Stránka 2 z 4

Napsal: úte zář 21, 2010 12:42
od MartasBrno
Ano, presne. Myslel jsme si že je polský, protože mám 4 polské takovéto, ale tento je VAZ. Jaké překvapení.

(Podobné překvapení byl disk s oválnými otvory s šíří 5" - ale ten byl označen FSO - tedy polák.)

Napsal: úte lis 30, 2010 15:37
od suhajko
Dalsi dokumentovany pripad:
VAZ 2101, r.v. 1972, Vyrobne cislo nieco cez 180 000. A diery su kruhove, nie ovalne.

Napsal: úte lis 30, 2010 19:57
od Vašátor
Kurník chlapáci, už se to tu řešilo mnohokrát ... na první žugulíky (až někam k roku 73/74) se montovali disky s kulatýma dírama - originál Fiat 124 (žigulík je koncepce Fiatu 124, že ... fabriku dozorovali lidi z Fiatu, že ... atd. atd.) . Disky s oválnýma dírama se objevily ve výrobě až později. :wink: - samozřejmě na 2101.
Disky originál Fiat 124 montované na VAZu se liší od disků 2103 tím, že na okraji kulaté díry je maličký prolis.

Napsal: úte lis 30, 2010 21:45
od Marťas
Já zas viděl 01 z 71. roku a měla disky s oválnými. O tom, zda tam byly od výroby ale nic nevím...

Napsal: úte lis 30, 2010 21:51
od Laďuša
No nevim, ono se to mockrát sice řešilo, ale já prostě žádný jednoznačný závěry z toho nevyvozuju. Dírky s prolisem vidim spíš na Polských Fiatech, na italských 124 vidim ty oválný jako 2101... Na starých fotkach Žigulů vidim z drtivý většiny oválný disky.
Já vam tvrdim, že disky s kulatýma dírama sice na 2101 občas byly, ale úplně okrajově.

Napsal: úte lis 30, 2010 22:35
od Hurikán
Laďuša píše:Já vam tvrdim, že disky s kulatýma dírama sice na 2101 občas byly, ale úplně okrajově.
Přesně tak! Tyto kombinace totiž nevznikaly ani tak přímo ve výrobním závodě, jako v Mototechně před prodejem. Mám ze spolehlivých zdrojů ověřeno, že se před expedicí k zákazníkovi auta různě upravovala podle přání kupců. Pochopitelně těch prominentních, resp. se známostmi.
_________________

V praxi to probíhalo asi takto:

Radim, zaměstnanec Mototechny, dopoledne při svačince telefonuje:


Radim: Zdarec Juro, tak nám přivezli pár dvanáctek žigulíků, co na ně čekáš, ale bohužel ani jeden není v bílé barvě, jakou jsi mě řekl, že ti mám pohlídat. Buďto si počkej dalšího 1/4 roku na další várku, nebo si něco z toho co přišlo vyber. Prodávat se bude zítra.

Jirka: Radime, díky za info. Moc nadšený nejsem, ale auto už fakt potřebuju. V pořadníku jsem už na špici a nemůžu převzetí auta už moc oddalovat. Navíc na mě už taky tlačí manželka a .... no však to znáš. Já se na to přijedu podívat a něco vymyslíme.

Jirka odpoledne přijíždí do Mototechny:

Jirka: jak se tak dívám na ta auta, tak sice jsem chtěl bílou, která není, ale z toho co tady je, by se mě asi nejvíc líbila tadyhle ta žlutá. Jenže ta má ten hnusný tmavohnědý interiér. A tahle zelená má pěkný červený. Nešlo by to nějak prohodit?

Radim se škrábe za uchem a Jirka pokračuje:

Jirka: Kdyby to šlo, měl bych fakt radost. A té mojí by se to taky líbilo. Vidíš, teď jsem si vzpoměl, že mě Jana říkala, že by se už v říjnu mohla u nich na podniku objevit ta nová nábytková stěna.

Radim: Jak tak nad tím uvažuju, tak by to člověče asi šlo. Odpoledne ti s klukama prohodíme interiér. On to nikdo nepozná a ostatní kupci budou stejně rádi, že vůbec něco mají. A víš co ještě? Jak jsem Alešovi taky prohazoval nějaké věci na autě, tak tady mám kola z jeho patnáctky. Tak jestli budeš chtít, tak ti je tam hodím taky. Oni ty gumy sice nejsou kdovíjaký zázrak, ale ty radiálky z patnáctky jsou přece jenom o dost lepší, než diagonály tady na těch dvanáctkách.

Jirka: Radime, díky moc! Seš fakt borec! Já věděl, že je na tebe spoleh. Ta kola mě tam teda, prosímtě, hoď taky jo?

Radim: Jasný, bez obav.

Jirka: Tak ještě jednou díky moc.

Radim: Není zač. A jestli si vzpomeneš, zkus se poptat blíž na ten nábytek.

Jirka: Jo, večer se Jany poptám a hned jí řeknu, aby ti tam tu stěnu podržela.

Radim: Dík. A zítra si pro auto přijď až po obědové přestávce. To už budou nadrženci z ulice pryč a bude u šéfa větší klídek.

Jirka: Jojo. Tak zítra. Zdar.

Radim: Čus. A v pátek to zapijem!
_________________

Tolik lehký nástin toho, jak to probíhalo v zákulisí Mototechny. 8) Proto se objevují různé kombinace "zaručeně od novoty" a my se tady potom můžeme dohadovat do zblbnutí. :D A taktéž to vysvětluje, jak je možné, že "všichni všechno měli, přestože nikde nic nebylo". :lol:

Napsal: úte lis 30, 2010 23:03
od Vašátor
Já vám nevím .... setkal jsem se asi se čtyřmi originálními 2101 do r.74 a všechny měli kulaté díry s jemným prolisem. Všechny tyto auta měla najeto do 50 000km a nikdo na nich krom údržby nic nedělal.

Hurikáne, Tvoje nastínění práce v mototechně má pro mě jednu vadu. Opravdu si myslíš, že by v roce 1972 někdo přehazoval kola z 2103 na 2101? Další věc která nesedí je ta, že disky 2103 se od disků fiat 124 liší zmiňovaným prolisem.

zde foto Fiat 124
http://www.novinky.cz/auto/197946-sovetsky-zigulik-slavi-ctyricetiny.html

zde dobový prospekt 2101 z r.1970
http://vas.cas.sk/clanok/2056/legendarny-zigulik-oslavuje-40-narodeniny-poslite-nam-vase-foto.html

Napsal: úte lis 30, 2010 23:06
od Marťas
Ten Fiat na novinkách má ale Žigulácký nárazníky a zapuštěný kliky, je to nějakej hybrid.

Napsal: úte lis 30, 2010 23:13
od Hurikán
Ach ti rejpalové se slovíčky. :axe: :lol: :lol: :lol: Já někde psal o roku 1972? :shock: :P

Tak samozřejmě, že tyto kombinace vznikaly již ve fabrice. Ale nebyly jich mraky. Většina různých "nestandartů" totiž vznikla s největší pravděpodobností výše nastíněným způsobem.


PS: Sranda musí být. ;) :D :hippy2:

Napsal: úte lis 30, 2010 23:27
od Vašátor
Hurikáne, ty jsi narozdíl odemně o žádném roce výroby nepsal. Já ano :P

To Marťas .... jj, je to hybrid jak vyšitej, ale jinej obrázek jsem v rychlosti nenašel :D

Napsal: úte lis 30, 2010 23:43
od Laďuša
Vašátore, ty dva obrázky, co jsi sem hodil, jsou jediný dva v tutej kombinaci, co se objeví, když to dáš do vyhledávače :P

Třeba: http://zigulik.kvalitne.cz/2101_06.jpg a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... t-view.JPG

Napsal: stř pro 01, 2010 11:37
od Vašátor
Laďušo .... a nejsou :P
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=40326
http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/14/1966_Fiat_124.htm
http://autobike.raskraska.ru/comics/comics_fiat_124_familiare.htm

Je pravdou, že moc fotek s těmito disky najít nejde. Každopádně jak jsem říkal, znám několik 2101 z počátku dovozu do ČR, kde tyto disky byly namontované. A přijde mi dosti divný, že by někdo měnil disky na autě, s kterým defakto nejezdí. Pravda, originál pneu to nemělo...nicméně disky jsou jako nové a na vnitřní straně nápis Fiat - nekecám, dokonce jsem to řešil i s jedním členem ladaklubu, který má 2101 r.v. 1972. V práci jsme měli 2101 r.v. 2/74, jedna z posledních s kulatým zrcátkem a bílými blinkry (tmavě zelený interier) a najeto 35 000km.
Dobrá, standartně asi montované nebyly, nicméně na lince avtovazu určo na několika tisícech prvních žigulíků skončily ... přitom objemu výroby ani nejde uhlídat kde co vyjede z linky ...

Napsal: stř pro 01, 2010 12:18
od suhajko
Ked uz sme pri tom, tak ja som snad vobec nevidel ani dva na vlas rovnake ziguliky 2101 ako take. Ak to malo rovnake kola, tak to nemalo rovnaku pristrojovku a ak to malo rovnaku pristrojovku, tak to nemalo rovnaku palubku, napriklad palubiek som na 01 zaregistroval minimalne tri druhy podla rozlozenia prelisov a povrchovej upravy. Dalej vnutorne spatne zrkadlo, bezpecnostne pasy ... a prednym celom s dierami pod mriezkou som si tiez nie celkom isty.
V tejto debate sa napriklad spomina, ze okruhle diery sa davali na 2102. Mam dielensku prirucku a tam su na fotke na 2102 ovalne a okruhle su na fotke vozidla VAZ 21021... a ted babo rad
No nie je to ale krasne? Okrem jedineho ziguliku na nasej ulici (mojho) nam tam stoja tri na vlas rovnake Kia Ceed cervenej farby, x rovnakych Octaviek v striebornej metle, y fabii a Z oplelov atd. atd. a ja viem, ze ak by tam stalo vedla seba desat zigulikov, urcite by neboli rovnake.

Napsal: stř pro 01, 2010 12:55
od Vašátor
Interiér se rovněž měnil dle roku výroby, stejně jako venkovní zrcátko, přední čelo, přední blinkry a mnoho dalšího.

Napsal: stř pro 01, 2010 13:34
od mayo456
aj čo sa týka farieb aut tak nechodili rôzne ale povedzme jeden čas chodili napr. žlté biele, inokedy zelené, červené a čo ja viem ako.
podobným spôsobom ako tu načrtol Hurikán dostal svoju Ladu môj otec len neviem či niečo za to robil ale viem toľko že tam mal kamaráta :P
Čo sa týka diskov a ich dierok... mne na tom nikdy nejako nezáležalo, hlavne že sú to žigulácke disky z továrne lebo viem, že všetko sa kombinovalo rôzne. napr. tie pásy na 01 ale aj na iných guľatých sú rôzne preto, lebo pásy sa vyvýjali a teda postupom času dávali stále modernejšie. palubné dosky boli v 01 tri prístrojové dosky dve, na 03/06 sa menil len povrch palubnej dosky. takisto som si všimol, že 03/06 majú na interierových svetlách v stĺpikoch strieborný rámik.
Spätmé zrkadlá boli na 01 tiež tri, myslím to okrúhle na blatníku, ploché 01, a vypuklé 03/06.
Podľa mňa v Mototechne vznikali aj rôzne kombinácie interierov prípadne výmena celého interieru za interier ineho modelu.