Stránka 2 z 8
Napsal: ned led 31, 2010 15:14
od Saša
TomasNM píše:Vlastne chyba bola taka,ze lambda nemala napajanie,tak nedavala spravny vystup a riadiacka z toho bola nestastna. Akurat este ostava zavada,ze obcas svieti kontrolka motora(hlavne na ceste,na poli nie:)). Neviete nahodou,ako rozbehat diagnostiku?
Doufám že nechceš tvrdit že když není napájená lambda (nebo chybí) tak nejde nastartovat motor .
ŘJ GM mají autodiagnostiku zabudovanou . K vyčtení chybových kódů poslouží kontrolka check engine a kousek drátu . Pokud tam kontrolka není stačí pžipojit 2W žárovičku na kontakt A5 ŘJ a druhou stranu napojit na klíčkové + .
Napsal: pon úno 01, 2010 06:18
od jiri.k
vzdy jsem si myslel, ze kdyz nejake cidlo vypadne, jednotka sklouzne do nouzoveho rezimu, tedy na zakladni hodnoty a nejak dojedu...
Napsal: pon úno 01, 2010 07:47
od Patrac
jiri.k píše:vzdy jsem si myslel, ze kdyz nejake cidlo vypadne, jednotka sklouzne do nouzoveho rezimu, tedy na zakladni hodnoty a nejak dojedu...
ano tak tomu je.
Pouze když ti odejde čidlo kliky a nebo zapalovací modul. Tak máš smůlu.
mmj Lambda nemá co kecat do studeného motoru... TAkže na studený start má "0" vliv
Re: Motor 1.7i -toci a nestartuje
Napsal: pon úno 01, 2010 07:56
od Wolf
TomasNM píše:No jo,tu sa uz neda verit ani elektrike,ze je elektrika. Prud do poistky OK,na poistke OK,na konci poistky OK,ale za nou uz nOK....
Jééé, to znám, to byla také jedna z mých "dětských závad", už ale nevím, která pojistka mi takto začala zlobit. Tehdy jsem vyhodil celou pojistkovou skřínku ven, rozebral "posílil" načaté napálené spoje (jeden byl zcela KO), všechno proletoval a pak zalakoval. Od té doby jsem měl od pojistkovky pokoj
Re: Motor 1.7i -toci a nestartuje
Napsal: stř úno 03, 2010 07:03
od TomasNM
Hosi,ja netusim co do coho keca,ale pravda je taka,ze ked som napojil tu vetvu na 12V,vsetko sa rozbehlo tak ako ma. Predtym sme sa s tym serkali cely den v -10 mraze. Stale to len bafkalo,semtam sme mali aj ohnikove efekty zo sania,ale nastartovat vobec.
Na tej vetve visia tieto veci:
- lambdasonda
- ventil na tom kybli prepadovom
- nejake cidlo rychlosti
- rele predhrevu sania
A teraz povedzte,co mu mohlo chybat...
Re: Motor 1.7i -toci a nestartuje
Napsal: stř úno 03, 2010 07:59
od Patrac
TomasNM píše:Hosi,ja netusim co do coho keca,ale pravda je taka,ze ked som napojil tu vetvu na 12V,vsetko sa rozbehlo tak ako ma. Predtym sme sa s tym serkali cely den v -10 mraze. Stale to len bafkalo,semtam sme mali aj ohnikove efekty zo sania,ale nastartovat vobec.
Na tej vetve visia tieto veci:
- lambdasonda
- ventil na tom kybli prepadovom
- nejake cidlo rychlosti
- rele predhrevu sania
A teraz povedzte,co mu mohlo chybat...
Lambda do toho mluví až od 40°C
Čidlo rychlosti na to nemá vliv pokud auto stojí..i když by mohlo dělat problém..
Předehřev sání mám odpojen a startuju normálně.. navíc ten se zapíná až ve chvíli kdy auto začne dobíjet..
netuším co je myšleno přepadovým kyblem..
Napsal: stř úno 03, 2010 11:21
od Maysner
bez cidla rychlosti to jezdi normalne
Napsal: stř úno 03, 2010 11:39
od Saša
Motor Lada 1.7i poběží (sice špatně) i když odpojíš všechny čidla a snímače kromě snímače otáček motoru . A tenhle snímač je pasivní takže nepotřebuje napájení .
Psalo se o střílení do sání což je závada kolem zapalování na 95% VN kabely .
Napsal: stř úno 03, 2010 11:42
od Patrac
Saša píše:Motor Lada 1.7i poběží (sice špatně) i když odpojíš všechny čidla a snímače kromě snímače otáček motoru . A tenhle snímač je pasivní takže nepotřebuje napájení .
Psalo se o střílení do sání což je závada kolem zapalování na 95% VN kabely .
Jestliže to ale po výměně pojistky přestalo tak to nebudou kabely..
Napsal: stř úno 03, 2010 11:47
od matelko
co sa týka toho "kýblu" tak tým je podla mna myslene toto :
Napsal: stř úno 03, 2010 11:48
od Patrac
matelko píše:co sa týka toho "kýblu" tak tým je podla mna myslene toto :
filtr a vracák. paliva to by mohl být problém..
Napsal: stř úno 03, 2010 12:15
od Wolf
Saša píše:Motor Lada 1.7i poběží (sice špatně) i když odpojíš všechny čidla a snímače kromě snímače otáček motoru ....
... ale některé snímače se v případě poruchy doplňují - např. snímač tlaku a šnímač polohy škrtící klapky ap. a jdu sice do extrému, ale v případě, že odešly nebo nejsou napájeny obě takto "spárovaná" čidla je problém na světě.
Napsal: stř úno 03, 2010 12:33
od Patrac
i když to s tím přímo nesouvisí tak pro mne celkem zajímavá informace okolo volnoběhu a jeho nastavení na íčku.
Byl jsem s tím v servisu a tam mi řekli postup
Nastavit klapku podle TECh 1
pak odpojit baterku minimálně na 1minutu
po připojení je nutné 3x po sobě otočit klíčkem na kontrolky na dobu 5ti sec. aby se vynuloval doraz krokového motorku.
Pak nastartovat a nechat ohřát na provozní teplotu na volnoběhu. Nepřidávat vůbec plyn. a je nastaveno.
Volnoběh se může rozhodit při startování vlivem špatné baterky. Pokud při startování moc poklesne napětí může dojít k tomu že se Krokový motorek zblázní a vynuluje se do nenulové polohy. Pak se vám může stát že jedete vyřadíte zastavíte a máte tam 2000ot a nechce to klesnout !! nepomůže ani 5km jízdy. je potřeba motor zdechnout a znova nastartovat a ejhle vše je v pořádku..
to jen tak okrajově co se může stát. a co má vše vliv na volnoběh a podobné věci. tedy buhví co se děje když palivo nejde filtrem přes obtok zpět.
Napsal: stř úno 03, 2010 13:37
od Wolf
Já tento postup znám a pominu-li nastavení klapky podle TECH 1, tak jsem to i někdy aplikoval, nicméně až doposud jsem měl za to, že tento starý start se provádí při již teplém, ohřátém motoru.
Napsal: stř úno 03, 2010 13:40
od Patrac
Wolf píše:Já tento postup znám a pominu-li nastavení klapky podle TECH 1, tak jsem to i někdy aplikoval, nicméně až doposud jsem měl za to, že tento starý start se provádí při již teplém, ohřátém motoru.
jasné klapka se normálně nenastavuje. Měla by být nastavena a zablombována.. ( to akorát mě ti pitomci nastavení klapky rozjeb..li)