od Wolf
Presne tak. W.
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:48
od Erik
Tak já to prubnu. Díky moc.
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:49
od Wolf
Nemas zac, budu rad, kdyz to pomuze. W.
Napsal: čtv dub 12, 2007 06:50
od Erik
Vlítnu na to o víkendu, dám pak vědět.
Napsal: čtv dub 12, 2007 13:43
od zelvotron
Mě to občas dělá to že po nastartování klesnou otáčky na normální volnoběh (800ot.) a po pár sekundách si to "uvědomí" že je studenej motor a přidá to na cca 1100 ot. Když je větší zima (tak max. do 5 stupňů) tak to pokud nepřidám plyn chcípne, když přidám plyn tak po puštění pedálu si to zase nastaví 1100. Nevim čim to je, počítač žádnou chybu nehlásí a udělalo to jen párkrát, takže zatim neřešim...
Napsal: čtv dub 12, 2007 19:55
od jano
Erik píše:A měřím to tedy mezi tím třetím (výstupní napětí) a kostrou?
Na ruských stránkach
www.chiptuner.ru je "oscilogram" čidiel aj čidla škrtiacej klapky. Nie je to iba lineárne, treba to vidieť.
Sú tam aj finty ako to premerať, len neviem tak dobre po rusky, ale graf je jasný.
Robilo mi to veľké problémy, rusi píšu, že čidlo je nespolahlivé, vraj vydržalo aj 200km.
Majú existovať aj ceľkom iné vraj bezkontaktné.
Po výmene motor dostal rozum, prestalo svietiť aj chek engine. Len auto mám z nultej serie a diagnostika mi nejde. Kedže ide dobre, diagnostika sa odkladá.
Napsal: pát dub 13, 2007 05:31
od Wolf
jano píše:Na ruských stránkach
www.chiptuner.ru je "oscilogram" čidiel aj čidla škrtiacej klapky. Nie je to iba lineárne, treba to vidieť.
To je moc dobry odkaz, diky za nej. Za ne zrovna presnou definici v drivejsim prispevku se omlouvam. W.
Napsal: pon dub 16, 2007 11:56
od Erik
Tak jsem to zkoušel změřit, měřil jsem to na škrtící klapce, při zhasnutém motoru, zapnuté zapalovaní. V klidové poloze (nebo jak to nazvat, prostě zavřený plyn) jsem naměřil cca 0,68 V, na max. otevření mi to ukazovalo 4,6 V. A i když jsem zkoušel škrtící klapku otevírat velmi zvolna, tak ručička měřáku stoupala plynule, žádné trhání sebou, žádné skákání a nebo něco podobného. Nevím, nakolik má toto měření vypovídající schopnost, ale jestli ano, tak problém bude někde jinde. Po nastartování to chcípá pořád.
Napsal: pon dub 16, 2007 13:21
od Jiri
no muj tip je servo volnobehu .
zkus pod doraz skrtici klapky dat kus silnejsi lepici paskz abz trochu vzrostly otacky. kdyz to nebude dal chcipat tak by to melo byt servo.
Napsal: pon dub 16, 2007 21:27
od ichmael
No tak jsem měl v sobotu půjčený osciloskop a podle kámoše elektromechanika byly ty hodnoty v pohodě. Problém byl, že se to zrovna chovalo normálně a ikdyž jsme to vytáčely, tak se otáčky vracely zpět na 800 - 1000. No tak by problém mohl být v tom čidlu, ale ono stojí okolo 1000,- tak se mi nechce to kupovat jen tak na vyzkoušení
Napsal: úte dub 17, 2007 05:16
od Erik
Jiří, ale chcípe to jen na první, max. druhé nastartování. Pak už je to v pohodě. I když mi připadá, že to v nižších otáčkách jakoby cuká....
Napsal: úte dub 17, 2007 13:04
od Jiri
Erik píše:Jiří, ale chcípe to jen na první, max. druhé nastartování. Pak už je to v pohodě. I když mi připadá, že to v nižších otáčkách jakoby cuká....
Ano protože uplne zezacatku to chce tim servem pustit vice vzduchu a pri tom na chvilku pridat otacky. BOhuzel tisteneho popisu cinnosti ridici jednotky 1.5 8v motoru samary jsem se zbavil i s autem, tak nic presnejsiho k tomu nenapisu:-(
Cinnosti ktere dela RJ pri startu je vic ..chtelo by to precist a popremyslet.. a nebo primo do servisu