Stránka 2 z 3

Napsal: pát pro 18, 2009 07:46
od Cory
peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
nic take som nedotiahol

Napsal: pát pro 18, 2009 08:09
od Dusan
no ono ten altik este bude przdit ventilatorom co bude tiez zaujimavy odpor, + hmotnost rotora :D bez neho to pojjde hoooooodne lepsie do otacok :D :D

Ozaj treba pozriet grafy GOST a SAE normy o kolko je vlastne rozdiel vo vykon s a bez prislusenstav tj vodnej pumpy a altika.

Napsal: pát pro 18, 2009 09:12
od oto911
a kde by som nasiel tie grafi?

Napsal: pát pro 18, 2009 10:02
od Lada Rider
a ja si myslim ze vymyslate kraviny... :P

Napsal: pát pro 18, 2009 10:15
od oto911
Podla mna to neni odveci.. kedze auto bude cisto na zavody, ziadne bezne vozenie tak by mu tie niekolko minutove jazdy bes altiku alebo bez sahari vobec nemali vadit. A je to jednoduchy sposob ako nazbierat niaky ten KW.

Napsal: pát pro 18, 2009 10:58
od dusin
Vyhozením alternátoru jako celku toho dosáhneš celkem dost.U nás to bylo třeba na 400 metrech celý 2 desetiny(a to už je sakra ranec).Ale to už sme zase u úprav trochu jinej strojů.Celkovej dojem nebyl ani tak o výkonu,ale o tom,že ten motor de lépe dootáček,což je logické(když s tim nemusí točit).Je to stejnej případ,jako když odpojíš mechanickou vrtuli...........

Napsal: pát pro 18, 2009 12:31
od Luděk Musil
oto911 píše:Ups.:-D a dopocul som sa ze namiesto toho plechu na napinaku co tlaci na retaz sa pouziva niake kolecko s loziskom. Da sa to zohnat? Alebo ako sa to da prerobit? B-)
Cory píše:
peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
nic take som nedotiahol
Tu "legrácku" přivezl čmelák z Maďarska. L.

Napsal: pát pro 18, 2009 13:30
od Little Red Riding Hood
jinak moje zkušenost s jizdou na baterku nebyla moc přijemná, jednak motor tahl huře a druhak jsem zachvilku dojel.. (jel sem do olomouce po dalnici, díku luďkovi za odtah.. :) ), nevim jak dlouho už nefungovalo dobijení, bo kontrolka ještě tenkrát nefachčila, všim sem si akorát že rafička je jaksi dole a radio se vyplo.. :roll: nic příjemného..

Napsal: pát pro 18, 2009 20:40
od Marosqo
Takto maju urobene auta co jazdia vrchy ,ale tam je motor vyladeny do takych sfer ,ze kazdy kon sa pocita ,lebo sa biju o stotinky ...coz ja neverim ,ze to bdues robit aj ty s prachnivym zigulom :mrgreen:

Napsal: pát pro 18, 2009 21:36
od EMI
altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...

takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu

Napsal: pát pro 18, 2009 21:50
od Lada Rider
a/ nema to cenu, lebo je to kravina na hentaky motor. akurat to po urcitej dobe prestane tuto tunera bavit menit baterky a davat ich nabijat. a potom sa pekne vrati k altiku, tak ako ma byt, picujuc ze to musi zas skladat... :lol: :mrgreen:

Napsal: pát pro 18, 2009 22:11
od Pája
EMI píše:altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...

takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
Jen bych dodal, že to je výpočet při plnym zatížení(buzení) alternátoru.

Napsal: pát pro 18, 2009 22:15
od Jelen
EMI, nevím, jestli můžeš elektrickej výkon takhle přepočítat 1:1 na mechanickej příkon, ale něco to tomu motoru určitě bere, všimni si, že když máš nastartováno a jenom třeba rozsvítíš, že ti klesnou otáčky, když to zatížíš, tak to dokáže srazit až 200 ot/min, což pochybuju, že by ztráta jednoho koně zapříčinila. Ovšem třeba máš pravdu a při jmenovitým výkonu motoru to ani není znát.

Napsal: pát pro 18, 2009 22:33
od EMI
no nad tim jsem taky přemejšlel ale dyt i tady musí platit zákon zachování energie. a když pominu účinnost která bude stejně vysoká (kterou el. stroje mají klidně i 98% - to teda ale asi nebude tenhle př.), tak prostě el. výkon co z toho leze se musí rovnat mech. výkonu na řemenici. bavim se o ustáleným stavu. u přechodových jevů to bude jinak: + moment setrvačnosti*dw/dt při roztáčení (brždění)

Napsal: pát pro 18, 2009 22:40
od Jelen
Jasně, taky beru ustálenej stav, ale motor v autě na závody bude málokdy v ustálenym stavu. Ovšem to udělá jen pár procent. Možný je všechno, jen mi subjektivně přišlo, že při zatížení klade alternátor docela velkej odpor. Však jak zavedli povinný svícení i v létě, tak se přeci argumentovalo i zvýšenou spotřebou a zvýšenými emisemi, takže tam něco málo bude.