nic take som nedotiaholpeet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
Motor bez alternatoru?
Moderátor: Moderátoři
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Vyhozením alternátoru jako celku toho dosáhneš celkem dost.U nás to bylo třeba na 400 metrech celý 2 desetiny(a to už je sakra ranec).Ale to už sme zase u úprav trochu jinej strojů.Celkovej dojem nebyl ani tak o výkonu,ale o tom,že ten motor de lépe dootáček,což je logické(když s tim nemusí točit).Je to stejnej případ,jako když odpojíš mechanickou vrtuli...........
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
oto911 píše:Ups. a dopocul som sa ze namiesto toho plechu na napinaku co tlaci na retaz sa pouziva niake kolecko s loziskom. Da sa to zohnat? Alebo ako sa to da prerobit? B-)
Tu "legrácku" přivezl čmelák z Maďarska. L.Cory píše:nic take som nedotiaholpeet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
jinak moje zkušenost s jizdou na baterku nebyla moc přijemná, jednak motor tahl huře a druhak jsem zachvilku dojel.. (jel sem do olomouce po dalnici, díku luďkovi za odtah.. ), nevim jak dlouho už nefungovalo dobijení, bo kontrolka ještě tenkrát nefachčila, všim sem si akorát že rafička je jaksi dole a radio se vyplo.. nic příjemného..
Takto maju urobene auta co jazdia vrchy ,ale tam je motor vyladeny do takych sfer ,ze kazdy kon sa pocita ,lebo sa biju o stotinky ...coz ja neverim ,ze to bdues robit aj ty s prachnivym zigulom
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...
takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Jen bych dodal, že to je výpočet při plnym zatížení(buzení) alternátoru.EMI píše:altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...
takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
VAZ 1800kk na prvočinitele
EMI, nevím, jestli můžeš elektrickej výkon takhle přepočítat 1:1 na mechanickej příkon, ale něco to tomu motoru určitě bere, všimni si, že když máš nastartováno a jenom třeba rozsvítíš, že ti klesnou otáčky, když to zatížíš, tak to dokáže srazit až 200 ot/min, což pochybuju, že by ztráta jednoho koně zapříčinila. Ovšem třeba máš pravdu a při jmenovitým výkonu motoru to ani není znát.
no nad tim jsem taky přemejšlel ale dyt i tady musí platit zákon zachování energie. a když pominu účinnost která bude stejně vysoká (kterou el. stroje mají klidně i 98% - to teda ale asi nebude tenhle př.), tak prostě el. výkon co z toho leze se musí rovnat mech. výkonu na řemenici. bavim se o ustáleným stavu. u přechodových jevů to bude jinak: + moment setrvačnosti*dw/dt při roztáčení (brždění)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Jasně, taky beru ustálenej stav, ale motor v autě na závody bude málokdy v ustálenym stavu. Ovšem to udělá jen pár procent. Možný je všechno, jen mi subjektivně přišlo, že při zatížení klade alternátor docela velkej odpor. Však jak zavedli povinný svícení i v létě, tak se přeci argumentovalo i zvýšenou spotřebou a zvýšenými emisemi, takže tam něco málo bude.