Stránka 2 z 3

Napsal: pon led 25, 2010 20:31
od Maysner
Lada Rider píše:vackovy hriadel s vacsim uhlom otvorenia nema podla mna moc vyznam, kedze ta zastavi omezovac pri neviem kolko otackach...
cca 6500 a hlavne bez chipu ti to s vackou chodit nebude

Napsal: pon led 25, 2010 21:47
od VaSek
Co má podle mě smysl - podle poměru cena/výkon (za předpokladu že motor je naprosto ok)

1. Snížení palice na CR 10:1 až 11:1 - podle toho na co chci jezdit. Související úprava předstihu zapalování. Cena cca 500kč, výkon zhruba max +5%

2. Výfuk 50mm .. cena kolem 4000,- Kč ??, výkon zhruba max +5-6%

Tyhle dvě věci dohromady přinesou tak těch 10% výkonu navíc, větší krouťák v celém rozsahu i lepší odezvu motoru. Životnost při používání kvalitních olejů nepůjde nijak dramaticky dolů.

..
..pak dlouho nic
Asi ještě není marný zvětšení objemu převrtáním na 84 mm, ale čím dál víc se už začne projevovat omezení plynoucí z nedostatečného plnění 1800ccm palicí určenou pro 1200ccm. Tj. velký krouťák od spodu a mrtvo po překročení 5000 ot.
..
až potud rozumně :)
..

No a pak je tu celý balík úprav, kde jedna bez druhé nemá smysl. U atmo motoru je ke zvýšení výkonu jen jedna cesta - vyšší otáčky (při stejném objemu). Aby mohl motor ve vysokých otáčkách dobře dýchat potřebuje: větší ventily, větší kanály, nerestriktivní plnění (2x weber nebo 4 bodový vstřik) a výfuk. Aby se mohl motor rychle točit musí se odlehčit písty (použít kované) ojnice (taktéž) setrvačník i klika. Aby se mohl naplnit potřebuje ostrou vačku a ta potřebuje vysokou kompresi. Pořád tu však zůstavá handicap osmivetilové SOHC hlavy s podélným prouděním.
Výsledkem celého je pak motor s vysokým litrovým výkonem, položeným však svým maximem třeba kolem 8000ot a naprostou neochotou pracovat pod 3000ot.
Nepředpokládám, že by někdo implantoval Vanos či Vtec či jiný systém variabilního časování ventilů, aby se tohoto "neduhu" zbavil.

Napsal: stř led 27, 2010 07:16
od Luděk Musil
Zkus pohledat ve vedlejíším "chlívku" ... Stará řada / Zajímavé úpravy a vylepšení.
Konkrétně se jedná o Pájův a můj topic. Myslím, že tam jsou také zajímavé poznatky.
Motor 1800 kk
Lada 1800 i.
L.
PS:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5001
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5066
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8439
a zde příspěvek od Páji z Pardubic:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9335

Napsal: stř led 27, 2010 20:04
od mušketýr
Zatim všem děkuji za informace.
Mám nějakou svoji představu a zatim zbírám informace.
Až si je přetřídím,tak vám to sem dám na zhodnocení.
Mušketýr

Motor

Napsal: pon úno 01, 2010 19:37
od mušketýr
Chci dát do 2102 motor 1.7 s bezkontaktem.
Tak mě zajímá jestli musim dát prsa a řemenici z motoru 1.2(?)1.5(?).Pokud ano,tak z čeho?Nebo musí být oboje použito z původního motoru tzn.1.5 bezkontakt?
Nevím totiž jak by se jinak seřídil předstih.
Jestě mě zajímá zda by tam nešel napáchat zapalovací modul s počítačem z 1.7i.Samozřejmě že to dělat nebudu a je to asi blbost,ale mě to zajímá zdali by to šlo.
M.S.

Napsal: pon úno 01, 2010 19:43
od Maysner
prsa a remenici muzes z kdejakyho karburatorovyho motoru. rysky jsou stejny
karburator + zapalovaci modul s elektronikou funguje. jen rj je porad zblaznena a sviti kontrolka (chybi ji snimac klapky, apod co je na vstrikovaci) mel jsem to tak v jednom aute asi mesic, v druhym asi tyden. jen to stejne jako komplet strikacka nedokazalo chodit s ostrou vackou. tedy dokazalo ale pod 2tis ot. to bylo uplne v haji. a kdyz jsem tehdy kazdej den stal v kolone, tak jsem musel drzet furt motor vytocenej. rj si neporadi s predstihem, bylo by ho potreba zvetsit, ale to uz je za jeji hranice. tam je treba chip, ale na spi nema smysl neco vymyslet. tak jsem posleze poridil bezkontakt

f

Napsal: pon úno 01, 2010 21:08
od mušketýr
Dobrá,ale musim na 1,7 dát ty prsa z karburátor verze?
Pokud ne,jak seřídím předstih?
Možná by ty rysky šly dodělat,ale nevim nevim
M.S.

Napsal: pon úno 01, 2010 21:09
od Maysner
v miste kde jsou rysky je u 1.7 drzak na cidlo. mozna by to slo seridit spolu s ickovou remenici, ale lepsi je nasadit prsa i remenici ze staryho motoru :wink:

xfv

Napsal: pon úno 01, 2010 21:19
od mušketýr
Dám ji tam.

Napsal: pon úno 01, 2010 21:34
od Cory
ja mam 1,7 na karbe s bezkontaktom a remenicu a prsia mam ickove... predstih mam nastaveny normalne-na ickovych prsiach je znacka HU...na remenici je miesto, kde su 2 zarezy vedla seba.toc motorom v smere otacania a druhy z tych dvojice zarezov, ktory pride na znacku HU signalizuje HU...takze prvy z dvojice zarezov je cca tych 5-10°...takze to nastav na ten 1. zarez...

df

Napsal: pon úno 01, 2010 22:33
od mušketýr
Tak co mam dělat?
Napsat OK nedam je tam.
Motor mám venku a prsa by se měnily jedne báseň.
Nejspíš je tam nedám a při problémech je přehodim později na autě.
Zatim mám čas přemejšlet.
M.S.

Napsal: pon úno 01, 2010 22:55
od Cory
nechaj Ičkove, mas o jednu robotu menej

Napsal: pon úno 01, 2010 23:11
od Maysner
zas vetsinou to chce ten predni dekl pretesnit. origo tesneni uz pousti moc oleje, pripadne i gufero je ko

Napsal: pon úno 01, 2010 23:44
od Lada Rider
origo gufera su za chvilu tvrde jak slotova pecen, zahodit a dat tam nieco poriadne...

fsd

Napsal: úte úno 02, 2010 10:04
od mušketýr
Končim debatu na téma prsa.Dám tam ty s ryskama a je to.
M.S.