Stránka 2 z 3
Napsal: pát pro 18, 2009 07:46
od Cory
peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
nic take som nedotiahol
Napsal: pát pro 18, 2009 08:09
od Dusan
no ono ten altik este bude przdit ventilatorom co bude tiez zaujimavy odpor, + hmotnost rotora
bez neho to pojjde hoooooodne lepsie do otacok
Ozaj treba pozriet grafy GOST a SAE normy o kolko je vlastne rozdiel vo vykon s a bez prislusenstav tj vodnej pumpy a altika.
Napsal: pát pro 18, 2009 09:12
od oto911
a kde by som nasiel tie grafi?
Napsal: pát pro 18, 2009 10:02
od Lada Rider
a ja si myslim ze vymyslate kraviny...
Napsal: pát pro 18, 2009 10:15
od oto911
Podla mna to neni odveci.. kedze auto bude cisto na zavody, ziadne bezne vozenie tak by mu tie niekolko minutove jazdy bes altiku alebo bez sahari vobec nemali vadit. A je to jednoduchy sposob ako nazbierat niaky ten KW.
Napsal: pát pro 18, 2009 10:58
od dusin
Vyhozením alternátoru jako celku toho dosáhneš celkem dost.U nás to bylo třeba na 400 metrech celý 2 desetiny(a to už je sakra ranec).Ale to už sme zase u úprav trochu jinej strojů.Celkovej dojem nebyl ani tak o výkonu,ale o tom,že ten motor de lépe dootáček,což je logické(když s tim nemusí točit).Je to stejnej případ,jako když odpojíš mechanickou vrtuli...........
Napsal: pát pro 18, 2009 12:31
od Luděk Musil
oto911 píše:Ups.
a dopocul som sa ze namiesto toho plechu na napinaku co tlaci na retaz sa pouziva niake kolecko s loziskom. Da sa to zohnat? Alebo ako sa to da prerobit? B-)
Cory píše:peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
nic take som nedotiahol
Tu "legrácku" přivezl čmelák z Maďarska. L.
Napsal: pát pro 18, 2009 13:30
od Little Red Riding Hood
jinak moje zkušenost s jizdou na baterku nebyla moc přijemná, jednak motor tahl huře a druhak jsem zachvilku dojel.. (jel sem do olomouce po dalnici, díku luďkovi za odtah..
), nevim jak dlouho už nefungovalo dobijení, bo kontrolka ještě tenkrát nefachčila, všim sem si akorát že rafička je jaksi dole a radio se vyplo..
nic příjemného..
Napsal: pát pro 18, 2009 20:40
od Marosqo
Takto maju urobene auta co jazdia vrchy ,ale tam je motor vyladeny do takych sfer ,ze kazdy kon sa pocita ,lebo sa biju o stotinky ...coz ja neverim ,ze to bdues robit aj ty s prachnivym zigulom
Napsal: pát pro 18, 2009 21:36
od EMI
altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...
takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
Napsal: pát pro 18, 2009 21:50
od Lada Rider
a/ nema to cenu, lebo je to kravina na hentaky motor. akurat to po urcitej dobe prestane tuto tunera bavit menit baterky a davat ich nabijat. a potom sa pekne vrati k altiku, tak ako ma byt, picujuc ze to musi zas skladat...
Napsal: pát pro 18, 2009 22:11
od Pája
EMI píše:altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...
takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
Jen bych dodal, že to je výpočet při plnym zatížení(buzení) alternátoru.
Napsal: pát pro 18, 2009 22:15
od Jelen
EMI, nevím, jestli můžeš elektrickej výkon takhle přepočítat 1:1 na mechanickej příkon, ale něco to tomu motoru určitě bere, všimni si, že když máš nastartováno a jenom třeba rozsvítíš, že ti klesnou otáčky, když to zatížíš, tak to dokáže srazit až 200 ot/min, což pochybuju, že by ztráta jednoho koně zapříčinila. Ovšem třeba máš pravdu a při jmenovitým výkonu motoru to ani není znát.
Napsal: pát pro 18, 2009 22:33
od EMI
no nad tim jsem taky přemejšlel ale dyt i tady musí platit zákon zachování energie. a když pominu účinnost která bude stejně vysoká (kterou el. stroje mají klidně i 98% - to teda ale asi nebude tenhle př.), tak prostě el. výkon co z toho leze se musí rovnat mech. výkonu na řemenici. bavim se o ustáleným stavu. u přechodových jevů to bude jinak: + moment setrvačnosti*dw/dt při roztáčení (brždění)
Napsal: pát pro 18, 2009 22:40
od Jelen
Jasně, taky beru ustálenej stav, ale motor v autě na závody bude málokdy v ustálenym stavu. Ovšem to udělá jen pár procent. Možný je všechno, jen mi subjektivně přišlo, že při zatížení klade alternátor docela velkej odpor. Však jak zavedli povinný svícení i v létě, tak se přeci argumentovalo i zvýšenou spotřebou a zvýšenými emisemi, takže tam něco málo bude.